Ga naar inhoud


vragen over een goedkope twin tuner


Gast smily01

Aanbevolen berichten

Ik wil graag vanwege verschillende redenen overstappen van digitale televisie van ZIGGO naar Canal Digitaal. Nu heb ik een aantal vragen over de aanschaf van de verschillende benodigdheden. Hierbij gaat het voornamelijk om de vraag over de aankoop van een twin tuner aan te schaffen om tegelijkertijd te kunnen tv kijken en een programma te kunnen opnemen (met een bijgeleverde harde schijf. Juist over de aanschaf van de twin tuner heb ik een aantal vragen.

 

 

 

Ik heb al een harddiskrecorder waarop ik via de analoge kabelverbinding programma’s dingen opneem. Ik kan met de harddiskrecorder niet digitaal opnemen, omdat er geen tv-tuner in zit. Kan ik niet deze harddiskrecorder gebruiken om via Canal digitaal programma’s op te nemen als er een decoder voorstaat. Ik denk dat dit allemaal niet kan en dat ik een twin tuner moet aanschaffen.

 

 

 

Dan heb ik de vraag wat een goede twin tuner is die ik kan gebruiken met een Canal Digitaal-smartcard. Daarbij wil ik ongeveer 250-300 euro uitgeven. Het hoeft geen HD-tuner te zijn, maar er moet wel een mogelijkheid zijn dat ik programma’s met een harde schijf kan opnemen en tegelijkertijd andere zenders kan kijken. Tevens wil ik een fastscan hebben.

 

Betekent het ook dat ik bij een twin-tuner twee smartcards moet aanschaffen en dat er vanuit de Triple sat twee coax-kabels naar de twin tuner moeten lopen?

 

 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is sowieso niet mogelijk om met je harddisk recorder het digitale signaal op te nemen. Analoog zou kunnen via de scart, maar lijkt me niet mogelijk i.c.m. het kijken naar een andere zender.

 

Persoonlijk zou ik toch echt voor een HD ontvanger gaan en je budget iets oprekken tot 350-400 euro, dan heb je een ET9000.

 

Je hoeft maar één smartcard te hebben, wel dienen er twee coax kabels naar de twin tuner te lopen (als je tenminste niet beperkt wil zijn in te kijken zenders bij opname).

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dreamer ABm,

 

bedankt voor je reactie!!!! Ik ben wat betreft budget beperkt dus ik moet het helaas voor dat bedrag doen. Verder heb ik nog een oude beeldbuis-tv; ik heb dus niets aan een HD-ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als je een gewone TV hebt heb je tegenwoordig een HD tuner nodig. Dat komt omdat er steeds meer kanalen worden uitgezonden (ook in SD) die alleen door een HD tuner kunnen worden weergegeven. Kijk eens naar een Philips 8121.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smily01
Beste Dreamer ABm,

bedankt voor je reactie!!!! Ik ben wat betreft budget beperkt dus ik moet het helaas voor dat bedrag doen. Verder heb ik nog een oude beeldbuis-tv; ik heb dus niets aan een HD-ontvanger


Juist een aankoop van een sd tuner ( gewoon digitaal ) is geld weg gooien.
Canal digitaal gaat binnen nu en anderhalf jaar compleet over naar HD uitzendingen. Dus een HD tuner aanschaffen is een wijs besluit. Jouw TV kan altijd nog weleens vervangen worden.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je een simpel ontvangertje, neem de tuner van Canal Digitaal. Wil je ook maar iets meer mogelijkheden ga dan direct voor een Linuxontvanger als VU+ of ET9000. Er zijn meer goede twintuners, maar de VU+/ET9000 zijn inmiddels op een prijspeil aangeland dat er amper nog redenen te vinden zijn om de meerwaarde van een Linuxontvanger aan je voorbij te laten gaan.

 

- Twee coaxkabels heeft voordelen dat je een zender in een ander kwadrant kunt opnemen dan degene die je kijkt. Met één kabel moeten beide zenders in hetzelfde kwadrant liggen.

- Eén chipkaart is genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie suggesties!!!. Misschien is het een hele domme vraag hoor, maar is het noodzakelijk dat een een ontvanger is gecertificeerd door canal digitaal? Mocht dit niet zo zijn; Wat zijn de eventuele nadelen hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smily01
bedankt voor jullie suggesties!!!. Misschien is het een hele domme vraag hoor, maar is het noodzakelijk dat een een ontvanger is gecertificeerd door canal digitaal? Mocht dit niet zo zijn; Wat zijn de eventuele nadelen hiervan?


Nee, gelukkig is dit niet noodzakelijk. Het nadeel van een niet gecertificeerde ontvanger is dat CanalDigitaal je niet kan (wil) helpen bij een storing. En het zou theoretisch kunnen dat een niet gecertificeerde ontvanger na een kaartwissel of aanpassing van codering niet meer werkt. Maar dat is echt utopie, want door het open karakter van bijv. Enigma2 ontvangers zal er altijd een software oplossing komen wat werkt.

Voor de rest wegen de nadelen niet op tegen de voordelen wink

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smiley01,

Bij Canaldigitaal goedgekeurde ontvangers wordt de garantie gegeven dat deze door Canaldigitaal ondersteund worden en daardoor nooit last zult hebben van beelduitval bij een kaartwissel e.d.

 

In de praktijk is inmiddels gebleken dat Canaldigitaal in voorkomende gevallen gewoon achteraf de licentie intrekt en dan heb je van de ene op de andere dag ineens toch geen Canaldigitaal goedgekeurde ontvanger.

 

Bij open linux ontvangers (dreambox, vu+, ET9000) wordt de ondersteuning niet gegeven door Canaldigitaal+fabriek, maar door de gemeenschap van gebruikers overal ter wereld. (+fabriek)

 

In de praktijk is deze support beduidend beter gebleken dan alle andere. Maar daar moet je wel zelf ook wat voor doen, lees je eens in op de betreffende fora. Iedereen kan het leren, er is geen (technische-) voorkennis noodzakelijk, maar het kost wel wat vrije tijd.

 

En inderdaad is een HD ontvanger op dit moment noodzaak, iets anders is weggegooid geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Wat voor doen" was ooit zo... De tijden dat je met een Linuxontvanger eerst een tijd aan het prutsen was zijn lang vervlogen tijden.

 

Dat "wat voor doen" is tegenwoordig gereduceerd tot PLi downloaden en op een USB-reepje zetten, ontvangen aanzetten, de softcam op CCcam zetten, Canal Digitaal-kaartje in de ontvanger stoppen en een kant en klare settingslijst kiezen.

 

In 10 minuten gedaan en veel kijkplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...