Ga naar inhoud


[Satelliet] Transponder 12.574H wordt ontruimd


Jassy

Aanbevolen berichten

Citaat:
De televisiekanalen van SBS Nederland zijn vanaf 1 maart op een nieuwe frequentie op de Astra1-satelliet te ontvangen. Dit alles is het gevolg van het afstoten van één transponder op deze satelliet door CanalDigitaal.

De televisiezenders SBS 6, Net5 en Veronica/Disney XD verdwijnen niet direct op 1 maart op de huidige frequentie. Van 1 maart tot en met 1 mei worden deze zenders op beide frequenties uitgezonden. CanalDigitaal geeft hiermee niet alleen haar abonnees maar ook televisieaanbieders die het satellietsignaal voor doorgifte van de televisiezenders via het eigen netwerk of voor back-up voor het hoofdsignaal op het eigen netwerk gebruiken ruim de tijd om naar de nieuwe frequentie over te schakelen.

Wie beschikt over de door Canal gecertificeerde ontvangers van Philips en Thomson hoeft helemaal niets te doen om de SBS Nederland zenders te blijven ontvangen. Een automatische fastscanlijst verversing zorgt hiervoor. Bezitters van een satellietontvanger met fastscan optie hoeven alleen handmatig een nieuwe fastscanlijst in te laden. In alle andere gevallen dient de ontvangerbezitter handmatig de nieuwe frequenties in te lezen. Men hoeft niets te doen aan de schotelinstallatie omdat de zenders op dezelfde satellietpositie blijven uitzenden.

Vanaf 1 maart is Veronica/Disney XD op de frequentie 12.343 GHz H (27500 – 3/4). SBS 6 en Net5 zijn dan via de frequentie 12.515 GHz H (22000 – 5/6) te zien. De HD-zenders SBS 6 HD, Net5 HD en Veronica/Disney XD HD blijven onveranderd op de huidige frequenties op de Astra3-satelliet uitzenden. Ook RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8 blijven onveranderd op de huidige frequentie op de Astra1-satelliet uitzenden. Geruchten dat M7 Group S.A overweegt om op korte of middellange termijn de televisiekanalen van de publieke omroep, SBS Nederland en RTL Nederland naar de Astra3-satelliet te verplaatsen verwijst de Luxemburgse televisieaanbieder naar het rijk der fabelen.


Bron: Totaal TV
Datum: 24-02-2011
Auteur: Jarco Kriek

Transponder 12.574H wordt dus leeggehaald. Het gros gaat naar 12.515H, waar ruimte vrij komt door de afschakeling van Sport1/Film1. Veronica gaat naar 12.343H. Tot 1 mei is er simulcast op beide frequenties. Waar Comdy Central (voormalig TMF) heen gaat is onduidelijk.

Waar de radiostations heen gaan is ook onduidelijk, daar wordt met geen woord over gesproken. Mijn eerste vermoeden is dat deze ook naar 12.515H gaan, daar er op deze transponder effectief 1 TV-programma weg valt (Er komen 3 TV plekken vrij, er worden er 2 opnieuw ingevuld). Mijn tweede vermoeden is dat ze naar Astra3 gaan, maar dat hoop ik eigenlijk niet!
Link naar reactie
Delen op andere sites


TMF/Comedy Central gaat naar 23.5 Oost zover ik vermoed en de radio's ook... zover mijn fantasie reikt via de Regionale Omroepen transponder. Daar komt ook plaats vrij omdat er gebruik gemaakt gaat worden van MPEG4 (maar dan zonder DVB-S2, dus gewoon DVB-S).

 

Volgens mij weten ze het zelf nog niet 100% zeker. Want ze kunnen transponder omschakelen naar 8PSK 2/3 of 3/4 voor meer bandbreedte, maar voor hetzelfde geld komt er een transponder bij omdat die QPSK 5/6 een enorme overdreven regen reserve oplevert en/of schotel niet goed africht marge.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit bevestigd waar ik al heeeeeel lang van uit ging.

Het Set Top Box abonnement blijft op de Astra 19.2

 

Overigens krijgen gebruikers van een seca2 kaart zonder abonnement momenteel

een aanbieding voor het Set Top Box pakket.

Volkomen logies dus, die 70 euro per jaar zijn mooi meegenomen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat dat Veronica/Disney XD op de frequentie 12.343 GHz H (27500 – 3/4) zal gaan uitzenden, echter op de site ikverhuismee.tv staat het volgende onderstaande bij Veronica/Disney XD.

 

De nieuwe frequentie op de Astra1-satellietpositie (19,2 graden oost) is 12.344 GHz H – 27500 – 3/4 – DVB-S – MPEG2

 

Welke van de 2 is nu goed?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide zijn goed.... het scheelt maar 1 Mhz laugh

 

Maar wat mij opvalt is dat 1 TV zender waarschijnlijk gaat vervalleen.... want waar TMF/Comedy Central komt is nog helemaal niet duidelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de radio-tv pdf maar even van de CD site afgetrokken en daarin vind ik 12.343 en niet 12.344, dus houd ik 12.343 maar aan.

 

Het is een typo denk ik van CD smile

 

En het is niet enkel TMF/Comedy Central, er zit ook nog een hele rits aan radio zenders op 12.574H waarvan niet duidelijk is waar die heen gaan. Ik hoop in ieder geval niet naar de 23.5 want dan ben ik ze kwijt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Ik hoop in ieder geval niet naar de 23.5 want dan ben ik ze kwijt.

Hoezo kwijt??? Een Duo-LNB geen oplossing???


Nog niet(ergens volgend jaar), ik moet alles daarvoor aanpassen andere grotere schotel en twee losse lnb´s, switch want de duolnb werkt hier slecht of niet op mijn lokatie, en dan praat ik al over de 80cm variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...