Ga naar inhoud


IPv4 adressen in Azië op


grunnsat

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Frank67
Mijn kabelmodem en Fritzbox zijn er klaar voor. Nu Ziggo nog, maar daar lijkt niet veel te gebeuren. frown


Jawel! Ik kreeg gisteren een ietwat verongelijkt mailtje van Ziggo dat men achter de schermen hard bezig is, maar het niet van de daken schreeuwt. Tsja, zo kun je een oorverdovende stilte ook omschrijven :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Jawel! Ik kreeg gisteren een ietwat verongelijkt mailtje van Ziggo dat men achter de schermen hard bezig is, maar het niet van de daken schreeuwt. Tsja, zo kun je een oorverdovende stilte ook omschrijven :D

Mmm, eerst zien dan geloven. De reacties van Ziggo tot nu toe was iets in de trant van dat ze nog genoeg IPv4 adressen hebben. Maar ze gingen daarbij voorbij aan het feit dat mensen wel websites willen kunnen bereiken en e-mail willen sturen aan anderen die op IPv6 adressen zitten. Nou Ziggo, laat maar gauw komen met IPv6 dan... :D

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: grunnsat
Jawel! Ik kreeg gisteren een ietwat verongelijkt mailtje van Ziggo dat men achter de schermen hard bezig is, maar het niet van de daken schreeuwt. Tsja, zo kun je een oorverdovende stilte ook omschrijven :D

Mmm, eerst zien dan geloven. De reacties van Ziggo tot nu toe was iets in de trant van dat ze nog genoeg IPv4 adressen hebben. Maar ze gingen daarbij voorbij aan het feit dat mensen wel websites willen kunnen bereiken en e-mail willen sturen aan anderen die op IPv6 adressen zitten. Nou Ziggo, laat maar gauw komen met IPv6 dan... :D


Dus? Jij hoeft niet persé op IPv6 te draaien om een website te bezoeken die wel op IPv6 draait. En je email zal ook gewoon aankomen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz

Dus? Jij hoeft niet persé op IPv6 te draaien om een website te bezoeken die wel op IPv6 draait.


Toch wel hoor. Als jij een web site wilt bezoeken die uitsluitend IPv6 draait (dus geen dual stack met IPv4 er bij) dan kan dat alleen maar als je IPv6 hebt. IPv4 en IPv6 zijn niet onderling compatible, een puur IPv4 systeem kan niet communiceren met een puur IPv6 systeem.

Citaat:
En je email zal ook gewoon aankomen.

Dit is een functie van je mailserver. Als die geen IPv6 spreekt, en de mailserver aan de andere kant spreekt alleen maar IPv6, dan komt je mail niet aan. De twee mail servers kunnen niet met elkaar communiceren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou in de overgangsfase, en daar zitten we nu in zijn er genoeg mogelijkheden...

 

Om er twee te noemen:

Network Address Translator - Protocol Translator (NAT-PT). Een stuk hardware. Geen dual stack nodig.

 

Dual Stack Transition Mechanism, or DSTM

Wel dual stack maar geen vast ip adres.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NAT-PT en DSTM stammen beide uit de grijze oudheid. Totaal achterhaald ben ik bang, en alleen maar bedoeld voor kleine toepassingen. Afgezien daarvan heb je daar zelf niets aan. Die NAT-PT oplossing bijvoorbeeld heeft een IPv4 kant en een IPv6 kant. THuis heb je alleen maar IPv4, dus wat doe je met die IPv6 kant? De overgangsfase begon 10 jaar geleden, we zitten nu in de implementatiefase. Dat is juist het drama, iedere provider loopt jaren achter (m.u.v. XS4ALL).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk... Inderdaad is XS4All al jaren bezig met IPv6

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Je hebt gelijk... Inderdaad is XS4All al jaren bezig met IPv6


Sterker nog, XS4ALL is klaar. Iedere abonnee dat dat wil en de juiste apparatuur heeft kan een echt IPv6 adres krijgen, of beter gezegd een IPv6 netwerk, want je krijgt een zeer grote reeks van IPv6 adressen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: winwiz
Je hebt gelijk... Inderdaad is XS4All al jaren bezig met IPv6


Sterker nog, XS4ALL is klaar. Iedere abonnee dat dat wil en de juiste apparatuur heeft kan een echt IPv6 adres krijgen, of beter gezegd een IPv6 netwerk, want je krijgt een zeer grote reeks van IPv6 adressen.


Alleen het onthouden van die adressen.... Gelukkig kun je ze "inkorten".

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook nog zoiets als IPv6 tunnels.

Daar is zat over te vinden op het net.

Werk er zelf al 3 jaar mee,heb ook een testaccount bij XS4All.

Kun je mee downloaden op de volle snelheid,zonder een payserver.

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk bestaan er ook tunnels, maar die kunnen nooit grote hoeveelheden gebruikers aan. Ik heb ook een tunnel, en dat werkt prima. Maar toch wil ik een echte IPv6 verbinding, dat werkt toch veel effectiever. Waarom heb je nog een testaccount bij XS4ALL, je kunt nu een echt IPv6 adres krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit bij een andere provider ,die me de helft kost van wat ik bij XS4ALL zou betalen ,voor dezelfde snelheid.

Snellere verbinding zit er niet in op mijn postcode.

Zit te wachten op glasvezel.

Dus voorlopig werkt mijn tunnel perfect.

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPv6 is een mediahype en meer niet.

 

FEIT: De organisatie die wereldwijd IPv4 ranges toewijst heeft de laatste uitgegeven, ja dat klopt maar op regionaal niveau is dat niet geval. Er zijn nog ruim 100 miljoen adressen beschikbaar. (schaarste niet echt)

 

FEIT: Van de alle toegewezen IPv4 adressen is lang niet alles in gebruik (vermoedelijk 50-70%) Er zit veel bij grote bedrijven die er niks mee doen. Als ze daar wat terughalen wat vanzelfsprekend geld kost (maar ipv6 invoeren zal meer kosten) kan ripe meer prima jaren verder.

 

FEIT: Op dit moment is meer dan 97% van het internet IPv4 dus maar 2-3% is IPv6 !! Om allerlei problemen te voorkomen is het als eindgebruiker niet verstandig om nu over te stappen naar IPv6, dat moet je pas doen als verhouding meer dan 50% IPv6 ligt.

 

Bovendien de kinderziektes zijn er nog niet uit. Forums staan vol met IPv6 problemen (vaak apparatuur gerelateerd) en wat schiet je er eigenlijk mee op? (de voordelen zijn er niet of nauwelijks) Ja je kunt straks voor elk apparaat een IP toewijzen maar is dat wel echt nuttig? De overheden zullen het wel leuk vinden, die krijgen alleen maar meer inzicht in privacy van de consument.

 

Met IPv6 moet elk apparaat een firewall hebben, uiteraard kan dit centraal in een router/modem maar dat moet je wel aanzetten/instellen. Ik kanal voorspellen dat hier wereldwijd enorme problemen onstaan omdat mensen geen idee hebben wat ze moeten doen. Als iets niet werkt gooien ze de firewall uit alleen nu zit je nog achter NAT, bij IPv6 is dat niet meer.

 

Verder wordt alles en iedereen op kosten gejaagd, natuurlijk leuk voor de economie en IT brance maar er is geen directe aanleiding. En de consument/eindgebruiker mag uiteindelijk voor die kosten opdraaien.

 

Natuurlijk moet het internet in de toekomst over op IPv6 (meer mensen, meer apparaten, meer schaalbaarheid) maar dat is een tiental-jarenlang proces wat zichzelf langzaam de weg wijst. Voor de eindgebruiker zal het vermoedelijk ruim 10 jaar duren voordat het interresant is om over te stappen naar IPv6.

 

Dus ik wordt een beetje gek van al die aandacht hiervoor, men loopt mekaar als dom kuddevolk na te praten en meer is het niet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...