Ga naar inhoud


Telefoon kabel naar het modem (ADSL)


Aanbevolen berichten

Volgens KPN mag de kabel lengte circa 1 meter zijn, de kabel naar het ADSL modem. Ik heb er veel meer meter tussen zitten. Dit zou de snelheid kunnen beïnvloeden. De telefoonkabel is veel dunner en storingsgevoeliger. Zou het veel qua snelheid schelen denken jullie? Als ik een LAN kabel naar boven moet voeren, is dat onpraktischer gezien de dikte van deze kabel. En draadloos internet wil ik niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook ik heb mijn telefoonkabel tussen het ISRA punt en mijn modem veel langer. Ik denk zo'n 10 meter. Nog nooit een probleem ermee gehad, geen snelheid verlies o.i.d.. Bij mijn beidde broers heb ik hetzelfde gedaan. Ook nog nooit problemen ermee gehad.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste manier van aansluiten:

Om instabiliteit en andere problemen met adsl en voip telefonie zoveel mogelijk te elimineren is het raadzaam zowel de splitter als ook de router direct bij het ISRA-punt te monteren (Dit is het punt waar de telefoonlijn uw woning binnenkomt, meestal in de meterkast), zodat er een korte kabel zit tussen isra en splitter én router. Vanaf de router gebruikt men dan netwerkkabel(s) naar de computer(s) (zo’n netwerkkabel mag wél lang zijn, max 100 meter)

Zo sluit je de boel het beste aan. Dit is de meest correcte aansluiting!

 

Een tweede optie: (met verhoogde kans op eventuele storing)

De router mag eventueel een klein eindje vanaf het israpunt zitten en daarvoor kan een platte telefoonkabel gebruikt worden.

(max 10 meter) Monteerd je de router echter een heel stuk van het israpunt dan moet je het israpunt verlengen met een

daarvoor geschikte kabel, ronde telefoonkabel (patchkabel UTP cat 5of 6 is verkrijgbaar per mtr

OOK als je bijv. slechts 3 mtr verlengd vanaf het israpunt is een ronde kabel aan te bevelen.

Een platte kabel werkt nl als een soort antenne wat storing kan opleveren en verlies van signaal.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom

Een tweede optie: (met verhoogde kans op eventuele storing)
De router mag eventueel een klein eindje vanaf het israpunt zitten en daarvoor kan een platte telefoonkabel gebruikt worden.
(max 10 meter) Monteerd je de router echter een heel stuk van het israpunt dan moet je het israpunt verlengen met een
daarvoor geschikte kabel, ronde telefoonkabel (patchkabel UTP cat 5of 6 is verkrijgbaar per mtr
OOK als je bijv. slechts 3 mtr verlengd vanaf het israpunt is een ronde kabel aan te bevelen.
Een platte kabel werkt nl als een soort antenne wat storing kan opleveren en verlies van signaal.


Een ronde of platte kabel ? Je spreekt je zelf tegen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Origineel bericht van: satencom

Een tweede optie: (met verhoogde kans op eventuele storing)
De router mag eventueel een klein eindje vanaf het israpunt zitten en daarvoor kan een platte telefoonkabel gebruikt worden.
(max 10 meter) Monteerd je de router echter een heel stuk van het israpunt dan moet je het israpunt verlengen met een
daarvoor geschikte kabel, ronde telefoonkabel (patchkabel UTP cat 5of 6 is verkrijgbaar per mtr
OOK als je bijv. slechts 3 mtr verlengd vanaf het israpunt is een ronde kabel aan te bevelen.
Een platte kabel werkt nl als een soort antenne wat storing kan opleveren en verlies van signaal.


Een ronde of platte kabel ? Je spreekt je zelf tegen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit 6500 meter van de centrale af waarvan een groot deel

ook nog voorzien is van ouderwetse loodkabel, zou het dan echt

uitmaken als er nog 15 meter kabel bijkomt? Ik denk het niet.

 

Zorg wel dat de kwaliteit van de kabel afgestemd is op het

gebruik en gebruik betrouwbare stekers/verbinders.

Met dat laatste gaat het vaak vaud.

 

HG CC

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als die discussie over coax kabel kwaliteit is dit weer zo'n overtrokken discussie. Draai pas 15 jaar met veel langere low grade kabel lengte. En onorthodoxe splitsing. Zet geen zoden aan de dijk.

Re-setten KPN centrale en intrainen modem wel.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Ik zit 6500 meter van de centrale af waarvan een groot deel
ook nog voorzien is van ouderwetse loodkabel, zou het dan echt
uitmaken als er nog 15 meter kabel bijkomt? Ik denk het niet.

Zorg wel dat de kwaliteit van de kabel afgestemd is op het
gebruik en gebruik betrouwbare stekers/verbinders.
Met dat laatste gaat het vaak fout.
HG CC


Er zijn nog steeds mensen die geen weet hebben van situatie`s zoals jij maar ook ik mee moeten leven.
De gegeven antwoorden van sommigen geven hier weer blijk van.
Als je al niet zoveel signaal hebt en blij moet zijn met max 3Mb download lijntje zul je je wel twee keer bedenken eer je lange kabels tussen isra en splitter te plaatsen.
Je zou haast een drie in één kast willen/kunnen plaatsen.
Als je echt een snelle lijn hebt liggen, zou je uiteraard wat meer lengte van de ronde telefoon kabel kunnen gebruiken.
Zoniet is het vragen/wachten om/op problemen.
Ik heb overigens een tweede telefoon lijn laten leggen waardoor ik nu dus twee keer adsl bij een (nieuwe provider) heb.
de nieuwe is echt 3 Mb en de oude is 2.4 Mb Oude provider gaf enkel 1 Mb.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...