Ga naar inhoud


seca en irdeto op mm9500


Gast

Aanbevolen berichten

Ik lees er nog maar weinig over maar het werkt al wel.Zelf nog niet gezien maar een medewerker van mij al wel. Na het proggen van piccards gaan we het nu een s hebben over het ombouwen/modificeren van een 9500.<BR>go ahead................<P>John<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het leuke is dat alle 2 tegelijk in de mm9500 gebouwd kunnen worden. Echter er zijn hier nog maar enkele mensen mee bezig, gezien er nog maar weinig over geschreven wordt.<BR>John<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmmm, sorry mannen, maar die "collega" zal wel de nodige biertjes op gehad hebben denk ik. er is al veel over geschreven, maar tot nu toe heb ik nog van niemand (met verstand van zaken) een bevestiging gehad dat het daadwerkelijk werkt, cq. ooit zou kunnen werken. Het zou natuurlijk best kunnen DAT het werkt, maar dat men het alleen in zeer besloten kring bekend heeft gemaakt. Dit lijkt mij echter zeer onwaarschijnlijk. waarom, simpel, de mensen die dit hebben willen dit vaak maar al te graag laten zien aan anderen. en al bestaat het dan nog niet officiel, tenminste zo is het met de meeste tot nu toe bekende hack's gegaan (irdetopiccard, secapiccard).<BR>Als deze "datastreamhack" zou bestaan, dan zou deze al lang bekend zijn, of er zou minstens op elk board pagina's vol over te vinden zijn. beide zijn niet het geval. verder als de dvb. datastream daadwerkelijk gehackt zou zijun zou je zeer waarschijnlijk alle gecodeerde kanalen kunnen kijken, ongeacht welke codering wordt toegepast.<BR>vraag je collega dus maar eens wat hij PRECIES heeft gezien.<BR>prutsie.<P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me vaag iets voor de geest halen dat toen de eerste geruchten opgang kwamen over de pic kaarten er ook mensen riepen onmogelijk kan niet dat is van het d2mac tijdperk en je ziet ze vliegen. Het zal vast wel kunnen de tijd zal het leren.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep Bob, helemaal gelijk.<BR>er is echter toch een klein verschilletje.<BR>toen van de orig. irdeto, en seca kaartjes de algorithmes, de key's, en dus het hele operating systeem van de kaartjes bekend was, was het (voor een goede programmeur) een koud kunstje om een emulatieprogramma voor een willekeurige processor te schrijven. waarom nu de pic ? simpel, processor is goedkoop, techniek bekend, en op de site van microchip zijn gratis de tools te downloaden om eea. voor elkaar te krijgen (debugger, compiler, etc). verder hebben nog hele volksstammen pickaartjes liggen uit de BskyB 09, en D2mac periode. Ook heeft het niet lang geduurd voordat het minimaal bekend was dat het dus kon. De posting dat het gezien was door een te vertrouwen persoon kwam dus bij mij vandaan. dat dit door diverse mensen als onmogelijk werd afgedaan werd dan ook al snel door de maker van de irdeto code (Martin Bishop) ontkracht. Het kon dus inderdaad, alleen werd het niet vrijgegeven, jammer. dit gebeurde later alsnog, omdat de code toch al gelekt was. even hiervoor gaat het verhaal hetzelfde wat Voyager betreft. de posting dat William met een irdeto emulator bezig was werd ook door veel mensen als onmogelijk afgedaan. Het algo. was niet bekend, dus kon het niet. Helaas, het algo was dus wel bekend, en het kon dus wel. Nu de DVB. datastreamhack, het moet wel kunnen (denk ik), maar ik mken dus niemand die het daadwerkelijk ook werkend gezien heeft. alleen van horen zeggen, en dan meestal door mensen die niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zich van alles laten wijsmaken. Ik zeg dus uitdrukkelijk niet dat het onmogelijk is, maar het is mijns insziens onwaarschijnlijk.<BR>prutsie.<P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn inderdaad geruchten dat de mm9500 is om te bouwen naar een dual ontvanger seca en irdeto en ik weet ook dat er een exemplaar was die dit inderdaad aankon.<BR>ik weet echter niet wat er in het apparaat is gedaan,maar dat het werkte is buiten keif<BR>dus het is er het is werkend maar wat is het<BR>het kan wel een complete seca ontvanger in een mm9500 zijn.<BR>het fijne ervan is dus nog geheim.<BR>het dual gebeuren is trouwens al een hele tijd oud er waren al in ee ver veleden mensen mee bezig net zo als het scci gebeuren<P>maar goed we horen het nog wel<P>nowtv@planet.nl<BR>--------------------------<P>i have a dream<BR>--------------------------<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me ook herinneren dat er in België al wat van die dingen verkocht werden... Werd zelfs hier op het board over geschreven. Heb er later alleen niets meer over gehoored. <P>LDP<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij verdere navraag blijkt het zo te zijn dat het werkt met een ci module die vervangt dient te worden. Dus seca mudule erin en het werkt, en als de irdeto erinzit werkt hij ook. Het exemplaar dat al werkte had alleen nog geen combinatie van beide maar dat zou geen probleem zijn.<BR>Hetgeen wat daadwerkelijk veranderd was in het apparaat bleek iets2 te maken hebben met het plaatsen van een jumper en een juiste instelling maken in dvb2000.<P>Het lijkt me verstandig om nu niet verder te gaan gissen wat de mogelijkheden allemaal zijn, maar om even goed te gaan nadenken wat het probleem is om een mm9500 die oorspronkelijk voor irdeto gemaakt is, toch geschikt te maken zodat een seca modele erin werkt.<P>John<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi John,<P>De vraag of het mogelijk is een Irdeto-CAM van een MM9500 om te bouwen naar een Seca-CAM leeft bij mij ook sterk. Ik heb een ontkennend antwoord gekregen in het board van de CAM's, CI's e.d..<P>Ben erg benieuwd,<P>Greetings from Saturn<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarbij komt nog dat een cam serieel werkt en een CI parallel , dus daar dient ook het nodige aan omgebouwd te worden , vergeet ook niet dat de mm9500 embedded irdeto is!!<P>------------------<BR> smile.gif<p>[This message has been edited by Tech (edited 12 September 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, <BR>waarom schreeuwt hier iedereen ????<P>@TeeBee : Het is zeer zeker mogelijk om een 9500 om te bouwen naar een Irdeto/Seca ontvanger:<BR>Het volgende gebeurd: Je kunt kiezen tussen de volgende 2 modes van de ontvanger:<BR>CA ontvanger : Dan heb je dus alleen IRDETO<BR>CI ontvanger : Dan is het afhankelijk van de CI module die je erin hebt zitten. Om om te schakelen van de ene mode naar de andere moet je helaas de ontvanger resetten (Dit kan evt opgelost worden als iemand de DVB2000 software patched).<BR>Ik heb zelf hier zo'n ontvanger staan. (Hoe kan dat nu zie ik jullie denken ??? Nou heel gewoon omdat ik dit ZELF gemaakt heb).<BR>Dus TeeBee en Co's zullen we een weddenschap afsluiten ???<BR>Ik kom bij jullie langs of jullie bij mij ik laat zien dat het werkt !!!<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel geinig, al die drukte om een 9500 die al dan niet met SECA kan draaien...<BR>Ik kan me echter herinneren dat de originele verhalen gingen over een 9500 die ZONDER CI allerlei systemen zou kunnen gebruiken. Daar is de laatste tijd weinig nieuws over. smile.gifsmile.gif<P>LDP<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speurend (in het engels-talig board) kom ik nog een mogelijke oplossing tegen; n.l. een z.g. Dual Card Per Pay Tv IRDETO - SECA aangeboden door een italiaanse aanbieder: Vendita Accessori Elettronici.<P>Wie weet hier iets van, wie kent dit ding..??<BR> <A HREF="http://www.lgagroup.com/" TARGET=_blank>http://www.lgagroup.com/</A> <P>------------------<BR>Ciau for now &<BR>greetings from Saturn.<P><P>------------------<BR>Ciau for now &<BR>greetings from Saturn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...