Ga naar inhoud


Je gezin onderbrengen in een stichting of vereniging


Earthfinder

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na wat over en weer gepraat en grappenmaken met een collega, vroeg ik me af of het ook mogelijk is om je gezin in een stichting/vereniging onder te brengen. Heeft dit dan bijvoorbeeld ook voordelen t.o.v. belastingen?

 

Voor de "bedrijfsvoering" van het gezin heb je dan dus voedsel nodig, huishoudelijke aparatuur e.d. Dit zou dan mogelijkerwijs ex.BTW gekocht kunnen worden.

 

Misschien is het raar gedacht, maar ik kan het altijd vragen.

En in deze tijd is het altijd handig om te kunnen besparen!

 

Mvg,

Earthfinder

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Johan45

Ik ben penningmeester van een vereniging, en heb die brief ook gehad. En dat gaat puur over
het al dan niet moeten doen van BTW-aangifte, oftewel of je een BTW boekhouding moet voeren.
Maar betalen moet je de BTW wel hoor. Niet betalen: Zo leuk zullen ze het wel niet maken...

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij al personen bij een stichting kunt onderbrengen. Ik denk dat je alleen eigendommen kunt onderbrengen. Maar goed, die mensen zijn dan dus in dienst bij de stichting en krijgen loon en in natura (eten). En dat maakt die mensen weer zzp'er.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil k ook wel betalen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 5620_gek
Het klinkt heel aardig.
Als ik nu naar mijn loonstrook kijk schieten mij de tranen in mijn ogen.
1500 euro per maand aan belasting en andere zooi wat er af gaat.


Dat is voor menigeen hun bruto salaris...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Johan45

Ik ben penningmeester van een vereniging, en heb die brief ook gehad. En dat gaat puur over
het al dan niet moeten doen van BTW-aangifte, oftewel of je een BTW boekhouding moet voeren.
Maar betalen moet je de BTW wel hoor. Niet betalen: Zo leuk zullen ze het wel niet maken...

vGnp


Jammer dan, maar er worden wel mogelijkheden genoemd door de belasting dienst. Vrijstelling van BTW

Citaat:
Vrijstelling van btw

De levering van goederen en diensten die zijn vrijgesteld van btw, zijn te verdelen in een aantal categorieën. Globaal genomen zijn de volgende prestaties vrijgesteld van btw:

* de levering van onroerende zaken, ouder dan 2 jaar (zie ook: de folders 'Als u een bedrijfspand gaat kopen of verkopen' en 'Als u een bedrijfspand gaat huren of verhuren'. U kunt deze folders downloaden).
* onderwijs
* diensten in de medische sector
* diensten door sportverenigingen aan hun leden
* sociaal-culturele diensten en producten
* financiële diensten
* kinderopvang
* zorgdiensten en huishoudelijke verzorging
* diensten door componisten, schrijvers en journalisten
* fondswerving door vrijgestelde organisaties

Let op!

Voor de toepassing van vrijstellingen gelden bepaalde voorwaarden. Bel voor meer informatie de BelastingTelefoon.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225
En zou je dan de zaak laten failliet gaan en aldus verlost zijn van alle openstaande schulden ? En wat als er zich een overname-kandidaat meldt ? Gaat die met je vrouw en kinderen aan de haal ? madsmile.


Ik als enig aandeelhouder ga dan nooit acc met de overname.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...