Ga naar inhoud


Windows emulator voor MAC


Rogersittard

Aanbevolen berichten

Ik wil windows software draaien op een mac.

 

Hiervoor heb ik een emulator nodig.

Bv Virtual Box.

 

Nu is mijn vraag heb je bij elke windows emulator voor MAC je Windows install CD nodig?

En moet je eerst de complete windows installeren?

Of zijn er ook andere oplossingen,een eenvoudig programma waar je een venster doet openen en de windows applicatie doet starten?(zonder je instal cd van windows nodig te hebben?)

 

Heb deze alleen nodig voor eenvoudige sofware (settings editors enz) voor sat!

 

Hoor graag uw reacties en ook welke emulators dat goed werken!

Dreambox 8000 HD PVR / Dreambox 7025 / Humax IRCI-5400 Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een windows emulator bestaat niet. Wat jij zoekt is virtualisatie software. Geen idee of dat bestaat voor de Mac.

 

In principe heb je een Windows installatie schijf nodig. Daarna kan je de virtuele machine kopieren.

 

Je hebt in ieder geval voor iedere Windows virtuele machine een licentie nodig.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar parallels of Fusion er moet nog meer zijn

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 2 opties;

- Bootcamp (gratis van Apple). Dat geeft je de mogelijkheid om je mac op te starten met Windows. Hiervoor wordt een deel van je hard disk gebruikt

- Virtualisatie. Ik gebruik zelf VMWare Fusion, en dat maakt gewoon een virtuele computer waarin je allerlei operating systems kan installeren, waaronder Windows

 

Voor bootcamp heb je een Windows CD nodig, voor VMWare fusion heb je alleen de ISO nodig.

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Je hebt 2 opties;
- Bootcamp (gratis van Apple). Dat geeft je de mogelijkheid om je mac op te starten met Windows. Hiervoor wordt een deel van je hard disk gebruikt
- Virtualisatie. Ik gebruik zelf VMWare Fusion, en dat maakt gewoon een virtuele computer waarin je allerlei operating systems kan installeren, waaronder Windows

Voor bootcamp heb je een Windows CD nodig, voor VMWare fusion heb je alleen de ISO nodig.


Volgens mij noemde ik een andere erbij dus zitten we al op 3

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: winwiz

Volgens mij noemde ik een andere erbij dus zitten we al op 3
Ik zou niet weten welke andere optie er nog is buiten bootcamp en virtualisatie...


Nooit gehoord van Parallel's ?

157655mac_win.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: winwiz

Volgens mij noemde ik een andere erbij dus zitten we al op 3
Ik zou niet weten welke andere optie er nog is buiten bootcamp en virtualisatie...


Nooit gehoord van Parallel's ?

157655mac_win.jpg

Jawel, maar dat is gewoon een virtualisatie. Dus een van de twee opties die ik aandroeg... Er bestaan ongetwijfeld meer virtualisatie oplossingen. Maar als je nu mijn antwoord nog eens goed leest dan zie je dat ik twee manieren aandraag, te weten de Mac opstarten in Windows of een virtualisatie oplossing...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: winwiz

Volgens mij noemde ik een andere erbij dus zitten we al op 3
Ik zou niet weten welke andere optie er nog is buiten bootcamp en virtualisatie...


Nooit gehoord van Parallel's ?

157655mac_win.jpg

Jawel, maar dat is gewoon een virtualisatie. Dus een van de twee opties die ik aandroeg... Er bestaan ongetwijfeld meer virtualisatie oplossingen. Maar als je nu mijn antwoord nog eens goed leest dan zie je dat ik twee manieren aandraag, te weten de Mac opstarten in Windows of een virtualisatie oplossing...


Dus een kopie van mijn antwoord in weze... Maar de TS heeft zijn mogelijkheden... ben benieuwd of hij er wat mee doen wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg nou wat. Blijkt er toch een emulator te bestaan.

 

Er is nu ook Wine voor de Mac.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie

Er is nu ook Wine voor de Mac.


Dat zit allemaal ingewerkt in pararells.
Parallels is een soort VM ware. Maar als je kiest voor coherence mode dan draaien Mac osX en windows door/naast elkaar.
Parallels verenigd als het ware de twee besturingssystemen.
In de apple dock staat dan ook het start menu van Windows. Je kan configuratiescherm van windows en systeemvoorkeuren van apple raadplegen.

Het maakt dan ook niet uit wat installeert. Is het een windows programma dan gaat hij dat in het windows gedeelte installeren.
Is het een apple programma dan gaat hij het in de programmamap van je mac plaatsen. Kortom de twee systemen draaien in/naast/door elkaar.

Nog een groot voordeel van dit systeem is dat je windows kan afsluiten zonder je mac te moeten afsluiten.
Met bijvoorbeeld bootcamp is dat niet zo. Je moet rebooten en de alt toets ingedrukt houden als je van besturingssysteem wil wisselen. Hou je de alt toets niet in dan boot het laatst gebruikte OS.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wine heb ik getest,en werkt niet met alle windowsprogrammas helaas,bv dcc werkt niet.

 

Heb nu ook iets gevonden,Virtual box,een gratis programma waarmee het ook mogelijk is om virtueel windows te laten draaien.

Dat ga ik ook eens proberen,anders word het bootcamp.

 

Iemand een ervaring met virtual box?

Of een advies wat ik het beste kan doen: Bootcamp of windows virtueel laten draaien met bv virtual box of gelijke software?

Dreambox 8000 HD PVR / Dreambox 7025 / Humax IRCI-5400 Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik VirtualBox wel eens voor dat wat er alleen maar voor Windows is. Het werkt naar behoren, ook al valt de snelheid tegen, maar dat is nu eenmaal een probleem van emulatie.

 

En Windows emulators zijn er al heel lang voor een Mac. Ik heb vroeger VirtualPC for Mac gebruikt (was trouwens helemaal niet vooruit te branden). Later is dit overgenomen door Microsoft die het voor zichzelf ging gebruiken.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, da's een misverstand.

 

Virtual PC is geen Windows emulator. Het emuleert hardware, net als VMWare.

 

Wine is wel een Windows emulator. Het vertaalt programma instructies naar de andere OS omgeving.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...