Ga naar inhoud


[ET9000] Eerste indruk ET9000


Pringle

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren een ET9000 staan.

 

Eerste indruk t.o.v. mijn VU+ Duo:

 

The bad:

- Kleiner display met minder tekens. Daardoor slechter afleesbaar vanaf een meter of twee.

- De harddisk hangt niet in rubber. De disk is hierdoor duidelijk meer hoorbaar. (ik gebruik een 2TB Samsung met 5400rpm).

- Interne kaartlezers overtuigen niet. ECM time van seca3 kaart twee keer langzamer.

- Afstandsbediening voelt lomp en goedkoop en heeft minder fijne knoppen dan de VU+

- Een smartreader rechtstreeks in de USB poort blokkeert de SPdif poort.

 

The good:

- Merkbaar snellere cpu (beide 400 mhz, maar ander type)

- Met de afstandsbediening kan ook de TV bedient worden

- Geen ventilator

- Betere looks (imo)

 

De beeldkwaliteit is gelijk aan de VU+. Ik hoor verschillende mensen roepen dat de ET9000 veel beter beeld geeft, maar ik zie het niet op mijn 42" Pana Plasma. Al met al lijkt de VU+ een wat netter product, alleen jammer van die ventilator frown

Error, no keyboard. Press F1 to continue.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Pringle

De beeldkwaliteit is gelijk aan de VU+. Ik hoor verschillende mensen roepen dat de ET9000 veel beter beeld geeft, maar ik zie het niet op mijn 42" Pana Plasma. Al met al lijkt de VU+ een wat netter product, alleen jammer van die ventilator frown


Ik zie wel degelijk een verschil op me 47 inch HDTV van een jaar oud. Het verschil wat ik zie is dat de VU+ een zachter beeld heeft (meer blend) waar de ET9000 een scherper beeld heeft. Ik vind dat je dat vooral merkt bij SD zenders. Je ziet dus op de ET9000 op de SD zenders (afhankelijk van de bitrate) wat meer blokkerig beeld waar het op de VU+ meer smooth is. Hoe groter je scherm is hoe meer je het zult zien denk ik. Op kleine schermen zoals 32 inch zul je dat niet merken waarschijnlijk en dan kan ik me voor stellen dat mensen het beeld van de ET9000 beter vinden want het is scherper. Maar het blijft denk ik toch een persoonlijke voorkeur scherp vs. zacht. Persoonlijk vind ik op een 47 inch scherm het zachte van de VU+ beter op de SD zenders. Op de HD zenders boeit het me niet echt zacht of scherp ik vind het beide mooi.

Maar goed ik was blij met me VU+ plus en ben nu blij met me ET9000 :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet mijn mening na 2 dagen testen bijstellen. Het beeld van ET9000 is inderdaad scherper dan dat de VU+

 

Ik ben bovendien aangenaam verrast dat de ET9000 1080P MKV's speelt (met 1080i output), terwijl de VU+ dezelfde bestanden helemaal niet speelt. Het blijft nog enigszins beperkt, MKV's met alleen DTS geven wel beeld maar geen geluid bijvoorbeeld.

Error, no keyboard. Press F1 to continue.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zaterdag ook een gekocht. Het is even wennen aan open pli, maar ik vind hem nu helemaal geweldig.

 

Gelukkig heb ik redelijk wat linux kennis, dus ik leer snel:)

 

Weet iemand of het opstarten vanuit deep standby nog te tweaken valt. Dit duurt redelijk lang.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga toch voor deep standby, want ik heb geen zin in wattjes verstoken. Dan maar iets langer wachten. Tijdens het opstarten kan ik mooi even wat drinken pakken smile

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ik er een ander topic voor moet starten, maar de interne kaartlezers werken echt voor geen meter. ECM time van een seca3 kaart zit hier op anderhalve seconden. In de VU en eerder een DM800HD zit het op 0.3 seconden. 5 x langzamer dus. Dat kan niet kloppen toch? Hebben anderen dit probleem ook?

Error, no keyboard. Press F1 to continue.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het 0,6 seconden. Ik heb geen c-lines en gebruik smartwi.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zit het rond de 520ms nu. Toen ik de box net had (begin December gekocht) was het rond 340ms. Mijn ervaring is dus dat het langzamer is geworden. Zonder in de gevarenzone te komen overigens.

 

Op het CT forum loopt er een Duitstalige thread over, anderen hebben het ook langzamer zien worden. Zoals zo vaak bij E2 boxen, de een ziet/ervaart etc. het wel en de ander niet.

 

Ik zou voor de lol terug kunnen naar een oud image met oudere drivers, kijken of het dan weer sneller is, maar doe het niet :D .

 

Gr

JeDeJe

 

 

 

 

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik denk er over om mijn Rebox 9000 te vervangen voor een ET9000.

Heb vroeger altijd goede ervaringen met mijn oude Clarketech 3100+ gehad. (Iets wat ik van de Rebox niet echt kan zeggen...)

Nu las ik wel onlangs in een test dat de ontvanger vrij ongevoelig is. Heeft iemand daar ervaringen mee?

(Dit i.v.m. zwakke satellieten)

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Ik denk er over om mijn Rebox 9000 te vervangen voor een ET9000.
Heb vroeger altijd goede ervaringen met mijn oude Clarketech 3100+ gehad. (Iets wat ik van de Rebox niet echt kan zeggen...)
Nu las ik wel onlangs in een test dat de ontvanger vrij ongevoelig is. Heeft iemand daar ervaringen mee?
(Dit i.v.m. zwakke satellieten)


Ik had met de rebox juist problemen met de bekende skylink transponder. Bij de ET 9000 geen enkel probleem daarmee. Ik moet wel erkennen dat ik redelijk wat werk heb gestoken in het zo goed mogelijk afstellen van alle lnb's (mbv ontvanger ernaast en dan de hoogste kwaliteit zien te krijgen).

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...