Ga naar inhoud


[Satelliet] Freesat Nieuw kanaal


reynsa

Aanbevolen berichten


  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ITV HD leek in het begin alleen te decoderen met een Freesat-box. Dit was zo omdat ITV HD niet op de smalle UK-beam zat maar over groot deel van Europa werd gestraald, vanwege capaciteitsproblemen.

 

Met trucjes in de settingseditors van verschillende ontvangers kon ITV HD toch ontvangen worden. Tegenwoordig is dit niet meer relevant omdat ITV HD normaal te ontvangen is.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het geen aprilmop is, dan is dit geweldig nieuws!

Satelliet ontvangst blijft nog steeds de allerbeste mogelijkheid om tv te kijken en om radio te beluisteren.

Met 4 lnb`s lag je elke kabelslaaf toch vierkant uit?

Wat mij betreft zal geen enkele kabelprovider ooit aan satellietontvangst kunnen tippen.

Nu alleen nog Channel 5, ITV 2, 3 en 4 en BBC 2, 3 en 4, Film 4 en dan valt er bijna niets meer te wensen over.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Nu alleen nog Channel 5, ITV 2, 3 en 4 en BBC 2, 3 en 4, Film 4 en dan valt er bijna niets meer te wensen over.


???? Als je kan afstemmen op Astra2 dan heb je nu toch al die zenders - en vele andere - FTA ter beschikking?

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het business-model van ITV gewijzigd is.

 

Men heeft te weinig inkomsten uit reclame en wil nu inkomsten halen uit het aanbieden van de kanalen achter de decoder.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

de officiële licentie van ITV1 is "channel 3" en dit moet volgens de Broadcasting Authority Act voor iedereen beschikbaar zijn - om die reden kan men ITV1 niet zomaar in een betalend pakket steken, want dan zou men de licentievoorwaarden schenden.

ITV2-3-4 en CITV zijn dan weer digitale kanalen, en daarmee kan ITV pcl doen wat ze wil. Men heeft deze inderdaad doelbewust in een betaalpakket gestoken om meer inkomsten te bekomen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
ITV2, ITV3 en ITV 4 HD mag je al vergeten. Die zitten bij Sky achter de decoder.

BTW als ik me goed herinner, dan is er enkele jaren geleden al, bij de lancering van Channel 4 als Freesat kanaal, gemeld dat Channel 4 HD "de komende tijd" niet beschikbaar zou zijn voor Freesat vanwege een contract bij BSkyB. Kennelijk is dat contract nu verlopen en heeft men de verstandige keuze gemaakt :-)

Hoe ze dat willen gaan doen is me overigens nog een raadsel, de transponder waarop Channel 4 HD wordt doorgegeven zit volgens lyngsat op de 2A, met als gevolg een pan-europe beam -> rechtenproblemen. Zouden ze dan toch nog een plekje op de 2D hebben gevonden?

Overigens een zeer goede zaak. Ik vind Channel 4 een stuk interessanter dan ITV...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...