Ga naar inhoud


Vervangen Triax 64 door Triax 78 en uitrichten op 23.5 ipv 19.2


R@L

Aanbevolen berichten

Ik heb op dit moment mijn schotel uitgericht op 19.2 en de 23.5 als schaduw erlangs (met een DUO LNB - Twin).

Ik krijg op een Rebox 4000 op de HD kanalen (23.5) een signaal sterkte van ongeveer 85% en kwaliteit van 80%.

 

Iemand enig idee of het vervangen van een Triax 64cm schotel door een Traix 78cm schotel en het uitrichten op 23.5 in plaats van 19.2 veel signaalverbetering / reserve zal opleveren.

 

Reden van de vraag is dat ik de TWIN wil vervangen door een QUAD - dan zou ik tegelijkertijd de schotel kunnen vervangen door een 78cm (die ik nog heb van een vorige installatie). Een grotere schotel gaat m.i. niet, daar deze geplaatst is op een tegelvoet met 8x 30x30 beton tegels, die daarvoor m.i. te licht wordt.

Triax TDS-64 + CD DUO TWIN LNB, Rebox 4000 HD (ASTON 2.23 + EUROCAM Cryptoworks), Philips DSR7141 HD. En nog 3x Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jouw voornemen lijkt me een goed plan.

Zit zelf ook op beter weer te wachten om de 80cm-schotel te richten op 23,5 als centrale punt. Astra 1 is toch sterk genoeg en de meeste Nederlandse zenders zitten nu op 23,5.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Een triax 78 icm een flexiblock of multiblock en twee losse quad lnbs is een betere keuze.


Had vroeger een installatie op een 50cm schotel (in CZ) met een invacom LNB en die ontvangst was super (alleen bij zeer zwaar onweer - direct boven het huis - geen beeld, maar zodra deze iets of wat overtrok direct beeld.

Maar waarom zijn twee losse LNB's beter als een multiblock LNB (4.3) op een 78cm schotel - of is de kwaliteit van losse LNB's beter als die van een multiblock. M.i. heb je met een multiblock en een separate switch meer (kans op) verlies als bij een multiblock.

Graag reactie - wellicht met technische onderbouwing.

Triax TDS-64 + CD DUO TWIN LNB, Rebox 4000 HD (ASTON 2.23 + EUROCAM Cryptoworks), Philips DSR7141 HD. En nog 3x Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt gebruik van een Canal Digitaal DUO LNB ( 19.2 / 23,5 ).

Deze LNB is ontworpen voor een 60 cm schotel ( staat ook op de verpakking ).

Een Duo LNB is eigenlijk 2 LNB's inclusief een diseqc switch.

 

Je moet je voorstellen, dat een schotel niets meer of minder is, dan een spiegel. Hoe groter de schotel is, des te verder moeten de LNB's ( in dit geval de hartafstand van de beidde halsen ) van elkaar afstaan om op beidde sats een goede ontvangst te realiseren.

Je kunt, denk ik wel begrijpen, dat je met een 78 cm schotel al moet middelen om op beidde sats een stabiele ontvangst te gegarenderen. Nu weet ik uit praktijk ervaring, dat op een 78 cm schotel dit prima gaat. Maar op een schotel van 88 cm zul je echt moeten werken met 2 losse LNB's met een losse diseqc switch.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...