Ga naar inhoud


Proxy server instellen via Terminal (Dreambox)


M_Z

Aanbevolen berichten

Ik heb een oude DM500s hier op mijn werk staan, maar die krijgt geen verbinding met internet (voor bijvoorbeeld Shoutcast of downloaden plugins). Hij krijgt via DHCP perfect zijn netwerkverbinding en ik krijg ook toegang vanaf mijn PC naar de dreambox toe. Maar om hier op internet te kunnen moeten we een proxy server instellen ( proxy:8080 ).

Hoe kan ik via terminal (putty / telnet) die proxy gegevens instellen of moet dat ergens in het opstartscript ingegeven worden ? Ik heb al dit commando geprobeerd maar dat heeft niks geholpen:

 

Code:
export http_proxy="proxy:8080" 

 

Ik vraag het hier aan Linux goeroes, omdat er bij de dreambox sectie maar weinig antwoord is gegeven op DIT TOPIC

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit gaat niet werken want shoutcast werkt volgens mij niet over poort 80 of 8080. Het enige wat je kunt doen is een bak buiten het proxy netwerk zetten waar je een tunnel naar opzet.

Deze tunnel gaat vanaf de dreambox door de proxy naar je externe bak die zorgt dat al het verkeer door de tunnel loopt.

 

Erg ingewikkeld tenzij je er erg veel tijd aan wilt besteden, als leek zijnde zou ik er niet teveel moeite insteken.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lamko
Dit gaat niet werken want shoutcast werkt volgens mij niet over poort 80 of 8080.

Shoutcast werkt op iedere willekeurige poort, inclusief port 80...
Wat wordt er gebruikt als DHCP server? Een eenvoudige router of een computer waar je wat kan instellen? smile
Want je kan met een DHCP server de proxy gegevens meegeven naar de client. Ik weet alleen niet of een DB daar wat mee doet.
Misschien de eenvoudigste manier is om te kijken of je met IP tables een port redirect kan doen op de dreambox.

Een andere optie als de port redirect niet werkt;
- Geef de ethernet interface een extra IP adres
- Installeer Squid als non-caching proxy, en laat deze luisteren op het extra IP adres. Configureer Squid om alle requests naar de reeds aanwezige proxy te sturen.
- Zet op je DB de gateway naar het extra IP adres waar Squid op luistert.

Wel wat complexer maar werkt 99.99% zeker wink

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even op www.shoutcast.com gekeken en het blijkt dat alle stream op een andere poort draaien bijv. :

Stop Music http://188.138.90.241:11008

 

Kan je me dan eens uitleggen Big fellow hoe jij het wilt hebben met dit voorbeeld ? Wat ik denk dat je bedoelt is dat je voor elke range aan poorten een regel moet maken die het redirect.

En dan weet je nog niet dat het gaat werken want misschien maken ze wel gebruik van packet inspection dan kunnen ze zien wat voor verkeer er door de proxy gaat en wordt het geblokkeerd.

Ik maak in mijn voorbeeld gebruik van een beveiligde tunnel die niet te bekijken valt.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lamko
Heb even op www.shoutcast.com gekeken en het blijkt dat alle stream op een andere poort draaien bijv. :
Stop Music http://188.138.90.241:11008

Bijvoorbeeld de stream van dance.fm draait op port 80: http://81.173.24.2:80
Als je shoutcast gebruikt dan gebruikt deze de base port en base port + 1. Gebruik je icecast dan gebruik je alleen de base port. (Icecast is compatible met shoutcast voor de clients)

Ik zou dus zelf de forwarding doen voor port de "bekende" poorten. En als je een shoutcast stream wilt luisteren die op een specifieke poort draait, dan die ook even forwarden. Als dat niet werkt, dan de squid oplossing.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Squid (Linux) installeren lukt hier niet, want de PC die wel verbinding krijgt met internet is Windows XP.

 

Jullie denken dus dat de DHCP toekenning door een PC (ipv een router) gegeven wordt en die laat mijn Dreambox IP dus niet toe om de internet verbinding te krijgen ? Dan krijg ik het dus niet voor elkaar. IP-adres krijgt ie overigens wel netjes uitgedeeld.

 

Ik zou dus een tweede netwerkkaart moeten inbouwen in die PC ? Gelukkig heb ik wel admin rechten op mijn PC.

 

M_Z

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
Squid (Linux) installeren lukt hier niet, want de PC die wel verbinding krijgt met internet is Windows XP.

Bedoel je dat je begrijpt dat je Squid op je PC moet zetten?
Dat is namelijk niet de bedoeling. Je zet Squid op de dreambox...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...