Ga naar inhoud


Stroom valt uit, na inschakelen waterkoker of senseo


rolandroland

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Hij spreekt over de wasmachine groep.

 

Werkt de wasmachine wel goed op deze groep?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij niet geheel duidelijk of de waterkoker tegelijkertijd met de wasmachine gebruikt word. Werkt de wasmachine wel goed dan zou je er dus van uit kunnen gaan dat de bedrading vanaf de groepenkast tot aan de wasmachine wel o.k. is en slecht contact daar voorbij. Misschien eens een andere wcd uit proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boven valt ook deel van de stroom trouwens uit. Kennelijk zit daar ook nog een aantal stop contacten op. De stopcontacten waar het om gaat is wat zwart gekleurd bij de ingangen. Ook de stopcontacten bij de was machine is niet meer wit gekleurd, daar is ook wat zwarts te bekennen.

 

Vanmiddag had ik de wasmachine en de vaatwasser aan, dat ging goed. Alleen als ik op die ene dubbele stopcontact in de keuken een Senseo of waterkoker aanzet valt alles uit. Zodra je de Senseo of waterkoker uitzet, dan werkt alles weer na een paar seconden. Vanmiddag heb ik een apparaat aangesloten wat minder stroom gebruikt. Een mixer waarmee je fruit sinaasappel mee kunt uitpersen. Dan loopt alles gewoon door.

 

De buren hebben hebben speciale plantjes maar lijkt me niet dat dit het euvel kan zijn. Denk dat inderdaad de stopcontacten verrot zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alleen dat ene stopcontact (WCD) in combinatie met een stroomvreter als de Senseo problemen geeft is het toch niet zo moeilijk.

 

Stopcontact moet vervangen worden, indien op dezelfde groep meer problemen zijn is het een lasdop in de centraaldoos de eerst verantwoordelijke.

Als laatste komt pas de aansluiting in de meterkast aan de beurt als verantwoordelijke.

 

In ieder geval moet je 2 dingen doen

 

1 het probleem zo snel mogelijk op laten lossen.

2 de zware gebruikers niet meer gebruiken op deze groep tot dat het probleem is opgelost.

 

Hier is sprake van een brandgevaarlijke situatie

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De buren hebben hebben speciale plantjes

 

En wat dacht jij van de watervoorziening voor die speciale plantjes?

Ik begin een vermoeden te krijgen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf zo snel mogelijk iemand er bij halen die er verstand van heeft.

En dan zeker niet die buurman van je,die knutselen maar wat aan meestal.

Kortom actie ondernemen voordat het niet meer nodig is.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
Boven valt ook deel van de stroom trouwens uit. Kennelijk zit daar ook nog een aantal stop contacten op. De stopcontacten waar het om gaat is wat zwart gekleurd bij de ingangen. Ook de stopcontacten bij de was machine is niet meer wit gekleurd, daar is ook wat zwarts te bekennen.

Vanmiddag had ik de wasmachine en de vaatwasser aan, dat ging goed. Alleen als ik op die ene dubbele stopcontact in de keuken een Senseo of waterkoker aanzet valt alles uit. Zodra je de Senseo of waterkoker uitzet, dan werkt alles weer na een paar seconden. Vanmiddag heb ik een apparaat aangesloten wat minder stroom gebruikt. Een mixer waarmee je fruit sinaasappel mee kunt uitpersen. Dan loopt alles gewoon door.

De buren hebben hebben speciale plantjes maar lijkt me niet dat dit het euvel kan zijn. Denk dat inderdaad de stopcontacten verrot zijn.


Ik weet niet wat het bouwjaar en type woning is(oud of nieuwbouw? koop of huur?) maar als de woning wat ouder is en ook nog van het type "sociale woningbouw" kijk ik er niet raar van op zowel beneden als boven stroom uitvalt.

De woning van mijn ouders is wat betreft groepen grofweg in drie delen gedeelt: voorkant, achterkant en CV ketel.
Niks geen verschil in boven of beneden.

In mijn woning is de logica nog verder te zoeken.
Beide woningen type sociale woningbouw(huur) en eind jaren 50 gebouwd.

Maar als zoals je zegt er stopcontacten zijn die niet helemaal wit meer zijn dan zou ik er snel iemand bij halen.

Anders speel je echt met vuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Outta space
Ik weet niet wat het bouwjaar en type woning is(oud of nieuwbouw? koop of huur?) maar als de woning wat ouder is en ook nog van het type "sociale woningbouw" kijk ik er niet raar van op zowel beneden als boven stroom uitvalt.

De woning van mijn ouders is wat betreft groepen grofweg in drie delen gedeelt: voorkant, achterkant en CV ketel.
Niks geen verschil in boven of beneden.

In mijn woning is de logica nog verder te zoeken.
Beide woningen type sociale woningbouw(huur) en eind jaren 50 gebouwd.

Klopt, vroeger had men de logica dat als een groep uitviel (stop eruit), overal in de woning nog wel wat zou moeten blijven werken, met name verlichting.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus

Zet alle gebruikers eens uit (stekkers eruit) en kijk eens naar je elektriciteit meter.......

Ik denk het, jij zegt het.
Ze gebruiken daar vast nog geen led lampen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...