Ga naar inhoud


Windows; 64bit of x86?


quattro

Aanbevolen berichten

Ik wil binnenkort mijn computer opnieuw installeren. Nou zit ik in dubio of ik de 64 bit of x86 zal installeren. Eerlijk gezegd zou ik totaal niet weten wat het verschil is.

 

Wel lees ik af en toe dat bepaalde programma's niet werken met 64 bit. Ook meen ik dat thuisgroepen niet werken met 64 bit.

 

Kan iemand mij daarom vertellen wat nu het verschil is, en of het de moeite is om 64 bit te installeren? Voelt het anders, werkt het anders, sneller???

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

eerst het verschil:

32 of 64 bits staat als ik me niet vergis voor het aantal beschikbare geheugenadressen, zou je het narekenen zul je erachter komen dat 32 bits precies genoeg is voor 4 gb ram, maar omdat je ook nog met andere hardware zit zul je dus nooit meer dan 3.5 gb ram kunnen gebruiken met 32 bits, (in vista en 7 is het cosmetisch gezien opgelost, windows ziet wel 4 gb) met 64 bit heb je dus veel meer geheugenadressen, dat is dus ook eigenlijk de enige goede reden om te kiezen.

 

dus mijn mening:

het ligt voornamelijk aan werkgeheugen van je pc.

heb je meer dan 3.5 gb ram, dan ben je 64 bit nodig (om al je ram te gebruiken), verder moet je nog even naar je drivers kijken, zijn ze er voor 32 of 64 bits of beiden? en of je processor het wel aan kan.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een 32bit CPU dus je zal niet zoveel hebben aan een 64bit installatie.

 

Als je een nieuwe PC koopt ga dan over naar 64bit.

 

Volgens mij is het zo dat je CPU 32bit is dus niet meer dan 4 gig aankan. Ook al stop je er 8 gig in en werkt je windows op 64bit etc. Je bottleneck blijft dan je hardware en uiteindelijk werk je dan nog op 32bit.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wordt er niet gemeld welke processor er in het spel is. 99% van de huidige processoren kunnen gewoon 64 bit aan. Voor windows 7 zijn drivers over het algemeen ook geen probleem, of je moet echt oude hardware hebben, maar dat is dan zo na te gaan op de website van de fabrikant.

 

Voordelen zijn grotendeels al genoemd.

Je kunt dus al je geheugen gebruiken.

Het is minimaal even snel en kan bepaalde programma's tot 100% sneller laten werken.

 

Nadelen kunnen er ook zijn.

Oude 16 bit programma's werken beslist niet meer. (eigenlijk programma's uit het Windows 3.11/Win95 tijdperk)

 

Je kunt bij Microsoft een update adviser downloaden. Dan kom je meer aan de weet over je huidige systeem

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd een 64bit processor (AMD Athlon X2 5200+). Ik heb 4Gig DDR2 geheugen, dus dat zou dan geen probleem mogen zijn met de 32 bit versie.

 

32 bit zou dus geen beperking zijn als ik bovenstaande lees. Denk dus dat ik het daar maar mooi bij laat.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro
Is idd een 64bit processor (AMD Athlon X2 5200+). Ik heb 4Gig DDR2 geheugen, dus dat zou dan geen probleem mogen zijn met de 32 bit versie.

32 bit zou dus geen beperking zijn als ik bovenstaande lees. Denk dus dat ik het daar maar mooi bij laat.


Bedoel jij niet 64 bit ipv 32 bit?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik bedoel 32. Waarom zou ik overgaan naar 64 als dit geen echte voordelen heeft? Geheugen gebruik boven 4gig is bij mij geen issue en ik begrijp dat niet alle software en drivers ondersteund worden. Grote kans dat je met 64bit ergens tegen een beperking aan gaat lopen die je met 32 niet hebt. Toch?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met je huidige configuratie kan je gewoon Win-7 32bit houden. Maar als je toch je machine aan het upgraden bent kan je eens kijken of 8Gig geheugen betaalbaar is. En dan neem je Win-7 64bit.

 

Misschien is ook een snellere CPU mogelijk op het moederbord?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Met je huidige configuratie kan je gewoon Win-7 32bit houden. Maar als je toch je machine aan het upgraden bent kan je eens kijken of 8Gig geheugen betaalbaar is. En dan neem je Win-7 64bit.

Misschien is ook een snellere CPU mogelijk op het moederbord?


Tja... het is wel de toekomst. Een jaar geleden liep iedereen te roepen dat ze geen drivers meer konden vinden nu hoor je daar eigenlijk niets meer over.

RAM kost geen drol en hij heeft al een 64bit CPU.

Op deze manier (met misschien een nieuwere CPU) verleng je je PC's levensduur wel weer een paar jaar... Wij gebruiken hoofdzakelijk laptops en moeten deze om de 2 jaar zo een beetje vervangen.. frown

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten waarom ik een hele goeden reden voor 32 bit zou moeten hebben. Voor de topic starter heeft 64 bit geen enkel voordeel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Ik zou niet weten waarom ik een hele goeden reden voor 32 bit zou moeten hebben. Voor de topic starter heeft 64 bit geen enkel voordeel.


Ik zou het om draaien... Waarom zou je perse 32 bit gebruiken? 64 bit heeft gewoon zijn voordelen. Is het niet voor vandaag dan is het wel voor morgen. Alleen al het simpele feit dat je geheugen wilt uitbreiden > 4Gb wordt gewoon keihard tegengehouden door een 32 Bits versie. (sterker nog als je 4Gb hebt kun je maar +/- 3 Gb gebruiken) en als je wat zwaardere pakketten gebruikt merk je dit echt wel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nu nog steeds 32 bits xp. Waarom? Veel hardware wordt nog steeds niet ondersteund onder windows 7 64 bits. Heb windows 32 en 64 bits geïnstalleerd. Bij de 64 bits variant kreeg ik bijvoorbeeld mijn webcam, tv kaart en satelliet driver met geen mogelijkheid aan de praat. Bij de 32 bits variant deels. Vandaar dat ik nu op dit moment bij xp blijf. 32 bits is goed genoeg voor mij.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
sterker nog als je 4Gb hebt kun je maar +/- 3 Gb gebruiken


Dat is onjuist. Het wordt alleen anders weergegeven maar de 64-bit versie gaat heus niet ineens efficiënter met je 4Gig om hoor.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...