Ga naar inhoud


[ET9000] Is dit de beste keuze op het moment?


habibi

Aanbevolen berichten


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben na enige twijfeling ook over van de IP9000 (erg slechte software ondersteuning) naar der Xtrend ET9000. Na een valse start met oude bootrom (standby door OK knop) draait hij nu al beter als mijn IP9000 ooit heeft gedaan.. Qua beeldqualiteit ben ik nog wat sceptisch (lijkt minder) maar ben nog aan het finetunen.

 

Een vraag hoe kan ik ervoor zorgen dat ik via de EPG knop van de remote ik in één keer in het multiEPG scherm kom ?? Krijg dit niet voor elkaar en is wel een Pre voor het gebruiksgemak van de vrouw...

 

thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SoSa
Ik denk dat dat wel moet lukken met de "Multi Quickbutton" plugin. Daar kan je van alles mee toekennen aan de knoppen. Echt een zeer uitgebreide plugin.

Btw. Zou jij even kunnen kijken of je HD kunt kijken in PIP op je Xtrend?


Het is HD kanaal met SD kanaal in de pip venster. Het is niet mogelijk om via de 2de video decoder HD te laten zien.


Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat in hun pdf folder van de Xtrend ET9000: "Supports PIP for HD/SD". Dat betekend dus dat ze incorrecte informatie geven. Dat is jammer want iemand die dat leest gaat er dan vanuit dat die HD kan kijken in PIP, wat dus niet zo is frown. Vreemd dus dat ze dat in hun folder zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SoSa
Ik denk dat dat wel moet lukken met de "Multi Quickbutton" plugin. Daar kan je van alles mee toekennen aan de knoppen. Echt een zeer uitgebreide plugin.

Btw. Zou jij even kunnen kijken of je HD kunt kijken in PIP op je Xtrend?


Heb het even live getest en helaas lukt het niet in HD maar als ik de specs van de broadcomchip erop nazie zou het wel moeten kunnen werken. hopelijk word het in de toekomst toegevoegd...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast topkeepertje

Ik heb sinds 1 week de ET9000 in huis MAAR hij geeft volgens mijn nieuwe Sony 3D TV geen DIGITAAL signaal door maar alleen een analoog signaal ook herkend hij ook mijn CanalDigitaal kaartje niet en na het doorlussen van de TWIN werkt de TWIN ook niet , ik kan nu OF alleen opnemen OF alleen kijken laat staan 2 opnemen en 3 kijken . Op mijn andere Full HD op de slaapkamer werkt hij ook niet . Als ik mijn "oude" Topfield 5500 aansluit heb ik al 10X beter beeld . Ook zit er geen favorieten sorteer instelling op . Ik ben hier in de buurt even wezen controleren naar "dezelfde" eXtreem ET 9000 en die hetkende mijn CD kaartje wel en bij dit toestel kon je wel je favorieten sorteren en het moet toch hetzelfde toestel zijn als de Clark Tech . ################ heeft er software van de Dreambox opgezet en een 1 TB HD geplaatst waar de monteur 2 uur over deed ? ? ? ?

Volgens mij is gewoon dit exemplaar kapot en moeten ze mij een goed werkend exemplaar geven , ze willen me zowiezo niet mijn benzinekosten vergoeden of het geld contant teruggeven , BELACHELIJK ! ! !

Kan iemand mij helpen ? ? ? ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: topkeepertje
Ik heb sinds 1 week de ET9000 in huis MAAR hij geeft volgens mijn nieuwe Sony 3D TV geen DIGITAAL signaal door maar alleen een analoog signaal ook herkend hij ook mijn CanalDigitaal kaartje niet en na het doorlussen van de TWIN werkt de TWIN ook niet , ik kan nu OF alleen opnemen OF alleen kijken laat staan 2 opnemen en 3 kijken . Op mijn andere Full HD op de slaapkamer werkt hij ook niet . Als ik mijn "oude" Topfield 5500 aansluit heb ik al 10X beter beeld . Ook zit er geen favorieten sorteer instelling op . Ik ben hier in de buurt even wezen controleren naar "dezelfde" eXtreem ET 9000 en die herkende mijn CD kaartje wel en bij dit toestel kon je wel je favorieten sorteren en het moet toch hetzelfde toestel zijn als de Clark Tech . ################### heeft er software van de Dreambox opgezet en een 1 TB HD geplaatst waar de monteur 2 uur over deed ? ? ? ?
Volgens mij is gewoon dit exemplaar kapot en moeten ze mij een goed werkend exemplaar geven , ze willen me zowiezo niet mijn benzinekosten vergoeden of het geld contant teruggeven , BELACHELIJK ! ! !
Kan iemand mij helpen ? ? ? ?


Enkele zaken :

- Softcam geinstalleerd, ivm de CD kaart ?
- Gebruik je twee coax kabels naar de lnb, zodat je kan kijken en opnemen ?
- Zenderlijst gemaakt, met favorieten met bijv. dreamset ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Topkeepertje :

 

Gebruik je een twin LNB met 2 Coaxkabels naar je decoder of gebruik je de doorlusfuntie??

Als je de tuners doorlust kun je alleen op dezelfde transponder kijken en opnemen tegelijk. wink

 

Welke software draai je op de Box ?? Ik adviseer OpenPLI via deze image kun je alle benodigde plugins (softcams etc) downloaden om te zorgen dat alles goed functioneerd.

 

Hoe is je decoder aangesloten ? HDMI / Scart / anders ? En staan je beeldinstellingen goed bv. 720P ? via HDMI = digitaal via scart analoog en zal nooit resulteren in een erg goede beeldqualiteit.

 

En onthoud, het is en echte hobbybox wink

 

cheers en suc6

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: topkeepertje
Ik heb sinds 1 week de ET9000 in huis MAAR hij geeft volgens mijn nieuwe Sony 3D TV geen DIGITAAL signaal door maar alleen een analoog signaal ook herkend hij ook mijn CanalDigitaal kaartje niet en na het doorlussen van de TWIN werkt de TWIN ook niet , ik kan nu OF alleen opnemen OF alleen kijken laat staan 2 opnemen en 3 kijken . Op mijn andere Full HD op de slaapkamer werkt hij ook niet . Als ik mijn "oude" Topfield 5500 aansluit heb ik al 10X beter beeld . Ook zit er geen favorieten sorteer instelling op . Ik ben hier in de buurt even wezen controleren naar "dezelfde" eXtreem ET 9000 en die hetkende mijn CD kaartje wel en bij dit toestel kon je wel je favorieten sorteren en het moet toch hetzelfde toestel zijn als de Clark Tech . ################## heeft er software van de Dreambox opgezet en een 1 TB HD geplaatst waar de monteur 2 uur over deed ? ? ? ?
Volgens mij is gewoon dit exemplaar kapot en moeten ze mij een goed werkend exemplaar geven , ze willen me zowiezo niet mijn benzinekosten vergoeden of het geld contant teruggeven , BELACHELIJK ! ! !
Kan iemand mij helpen ? ? ? ?


Toevallig van de week nog een ET9000 geïnstalleerd. OpenPLI erop zetten is een kwestie van enkele minuten (inladen gaat via USB stick). De harddisk inbouwen was even prutsen, maar is bij een tweede keer wel in een kwartier te doen.

Aansluiten op TV uiteraard via HDMI.

Bij eerste keer opstarten nadat OpenPLI erin zat even door de wizard heen en bij voorkeur instellen op 1080i en in dit geval AC3 en DTS downmix aangezet (de laatste stond standaard uit).

Tuner configuratie zet je bij tuner A de DiSEqC instellingen goed. Vervolgens kies je bij tuner B dat deze is doorgelust op tuner A. (Controleer ook even of de doorluskabel inderdaad van tuner A out naar tuner B in loopt). Je kunt tijdens een opname alle zenders kijken die op dezelfde satelliet zit en waarbij H/V gelijk is (dus meer zenders dan alleen op dezelfde transponder, dat is namelijk bij één tuner box het geval).

Vervolgens moet je even CCcam installeren via het plugin menu zodat je kaart werkt.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis Spoelstra
Origineel bericht van: SoSa
Ik vond deze pdf van de Xtrend ET9000 en daar staat het volgende o.a. in: "Supports PIP for HD/SD".

Als dat zo is dan is dat een verschil met de Clarketech ET9000. Iemand die het kan testen?

Btw. Zo te zien komt er ook een Xtrend ET5000.


Lijkt veel op de VU+ solo ....



nee hoor lijkt niet op een vu solo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...