Ga naar inhoud


[ET9000] Is dit de beste keuze op het moment?


habibi

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

pOske,

 

Als je cpuinfo moet geloven zit in de VU+ DUO, de DM800SE en de ET9000 dezelfe chipset.

 

Ik dacht dat dit niet zo was.

 

Ik dacht dat de ET9000 en de DM800SE een iets nieuwe exemplaar hadden dan de VU+ DUO.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Gedraag jij jezelf eens even snel.

 

Ik mag toch ook een mening hebben over de afstandsbediening of is het hebben van een mening alleen aan jou voorbehouden?

 

Ik respecteer jouw mening. Ik zeg ook niet dat je uit je nek lult of jij je mening niet op feiten baseert.

 

Ik heb uitsluitend mijn mening en bevindingen gedeeld over de VU+ DUO afstandsbediening. Ik heb niets gezegd over de ET9000 afstandsbediening en ik heb ook al 4 x geschreven dat ik niet kan oordelen over de ET9000 omdat ik die nog niet in mijn handen heb gehad.

 

Respecteer jij dan mijn mening ook?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Gedraag jij jezelf eens even snel.

Ik mag toch ook een mening hebben over de afstandsbediening of is het hebben van een mening alleen aan jou voorbehouden?

Ik respecteer jouw mening. Ik zeg ook niet dat je uit je nek lult of jij je mening niet op feiten baseert.

Respecteer jij dan mijn mening ook?

Mvg,

Michel


waar staat geschreven dat jij geen mening mag hebben, vraag je alleen of je de ab van de et9000 al eens heb gezien dit omdat je de ab van de vu een spiegel vind...........

dus zou niet weten waarom ik me moet gedragen :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Omdat je erg onvriendelijk van leer trok en dat helemaal nergens voor nodig was.

 

Je hebt gewoon niet goed gelezen. Ik had al diverse keren geschreven dat ik niet over een ET9000 beschik.

 

Aan de hand van dat misverstand behandelde je mij erg onvriendelijk.

 

Laten we het even gezellig houden.

 

Ik denk dat ik overigens het klikken van de VU+ afstandsbediening en de gelijkenis met een spiegel wel als feit mag bestempelen.

 

Die knoppen klikken immers duidelijk hoorbaar als je ze indrukt en ik kan mezelf in de afstandsbediening zien als in een spiegel. wink en in tegenstelling tot de afstandsbediening van bijvoorbeeld de DM8000/DM800SE zie je op de VU+ DUO afstandsbediening wel vlekken en is deze beduidend minder ergonomisch.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Omdat je erg onvriendelijk van leer trok en dat helemaal nergens voor nodig was.

Je hebt gewoon niet goed gelezen. Ik had al diverse keren geschreven dat ik niet over een ET9000 beschik.

Aan de hand van dat misverstand behandelde je mij erg onvriendelijk.

Laten we het even gezellig houden.

Ik denk dat ik overigens het klikken van de VU+ afstandsbediening en de gelijkenis met een spiegel wel als feit mag bestempelen.

Die knoppen klikken immers duidelijk hoorbaar als je ze indrukt en ik kan mezelf in de afstandsbediening zien als in een spiegel. wink

Mvg,

Michel


ik ga ook niet proberen om je meing te herzien maar ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar je mening als je de et9000 inclusief zijn ab onder handen heb gehad.......
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

We zouden hem graag in de vergelijkingstest meenemen.

 

Dream Multimedia, Azbox Europe en zelfs een VU+ DUO webshop stelden ons een testexemplaar ter beschikking, maar de Duitse ET9000 distributeur en de Nederlandse ET9000 distributeur zwijgen helaas in alle toonaarden op onze email uitnodigingen om een testexemplaar op te sturen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oef, dat is maar net goed afgelopen. Gelukkig zijn de afstanden op internet vaak wat groter dan in de kroeg.

 

In ieder geval is me duidelijk dat de verschillen klein zijn. Ik vind de et9000 mooier. Dat warm worden is niet zo'n punt voor mij; ik ben niet van plan een hdd in te bouwen en ben geen heavy user en ga dat ook niet worden voorlopig. Pip lijkt me daarentegen erg prettig en ik heb geen full HD tv, dus dat is geen punt.

 

Boeiend dat de chipset gelijk is in deze machines. De handel wil anders doen geloven. En nu wordt de Xtrend ET9000 gepresenteerd als de opvolger en verbeterde versie van .. Wat moeten we nog geloven?

 

Maar hoe verhouden deze ontvangers zich met andere ontvangers met closed source firmware? Is er als je puur kijkt naar beeldkwaliteit en bedieningsgemak enige reden om hier naar te kijken? Bijvoorbeeld een van de cd gecertificeerde ontvangers? Ik keek eerst ook naar de homecast hs9000, maar als ik zie hoeveel die er hier te koop staan, dan denk ik laat maar.

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: habibi
oef, dat is maar net goed afgelopen. Gelukkig zijn de afstanden op internet vaak wat groter dan in de kroeg.

In ieder geval is me duidelijk dat de verschillen klein zijn. Ik vind de et9000 mooier. Dat warm worden is niet zo'n punt voor mij; ik ben niet van plan een hdd in te bouwen en ben geen heavy user en ga dat ook niet worden voorlopig. Pip lijkt me daarentegen erg prettig en ik heb geen full HD tv, dus dat is geen punt.

Boeiend dat de chipset gelijk is in deze machines. De handel wil anders doen geloven. En nu wordt de Xtrend ET9000 gepresenteerd als de opvolger en verbeterde versie van .. Wat moeten we nog geloven?

Maar hoe verhouden deze ontvangers zich met andere ontvangers met closed source firmware? Is er als je puur kijkt naar beeldkwaliteit en bedieningsgemak enige reden om hier naar te kijken? Bijvoorbeeld een van de cd gecertificeerde ontvangers? Ik keek eerst ook naar de homecast hs9000, maar als ik zie hoeveel die er hier te koop staan, dan denk ik laat maar.


volgens mij is de xtrend identiek aan de clarke-tech alleen zit er een andere naam opd e linkerhoek van ontvanger of ik moet me sterk vergissen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: habibi
(knip)

En nu wordt de Xtrend ET9000 gepresenteerd als de opvolger en verbeterde versie van .. Wat moeten we nog geloven?

(knip)

Klopt, ik heb ook al ergens gelezen (weet helaas niet meer waar) dat de Xtrend zou verschillen van de Clarke Tech maar ben toch iets te kritisch om dat zomaar te geloven.
Nu hoop ik dus wel dat het forum er eentje te pakken krijgt want mijn nieuwsgierigheid naar een vergelijkende test is gewekt. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
pOske,

Als je cpuinfo moet geloven zit in de VU+ DUO, de DM800SE en de ET9000 dezelfe chipset.

Ik dacht dat dit niet zo was.

Ik dacht dat de ET9000 en de DM800SE een iets nieuwe exemplaar hadden dan de VU+ DUO.

Mvg,

Michel

De Vu+ heeft een Broadcom 7335 erin.
De CT ET9000 een Broadcom 7405 erin.
ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook graag mijn mening geven:

 

Dreambox 8000 duur maar ongetwijfeld 100% af op alle fronten.

VU+duo werkt goed maar heeft een luidruchtige fan.

Clake Tech ET 9000 is ook goed heeft nog wat kinderziektes maar voor normaal gebruik werkt deze prima. ( Mogelijk bestaat de kans dat deze op korte termijn niet meer leverbaar is.)( Ik weet niet of dit alleen voor de Nederlandse markt is)

Xtrend ET9000 is de Nederlandse opvolger van de Clarke Tech ET 9000

Het verschil met de Clarke Tech ET 9000 en de Clarke Tech ET 9000 is het naamplaatje en de prijs.

Het gezeur over dat de VU stabieler is moet maar eens afgelopen zijn zowel de VU+ duo als de Clarke Tech of Xtrend lopen beide heel erg stabiel. De Clarke Tech en XTREND zijn korter op de markt en hebben nog wat kinderziektes zoals de Backup. Ik beschik over alle 4 de ontvangers en deze draaien dagelijks met geen van 4 ontvangers ondervind ik problemen wat stabiel draaien betreft. Ook qua warm worden zijn er hier geen problemen( wel is er boven de ontvangers voldoende koeling en staan de ontvangers niet opgesloten in een kast.

Over de Afstandsbediening valt te twisten naar smaak:

Ze liggen beiden goed in de hand de XTREND is door een schuine achterzijden mooier afgewerkt maar ook iets (1cm) langer. Knoppen van de XTREND zijn kleiner wat goed te doen maar wel even wennen is. Het voordeel is wel dat met de afstandsbediening van de XTREND ook meerdere apparaten kunnen worden bediend zoals de TV, DVD , EN AUX.

Wat het uiterlijk betreft.

Over smaak valt te twisten maar persoonlijk vind ik ze geen van alle lelijk en dat kunnen we dan ook beter aan de persoonlijk smaak over laten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: habibi
oef, dat is maar net goed afgelopen. Gelukkig zijn de afstanden op internet vaak wat groter dan in de kroeg.

In ieder geval is me duidelijk dat de verschillen klein zijn. Ik vind de et9000 mooier. Dat warm worden is niet zo'n punt voor mij; ik ben niet van plan een hdd in te bouwen en ben geen heavy user en ga dat ook niet worden voorlopig. Pip lijkt me daarentegen erg prettig en ik heb geen full HD tv, dus dat is geen punt.

Boeiend dat de chipset gelijk is in deze machines. De handel wil anders doen geloven. En nu wordt de Xtrend ET9000 gepresenteerd als de opvolger en verbeterde versie van .. Wat moeten we nog geloven?

Maar hoe verhouden deze ontvangers zich met andere ontvangers met closed source firmware? Is er als je puur kijkt naar beeldkwaliteit en bedieningsgemak enige reden om hier naar te kijken? Bijvoorbeeld een van de cd gecertificeerde ontvangers? Ik keek eerst ook naar de homecast hs9000, maar als ik zie hoeveel die er hier te koop staan, dan denk ik laat maar.


Van de 10 klachten die binnen komen over uitvallen en niet goed werkende ontvangers zijn er 9 canaldigitaal orgineel met CI module.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach het blijft appels met peren vergelijken en uiteindelijk wordt de keus toch bepaald door de verhalen die verteld worden.

 

Ikzelf zou eerder geneigd zijn een ET9000 aan te schaffen, mede omdat de drivers gewoonweg op een beter nivo staan dan die van de Vu+, die zijn te eigenwijs om met de tijd mee te gaan.

 

Dat vind ik belangrijker dan die broodje aap verhalen dat de ET9000 minder stabiel zou zijn dan een Vu+ is, hoogstwaarschijnlijk kan dit niet eens onderbouwd worden, of heeft degene er een uur mee getest met zelf toegevoegde brouwsels die de box instabiel maken.

 

Mijn ET9000 heeft er al aardig wat uurtjes opzitten draait als een zonnetje.

 

 

 

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...