Ga naar inhoud


Nederland 1/2/3 HD FTA?


Audioniek

Aanbevolen berichten

Vandaag een brief over de verhoging van het abonnementsgeld per 1/3/2011 op de mat. Aan het einde van de brief op de achterkant een keurige opsomming met zenderlogo's van het in de brief aangeboden HD-pakket.

 

Verrassing: bij sommige zenders staat een sterretje. Die zijn volgens de voetnoot vrij te ontvangen. Dat lees ik er tenminste uit. Het sterretje staat bijvoorbeeld bij de FTA-zenders ARD HD, ZDF HD, Anixe HD en Servus TV HD.

 

Maar het staat ook bij Nederland 1/2/3 HD...

 

Dat klopt dus niet, want als ik zonder kaartje kijk staat toch echt Scrambled Service op mijn TV bij deze NL-zenders. Hoe zit dat CanalDigitaal? Foutje, bedankt?

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat: Ze bedoelen vermoedelijk 'zonder abonnement'

 

Dat denk ik ook, maar dat staat er niet...

 

En het is naar mijn idee wel een juridisch zwaarwegende toezegging die zwart-op-wit op officieel briefpapier staat.

 

Het gaat overigens niet over Nederland 1/2/3 maar over de HD-varianten.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Citaat: Ze bedoelen vermoedelijk 'zonder abonnement'

Dat denk ik ook, maar dat staat er niet...

En het is naar mijn idee wel een juridisch zwaarwegende toezegging die zwart-op-wit op officieel briefpapier staat.

Het gaat overigens niet over Nederland 1/2/3 maar over de HD-varianten.

Groeten,

Audioniek.

En staat er niet ook, voorbehouden op druk en spelfouten...?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: En staat er niet ook, voorbehouden op druk en spelfouten...?

 

Dat zou je wel verwachten, maar dat is echt nergens te vinden.

 

En nog iets: op de eerste bladzijde van de brief staat dit: "Als u een HD-ontvanger hebt, kunt u diverse HD-zenders vrij ontvangen, zoals Nederland 1,2 en 3 in HD."

 

Er staat in de alinea die deze zin bevat geen enkele beperking of toelichting zoals het hebben van een geldige smartcard of een abonnement en in de rest van de brief ook niet. Ofwel: de sterretjes op de achterkant worden hier nog eens in duidelijk Nederlands bevestigd.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek




"Als u een HD-ontvanger hebt, kunt u diverse HD-zenders vrij ontvangen, zoals Nederland 1,2 en 3 in HD."

Er staat in de alinea die deze zin bevat geen enkele beperking of toelichting zoals het hebben van een geldige smartcard of een abonnement en in de rest van de brief ook niet. Ofwel: de sterretjes op de achterkant worden hier nog eens in duidelijk Nederlands bevestigd.
Groeten,

Audioniek.



Hoi,
Eigenlijk is het heel erg simpel en derhalve klopt die brief ook.

Namelijk Canal Digitaal zend alle zenders met uitzondering van BVN gecodeerd uit in Irdeto en Mediaguard codering en om dit te kunnen decoderen heb je nu eenmaal een smardcard nodig.

Simpel toch............


Groetjes...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Namelijk Canal Digitaal zend alle zenders met uitzondering van BVN gecodeerd uit in Irdeto en Mediaguard codering en om dit te kunnen decoderen heb je nu eenmaal een smardcard nodig.

 

Ja, dat klopt. Maar die keuze voor betaalde (de-)codering is er één van hun zijde. En als ik de brief letterlijk neem (de brief is een juridisch geldig bewijsstuk) doen ze nu niet wat ze in de brief schrijven. Of is vrije ontvangst in deze context wel de zender kunnen scannen, now/next info hebben en soms teletekst, maar geen beeld en geluid?

 

Het punt van deze discussie is namelijk niet wat ze bedoelen (waarschijnlijk dat het kunnen zien van Nederland 1/2/3 HD geen extra abonnementskosten oplevert en derhalve geacht wordt gratis te zijn) maar wat er juridisch gezien precies beweerd wordt, en dat is heel wat anders. Er staat "vrij te ontvangen" terwijl ze dus waarschijnlijk gratis te ontvangen bedoelen. Maar dat laatste staat er dus niet.

 

Citaat: Moet er voor de duidelijkheid aan toevoegen dat je geen abonnement nodig bent alleen een geregistreerde smardcard.

 

Voor zover ik weet kun je een abonnementsvrije smartcard niet meer krijgen. Kijken naar Nederland 1/2/3 in HD kost dus altijd geld. De truc van CanalDigitaal is dus kennelijk de zenders Nederland 1/2/3 HD "gratis" door te geven, maar alleen als je een abonnement voor andere zenders afsluit. Dat is in mijn ogen koppelverkoop, en dat mag in Nederland volgens mij ook niet.

En klopt dat van de niet meer verkrijgbare abonnementsvrije smartcard niet, dan betaal ik al jaren voor het verkeerde abonnement.

 

Al met al: bepaald geen slimme actie, deze brief.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de website staat het goed

 

http://www.canaldigitaal.nl/zenders/hd-zenders.aspx

 

En nee, als je een actieve smartcard hebt, maar zonder abonnement kan je gewoon naar Ned 1,2,3 in HD kijken. Dit omdat het publieke omroepzenders zijn en die afspraak er gewoon ligt. Je kan dus wel een abonnementsloze kaart krijgen. Je koopt een kaart, laat de maand gratis aflopen en je zegt dat de kaart actief moet blijven zonder abonnement. Je kan dan Ned 1,2,3 kijken en die ook nog eens in HD>

 

Maar je kan idd niet een abonnementsloze kaart met het volledige HD pakket krijgen, daarvoor moet je minimaal basis hebben.

============================

We use opensource software

UBUNTU, ZIMBRA, OPENOFFICE

Free your pc, use Ubuntu

============================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoever wil je gaan om jou juridisch gelijk te halen of hier aan te tonen, moeten ze jou er dan ook nog een ontvanger erbij geven immers zonder ontvanger ook geen beeld en natuurlijk nog een beeldscherm verrek ook nog een stroomvoorziening...enz en dat alles zodat jij gratis ned 1,2 en 3 kan kijken.

 

Feit blijft dat de door hun geschreven brief wel degelijk klopt, alleen jij vergeet de randvoorwaarden die er bij horen, maar die hoeven ze ook helemaal niet te vermelden.

 

Groetjes.............

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet die brief ook zo lezen, dat ze die sturen naar mensen die al een smartcard hebben !!!

Dus daarom kan je die zenders ook vrij ontvangen.

Niet heel NL heeft die brief, alleen de mensen die al een smartcard hebben, dus de brief klopt. Die mensen kunnen met die smartcard Ned 1,2,3, gratis met HD bekijken.

 

============================

We use opensource software

UBUNTU, ZIMBRA, OPENOFFICE

Free your pc, use Ubuntu

============================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergo met het kopen en registreren van een smardcard ben je ook akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van Canal Digitaal dus hoeven ze die extra info ook niet te geven.

 

En niemand heeft je ooit verplicht die smardcard te kopen is altijd een keuze die je zelf hebt gemaakt.

 

 

Groetjes......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek

Voor zover ik weet kun je een abonnementsvrije smartcard niet meer krijgen. Kijken naar Nederland 1/2/3 in HD kost dus altijd geld. De truc van CanalDigitaal is dus kennelijk de zenders Nederland 1/2/3 HD "gratis" door te geven, maar alleen als je een abonnement voor andere zenders afsluit. Dat is in mijn ogen koppelverkoop, en dat mag in Nederland volgens mij ook niet.
En klopt dat van de niet meer verkrijgbare abonnementsvrije smartcard niet, dan betaal ik al jaren voor het verkeerde abonnement.

Audioniek.


Het is wel mogelijk om een smartcard te kopen zonder betaald abonnement. Je kan dan naast de FTA zenders kijken naar Nederland 1/2/3 in HD en SD. Dit heet ook wel het "standaardpakket" en dat heb ik al jaren.
Op de webshop van Canaldigitaal kan je dit bestellen, maar dan alleen in combinatie met een CI Module, Beetje jammer...
Maar je hebt dan wel de mogelijkheid om te kiezen voor : "Geen abonnement".
In diverse speciaalzaken heb je nog de mogelijkheid om een losse smartcard te kopen, zolang de voorraad strekt.

Een veel goedkopere oplossing is om een (Seca 3-)kaart 2-de hands aan te schaffen.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel mogelijk om een smartcard te kopen zonder betaald abonnement. Je kan dan naast de FTA zenders kijken naar Nederland 1/2/3 in HD en SD. Dit heet ook wel het "standaardpakket" en dat heb ik al jaren.

Op de webshop van Canaldigitaal kan je dit bestellen, maar dan alleen in combinatie met een CI Module, Beetje jammer...

Maar je hebt dan wel de mogelijkheid om te kiezen voor : "Geen abonnement".

In diverse speciaalzaken heb je nog de mogelijkheid om een losse smartcard te kopen, zolang de voorraad strekt.

 

Een veel goedkopere oplossing is om een (Seca 3-)kaart 2-de hands aan te schaffen.

_________________________

 

Standaartpakket geld alleen nog voor bestaande pakketten.

Voor nieuw af te sluiten pakketten, moet men momenteel minimaal het basispakket nemen.

 

Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wielleke.


Standaartpakket geld alleen nog voor bestaande pakketten.
Voor nieuw af te sluiten pakketten, moet men momenteel minimaal het basispakket nemen.

Gr. Wiel.


Je bedoelt: het settopboxpakket kun je als nieuwe abonnee niet meer nemen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...