Ga naar inhoud


[ET9000] Is dit de beste keuze op het moment?


habibi

Aanbevolen berichten

Ben mij zinnens een CT 9000 ET aan te schaffen, maar vooraleer ik dit doe eerst nog een paar vraagjes over dat toestel. Ik zie nergens voor de CT codec 4:2:2 vermeld. Kan hij dat wel aan of is dit software matig te regelen? Of moet ik voor een ander toestel gaan?

 

Johan

 

 

 

 

 

 

CT 5000 hd combo, CT 5100, philips dsr 7121, Visiosat 65, Triax 110, 13E,19.2E, 23.5 E, 28 E en draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Barabas
Sinds 2 dagen de Xtrend ET9000 twin HD ontvanger in gebruik. OpenPli erop en CCCam. Wat een mooie ontvanger is dit en gelukkig de zelfde look en feel als de DM800HD (ook met OpenPli) die nu op de slaapkamer staat ipv de DM7000s (deze is verkocht).

Beide ontvangers hebben geen harddisk (meer) aan boord maar schrijven de opnames naar een Qnap TS-439 Pro II (NAS) share met 4,5Tb in Raid-5.
Afspelen van DVD en MKV (H264) bestanden vanaf de NAS is ook super. Ook de DM800HD speelt netjes DVD en MKV vanaf de NAS!

De Wavefrontier schotel met 4 LNB's (quad) moet ik maar eens snel gaan voorzien van een derde disecq en de kabel snel naar tuner B gaan leggen voor het optimale resultaat, heb niet voor niets een twin tuner gekocht. Nu zijn tuner A en B nog doorgelust (te koud op het dak)

Wel is de remote wennen van de ET9000, de knopjes zijn aan de kleine kant.

Al met al ben ik weer een tevreden mens :-)


Gisteren de 4 LNB's op de derde (nieuwe) Disecq aangesloten. Nu dus beide ingangen (tuners) van eigen signaal voorzien. Dit is toch wel erg fijn, altijd een vrije transponder. Kan het nog beter?

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Ik heb dit weekend deze ontvanger ff mogen testen.

 

1. Die ontvanger wordt wel flink heet, dat is niet goed vind ik, hoe zijn jullie ervaringen met een actieve koeling /fan?

 

2. Als ik open Black hole installeer om ondersteuning te krijgen voor USB tuners die Open Pli niet ondersteunen, dan werken bepaalde toetsen niet, zoals subtitle. Heeft iemand deze ontvanger met Open Blackhole lopen en deze aan de gang gekregen met alle werkende toetsen op de A/B zonder hulpprogramma's?

 

3. Werkt bij jullie de electro plug-in, ik kreeg deze niet aan het werken onder open Black Hole?

 

Vind het opvallend dat ik af en toe tuning problemen krijg met de USB tuner (A850 Volar Black stick). Dit had ik ook met geteste 800HD dreamboxen terwijl ik dit niet had met de VU+ Duo. Ik moet met andere sticks eens testen, maar dat is voor de volgende keer als ik hem weer eens mag testen. Nu los ik dit probleem op bij de 800HD boxen door de kanalenlijst op een bepaalde volgorde te zetten, te beginnen met en FTA zender, dat voorkomt dan tuning problemen, maar goed het hoort niet.

 

Voor de rest is deze ontvanger wel goed te vergelijken met de VU+ Duo, maar ik twijfel of dit nu de beste keuze is. Zonder actieve koeling zou ik deze box niet aanraden, want de te hoge warmte ontwikkeling zorgt toch voor extra slijtage op den duur. Dat is duidelijk een plus punt voor de VU+, die lekker koel blijft. Maar goed als het is op te lossen met een fan van enkele Euro's dan is er overheen te komen, maar met zo een hardware modding verlies je wel je garantie schat ik in of je moet hem dan weer verwijderen bij problemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de CT 9000, maar van de warmte merk ik echt niks. Er zit ook een 2.5 500GB HDD in maar de box voelt nooit heet aan. Altijd lauw, niet eens warm. Ik voel altijd bij de tuners en de hdd, maar ik heb nooit een warme box gevoeld. Ik kijk altijd hd zenders dus dat vereist meer kracht. Misschien heb je een verkeerde batch?

C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het toeval wil dat mijn Xtrend ET9000 toch ook wel flink warm werd. Ook ik kon de elektronica ruiken, of zou dit het eerste gebruik kunnen zijn?

 

Als oplossing heb ik een pc-fan op de molex-aansluiting van de box aangesloten (zwart-rood=5V). Deze fan heb ik in een soort kunststof kabelgoot gemonteerd (u-profiel) en deze goot vervolgens over de achterste warmte-uitlaat-openingen op de box geplaatst. Op die manier wordt de warme lucht, middels de (stille) fan, uit de box gezogen. Werkt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ET9000 (OpenPLi 2.0) heeft geen disk en je kan eigenlijk niet van warm worden spreken. de ontvanger staat vrijwel altijd op een HD kanaal.

 

Mocht je er toch een disk in willen stoppen, pak dan een 2,5 inch variant. Deze zijn zowieso stiller en zuiniger (dus minder warmte procuctie) dan de 3,5 inch versies.

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm lijkt of er verschillende versie`s in omloop zijn ,heb ook als eens aangegeven dat mijn box warm word in het begin rook ik ook de elctronika., heb er nu een laptop koeler op liggen gevoed uit de usbpoort en die houd de temperatuur goed op peil.

Verder ben ik zeer tevreden met de 9000 nog geen vastloper mee gehad en hij word hier in het gezin met 6 man stevig gebruikt voor TV streamen over netwerk filmpje kijken opnemen gaat allemaal super, ben er erg tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Ok die geteste box is een gloednieuwe Xtrend box vers uit de doos met een een interne 1 TB 3,5" HD.

 

Ik zal de volgende keer een fan monteren en de software ervoor installeren, is toch wel nodig dan, ga niet ervan uit dat de temperatuur opeens gaat zakken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: georgiosolos

Ik zal de volgende keer een fan monteren en de software ervoor installeren, is toch wel nodig dan, ga niet ervan uit dat de temperatuur opeens gaat zakken.



mooi, laat even weten wat je hebt gedaan en of software matige aansturing van de fan mogelijk is. Heb ik wel interesse voor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

toevallig heb ik daar net mee gespeeld maar met de laaste fanoptie kan ik niet veel, wat ik ook probeerde de box springt meteen naar een groen scherm en reboot daarna.

fan laten werken met de interne aansluiting hebben sommige mensen aan de gang maar lees ook veel problemen.

misschien een nieuw toppic voor starten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je eens een foto willen plaatsen, hoe je dit hebt gedaan.

Origineel bericht van: vmb
Het toeval wil dat mijn Xtrend ET9000 toch ook wel flink warm werd. Ook ik kon de elektronica ruiken, of zou dit het eerste gebruik kunnen zijn?

 

Als oplossing heb ik een pc-fan op de molex-aansluiting van de box aangesloten (zwart-rood=5V). Deze fan heb ik in een soort kunststof kabelgoot gemonteerd (u-profiel) en deze goot vervolgens over de achterste warmte-uitlaat-openingen op de box geplaatst. Op die manier wordt de warme lucht, middels de (stille) fan, uit de box gezogen. Werkt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier een xtrend met de laatste openpli 2.0 erop met een samsung HD502HI 500gig 5400 rpm

geen probleem met de warmte (wordt wel warmer als een vu+ met de zelfde schijf)

deze xtrend staat op het moment wel helemaal vrij op mijn buro

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb vandaag de nieuwe xtrend ontvangen met 500GB disk. Binnen een uur alles werkend zoals ik graag wil. Opvallend is inderdaad de snelheid van deze box. Ben jaren lang een Cuberevo gewend, maar deze box lijkt na een halve dag al beter dan de cuberevo ooit geweest is. Misschien dat de beeldkwaliteit iets minder is... Box wordt idd warm, maar niet extreem, net zoiets als mijn vorige.

Tot nu toe zeer tevreden over deze mooie box met enorm veel mogelijkheden.

 

Doctor V.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...