Ga naar inhoud


[ET9000] Is dit de beste keuze op het moment?


habibi

Aanbevolen berichten

Moeilijke vraag.

Er zijn veel hobby ontvangers met opnamen functie en regelmatig canal digitaal problemen. Deze problemen worden meestal nadien wel weer opgelost maar het geeft een hoop gedoe.

Er zijn ook TV toestellen die problemen geven met een originele CI Module van mediaguard en wel weer goed werken met een Aston 1.07 . Mogelijk dat deze over een half jaar weer niet werken met een Aston maar weer wel met een originele module . De tijd zal het leren.

Er zijn ook canal digitaal CI Goedgekeurde ontvangers die slecht werken met een originele canal digitaal module maar weer wel met een andere module. Ook dit word wel weer opgelost hoop ik maar het geeft zo`n gedoe.

Ook zijn er veel hobby ontvangers die (Goedkoop) redelijk goed zijn maar als de container leeg is geen ondersteuning meer krijgen. Dit is bij software die open is meestal niet het geval.

Bij ontvangers met open PLI software weet ik dat het allemaal super werkt en dat ook de opnames nooit gecodeerd worden opgenomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Tech
Ach het blijft appels met peren vergelijken en uiteindelijk wordt de keus toch bepaald door de verhalen die verteld worden.

Ikzelf zou eerder geneigd zijn een ET9000 aan te schaffen, mede omdat de drivers gewoonweg op een beter nivo staan dan die van de Vu+, die zijn te eigenwijs om met de tijd mee te gaan.

Dat vind ik belangrijker dan die broodje aap verhalen dat de ET9000 minder stabiel zou zijn dan een Vu+ is, hoogstwaarschijnlijk kan dit niet eens onderbouwd worden, of heeft degene er een uur mee getest met zelf toegevoegde brouwsels die de box instabiel maken.

Mijn ET9000 heeft er al aardig wat uurtjes opzitten draait als een zonnetje.




wil toch graag ff reageren op je opmerking dat er maar een uur mee gespeeld is, de ontvangers worden meer als een uurtje getest om daar een oordeel over te kunnen geven en nee er worden geen brouwsels toegevoegd, het belangrijkste is dat die moet doen waar die voor is en dat is met name opnames maken zodat ook de gewone schotel bezitter er mee overweg kan....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joost1963
Moeilijke vraag.
Er zijn veel hobby ontvangers met opnamen functie en regelmatig canal digitaal problemen. Deze problemen worden meestal nadien wel weer opgelost maar het geeft een hoop gedoe.
Er zijn ook TV toestellen die problemen geven met een originele CI Module van mediaguard en wel weer goed werken met een Aston 1.07 . Mogelijk dat deze over een half jaar weer niet werken met een Aston maar weer wel met een originele module . De tijd zal het leren.
Er zijn ook canal digitaal CI Goedgekeurde ontvangers die slecht werken met een originele canal digitaal module maar weer wel met een andere module. Ook dit word wel weer opgelost hoop ik maar het geeft zo`n gedoe.
Ook zijn er veel hobby ontvangers die (Goedkoop) redelijk goed zijn maar als de container leeg is geen ondersteuning meer krijgen. Dit is bij software die open is meestal niet het geval.
Bij ontvangers met open PLI software weet ik dat het allemaal super werkt en dat ook de opnames nooit gecodeerd worden opgenomen.


uuuuuh joost wat is nu de moeilijke vraag?
dat de opnames ongecodeerd worden opgenomen heeft te maken met dat de smartcatd rechtstreeks in het cardslot en niet via een module werkt en het klopt een gecertificeerde ontvanger wil absoluut niet zeggen dat het probleemloss werkt en dat geldt ook voor de modules
Link naar reactie
Delen op andere sites

Xtrend schijnt de nederlandse naam te worden voor de Clark Tech et 9000. Boxen zijn (zo goed als) identiek. E.e.a. heeft te maken met verkoop licenties en afspraken.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BeoMaster
Xtrend schijnt de nederlandse naam te worden voor de Clark Tech et 9000. Boxen zijn (zo goed als) identiek. E.e.a. heeft te maken met verkoop licenties en afspraken.


Daar heb je het weer, ze zijn zo goed als identiek. Maar wat betekend dat? Is de Xtrend dan een eerste revisie of zijn ze gewoon 100% gelijk?
Link naar reactie
Delen op andere sites

op een webshop lees ik dit:

"NIEUWE OPVOLGER VAN DE VU+ Duo EN CLARKE TECH 9000

Deze Xtrend ET-9000 Twin Linux High Definition ontvanger is de opvolger van de VU+ Duo clarke tech 9000 en een nog grotere concurrent voor de Dreambox DM-8000. 3D ready, en reeds voorzien van een 3D menu !!! Vijf programma's in FULL HD gelijktijdig opnemen en een zesde kijken, geen probleem voor deze ontvanger !!!

 

Geeft nog beter HD beeld, is voorzien van nog betere hardware (o.a. snellere processor), twee kaartlezers en twee CI-slots. Interne en externe HDD mogelijk met SATA aansluiting, één USB frontaal en twee achteraan + Ethernet 10/100. Met Fastscan TV Vlaanderen, CanalDigitaal en Telesat. Stand-by verbruik slechts 1 watt. Nederlandstalig menu en Engelstalige handleiding. Uitgebreide EPG (elektronische programma gids)"

 

Klinkt goed, maar ik heb wel wat moeite met die nog beter dit en nog betere dat. Vaag geblabla! Snellere processor? 400mhz is net zo snel als 400mhz toch? Maar aan de andere kant staan er een aantal concrete verschillen genoemd, tenminste als mijn gegevens goed zijn. 3D ready is nieuw voor me (maar boeit me niet) en ik dacht bij de 'oude' 2 programma's opnemen en 1 kijken ipv 5 opnemen tegelijk. Nou vind ik 1 opnemen en 1 kijken al wel voldoende, maar toch. Die winkel beweert overigens ook dat de Xtrend de beste uit de test is, maar welke test? Dat staat er niet bij en ik waag het te betwijfelen of zij uberhaupt de beschikking hebben over een test.

 

In ieder geval kies ik voor de ET9000 (welke dan ook; ivm ab ook voor tv en pip) of ik wacht nog om te zien welke ontwikkelingen er komen. Ik heb geen haast, want ik kijk nu via de ingebouwde sattuner van mijn tv. Alleen geen opnemen en geen HD. Dat houd ik wel even uit.

 

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De marketing molen draait weer op volle toeren. wink

 

Het zijn beide dezelfde boxjes. Er zal wel weer een typisch koreaans gevalletje van te weinig afname van de huidige (duitse) distributeur zijn geweest.

 

Gooi je dan een koreaan een worst voor met een totaal onrealistische prognose, kan jij er ook 2000 kopen tot er iemand komt die er 3000 per maand/kwartaal/6 maanden zegt te willen afnemen.

 

Met koreanen kan je over het algemeen geen afspraken maken, maar alleen snelle handel drijven en daarom hebben al die 'merken' ook morgen weer een andere naam.

 

Het software mannetje dat gisteren nog bij Vu+ zat, is nu overgelopen naar de fabrikant achter de ET9000 en morgen zit die mogelijk bij weer een andere club en is dat model weer even hot.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, vond dat stukje met als tekst "Geeft nog beter HD beeld" prachtig. Beter dan wat? Zijn de VU+ en die andere ET-9000 (gek he dezelfde naam) dan zo slecht? Gelukkig heb ik geen van beiden dan. En modellen die in zo'n snel tempo worden vervangen door modellen met hetzelfde typenummer komen er bij mij niet (Michel gaf al mooi aan in het vorig stukje waarom)

 

 

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Victor
haha, vond dat stukje met als tekst "Geeft nog beter HD beeld" prachtig. Beter dan wat? Zijn de VU+ en die andere ET-9000 (gek he dezelfde naam) dan zo slecht? Gelukkig heb ik geen van beiden dan. En modellen die in zo'n snel tempo worden vervangen door modellen met hetzelfde typenummer komen er bij mij niet (Michel gaf al mooi aan in het vorig stukje waarom)



Met alle respect maar dit is typisch een reactie die nergens op slaat.

Marketing heeft niets met kwaliteit van een product te maken.
Het product is 100% identiek, alleen in een ander jasje, waarom zal het dan een product zijn wat je gelukkig niet zou moeten aanschaffen?

Dat is al net zo'n rare uitspraak als het koppelen van interne lezers aan het ongecodeerd opnemen, al denk ik dat er in dat geval sprake is van een verkeerde woordkeus :-)

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch lieven een clarke tech dan een xtrend. Clarke tech is toch een bekende fabrikant die nog altijd support levert voor z'n apparaten. Daarom ben ik blij dat ik m'n maxdigital 225 heb kunnen omflashen naar een CT 5000. Daar heb ik dus nu wel nieuwe firmware die bijv. de HD fastscan ondersteunt.

 

Mij bevalt de ET9000 uitstekend. Ik merk dat zo'n Open PLI ontvanger echt iets voor mij is. Ik moet wel erkennen dat ik vrij veel linux kennis heb.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik ken de Clarke Tech ET9000 dan niet, maar wel de vrijwel vergelijkbare VU+ en het zijn zeker leuke ontvangers voor een schappelijke prijs.

 

Ik kan je verhaal over de plakmerken volgen. Het is inderdaad een bekend verhaal dat je mensen zoals LINKEY ziet supporten als er iets te verkopen valt. Is er daarna een nieuwe melkkoe, is de support ook weg.

 

Jammer dat het nog steeds bijna overal zo gaat. Wat dat betreft heeft Dream Multimedia wel bewezen dat het bij hen niet zo gaat.

 

Eerlijk is eerlijk.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de ET9000 gaan alleen al om de specs. Ik zal vandaag nog een test posten die dit ook onderbouwd. Conclusie: Een veel mooiere vormgeving, alfanumeriek display en afstandsbediening maken dit een ontvanger met de ‘wow’-factor.

 

De VU+ Duo, waarmee ik als gebruiker 100% mee tevreden ben) is gelukkig geen plakmerk van merkenlabels, je kunt deze ontvanger bij elk willekeurige iemand kopen, wat met Dream niet zonder meer mogelijk is omdat er veel Cloneboxen rouleren.

 

Michel inzake de support ben ik eerlijk, Satellietland had daarmee ook geen geweldige tracking record, ik denk dat dit het beestje eigen is.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb half December mijn ET9000 gekocht, beetje early adopter dus voor deze box.

 

Ging op pad voor een betaalbare E2 twin, eigenlijk voor de VU+ Duo, maar die was uitverkocht en de ET9000 was net binnen gekomen met redelijk vergelijkbare specs.

 

Geen moment spijt van gehad.

 

Van een VU+ Duo zou ik ook geen moment spijt hebben gehad, daar ben ik van overtuigd.

 

Met een DM8000 zou ik nog blijer zijn geweest :D .

 

Gr

JeDeJe

 

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jedeje
Ik heb half December mijn ET9000 gekocht, beetje early adopter dus voor deze box.
.....

Met een DM8000 zou ik nog blijer zijn geweest :D .

Gr
JeDeJe


Waarom? omdat je dan het dubbele geld uitgegeven hebt voor een box die hetzelfde kan.

Ik ben 2 x zo blij met mijn et9000 dan een DM8000 (wiskundige verklaring: zelfde mogelijkheden gedeeld door de halve prijs, is hetzelfde als vermenigvuldigen met het omgekeerde. Dus 1 x 2/1 = 2)

----

Clarke Tech ET9000 (Enigma2)

Topfield 5500 (in een doos in de schuur)

0,8W, 4,8E, 9E, 13E, 19,2E, 23,5E, 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...