Ga naar inhoud


Gecertificeerde Samsung (Zwitsers Model) - werkt dit


acf69

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een Samsung UE55C8700XS PVR kopen een de CI module gebruiken (kaart en CAM al gekocht van CD). Ik neem aan dat de firmware voor de TV iets anders zou zijn in Zwitserland als in Nederland. Hebben mensen ervaring met buitenlandse TVs waar het NL model door CD gecertificeerd is?

 

- Werkt dit in principe (heb gelezen dat de NL firmware alleen nodig is voor CD EPG)?

- Als ik echt NL firmware nodig heb, kan ik dit dan op mijn buitenlandse TV installeren?

 

Bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Eduard07
CD-gecertificeerd is voor de tv niet van belang


Hallo,

Daar zou ik niet zo maar van uit gaan wink want CD schrijft het volgende in de handleiding van de Module:

De module is door CanalDigitaal getest en goedgekeurd voor CanalDigitaal gecertificeerde CI-satelietontvangers.
Hiermee is een optimale werking met de CanalDigitaal smartcard gegarandeerd.

Groetjes, BBC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: acf69
Ik wil graag een Samsung UE55C8700XS PVR kopen een de CI module gebruiken (kaart en CAM al gekocht van CD). Ik neem aan dat de firmware voor de TV iets anders zou zijn in Zwitserland als in Nederland. Hebben mensen ervaring met buitenlandse TVs waar het NL model door CD gecertificeerd is?

- Werkt dit in principe (heb gelezen dat de NL firmware alleen nodig is voor CD EPG)?
- Als ik echt NL firmware nodig heb, kan ik dit dan op mijn buitenlandse TV installeren?

Bedankt voor de hulp!


Vaak gaat dit gewoon werken, je moet alleen even weten of je tv de module ondersteunt, kwa software is het gewoon zelfde als alle andere eu modellen van zelde type, meestal kan je dit veranderen door de kanalen land op nederland tezetten, epg is sinds tijdje volgens mij ook gewoon EIT epg die dus op elke ontvanger zou moeten werken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toestel zijn in heel europa indentiek aan elkaar, de firmware bepaald de mogelijkheden.

Maar er zijn ook modellen die een sat ontvanger hebben maar niet de canal digitaal certificaat.

Je moet wel de software downloaden vanaf samsung.nl of samsung.be en niet van een andere samsung website.

Kans is namelijk dat deze niet de benodigde software aanpassing erin heeft zitten vereist voor goede canal digitaal, tv vlaanderen of telesat ontvangst(fastscan zenderlijst download)

Heb even gekeken, ja jou tv gaat werken met de benelux firmware en cds module met wereldbol erop

 

http://www.canaldigitaal.nl/producten/gecertificeerde-televisies.aspx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BBC

Hallo,

Daar zou ik niet zo maar van uit gaan wink want CD schrijft het volgende in de handleiding van de Module:

De module is door CanalDigitaal getest en goedgekeurd voor CanalDigitaal gecertificeerde CI-satelietontvangers.
Hiermee is een optimale werking met de CanalDigitaal smartcard gegarandeerd.

Groetjes, BBC


Verkooppraatje CDS, vaak geschreven door mensen die er amper verstand van hebben.
Eigenlijk klinkklare onzin in dit geval, want CI is CI. cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Was dat maar waar, dan had er niemand problemen.

 

Helaas houd bijna niemand zich aan de CI norm, en is de uitwisselbaarheid niet gegarandeerd.

 

Daardoor werkt in bepaalde ontvangers soms een Canaal Digitaal CI module beter en in andere ontvangers soms weer een Aston CI module.

 

Wat daarom storend is in dit verband, dat CD tegenwoordig de smartcard alleen nog maar levert i.c.m. hun CI module.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Was dat maar waar, dan had er niemand problemen.

Helaas houd bijna niemand zich aan de CI norm, en is de uitwisselbaarheid niet gegarandeerd.

Daardoor werkt in bepaalde ontvangers soms een Canaal Digitaal CI module beter en in andere ontvangers soms weer een Aston CI module.

Wat daarom storend is in dit verband, dat CD tegenwoordig de smartcard alleen nog maar levert i.c.m. hun CI module.

Dat de ene module sneller opent/zapt dan de andere, weet ik uit eigen ervaring. Maar zelf heb ik nog niet ervaren dat een module het niet deed, tenzij de firmware aan vernieuwing toe was.Dus als een Mediaguard-module van CD het niet zou doen in een CI, is dat nieuw voor mij. Maar jij zult wellicht hierover meer overzicht hebben dan ik.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees maar eens wat berichten door in het Humax forum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: acf69
Ik wil graag een Samsung UE55C8700XS PVR kopen een de CI module gebruiken (kaart en CAM al gekocht van CD). Ik neem aan dat de firmware voor de TV iets anders zou zijn in Zwitserland als in Nederland. Hebben mensen ervaring met buitenlandse TVs waar het NL model door CD gecertificeerd is?

- Werkt dit in principe (heb gelezen dat de NL firmware alleen nodig is voor CD EPG)?
- Als ik echt NL firmware nodig heb, kan ik dit dan op mijn buitenlandse TV installeren?

Bedankt voor de hulp!


Op de zwiterse Samsung site komt dit model niet voor..... UE55C8780 wel, maar die heeft zo te zien geen PVR. Dit model heeft wel een Common Interface die tot en met CI+ ondersteund, dus in theorie wordt de CI (onder +) ook gewoon ondersteund.

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HD_freak

Op de zwiterse Samsung site komt dit model niet voor..... UE55C8780 wel, maar die heeft zo te zien geen PVR. Dit model heeft wel een Common Interface die tot en met CI+ ondersteund, dus in theorie wordt de CI (onder +) ook gewoon ondersteund.


Als ik even google, zie ik dat de UE55C8700XS ook in Belgie wordt aangeboden... wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste draadje kende ik al en gaf geen duidelijk antwoord op mijn vraag, het 2e draadje doet mij vermoeden dat het allemaal geen probleem zou moeten zijn. In het ergste geval moet de satbox er weer aan. Dit zou moeten betekenen dat de Sony NX (niet gecertifeerd maar wel S2 tuner + CI+ slot) ook zou moeten weren.

 

Wat interessant is dat de 46C8700 in Zwitserland te krijgen is maar zonder S2 tuner en PVR functie:

46C8700

Maar de 46C8780 heeft deze wel:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...