Ga naar inhoud


Sony krijgt IP's van iedereen die site PS3-hacker bezocht


Bangkok By Night

Aanbevolen berichten

Dit vindt ik toch te gek voor woorden ...

 

Sony krijgt IP's van iedereen die site PS3-hacker bezocht

 

© reuters

Sony krijgt inzage in alle IP-adressen van mensen die de site van PlayStation 3-hacker George 'GeoHot' Hotz hebben bezocht sinds januari 2009. De rechter verplicht hostingbedrijf Bluehost ook alle andere informatie die het over deze mensen heeft, vrij te geven.

 

George 'GeoHot' Hotz (21) zette de jailbreakcode online waarmee gebruikers zelfgemaakte software of gekopieerde games kunnen draaien op de PS3. Sony kreeg het van de rechter eerder al voor elkaar dat de hacker al zijn handleidingen voor PS3-hacks offline moest halen, en zijn computermateriaal aan Sony moest bezorgen.

 

Bezoekers

De rechter verplicht daarnaast Google de IP-gegevens van bezoekers van Hotz' persoonlijke blog - die gemaakt is met Googles Blogspot - vrij te geven, terwijl Twitter alle data van mensen moet bekendmaken die te maken hebben met het profiel van de hacker op de microblogdienst.

 

Wet

Hotz wordt voornamelijk beschuldigd van de schending van de Digital Millennium Copyright Act. Vreemd genoeg achtte het Amerikaanse Copyright Office die wet in de zomer niet van toepassing op het jailbreaken van een mobiele telefoon. Het is dus afwachten wat rechter ten gronde beslist. (sam)

 

Bron: Hln

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


http://www.g*o*o*g*l*e*. nl/#hl=nl&source=hp&biw=1020&bih=581&q=PS3-hacker+&btnG=Google+zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=a916e5eaf8dcfc17

 

Lijkt wel of europa wijd er invallen gedaan worden,

Duitsland, Nederland, Sony op zijn best, leve de on-democratie, of is het de macht van het grote geld en de onkunde van bedrijven....

 

Hobbieen wordt zo wel erg gevaarlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die troep uit het oosten gewoon niet kopen gaan ze vanzelf naar de over de kop

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie zegt dat ik het wil hacken als ik daar kijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ja Ja waarom illegaal downloaden????

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dude, reverse engineering en hacking is nog steeds verboden.

 

Er is een groot verschil tussen een auteursrechtschending en democratie.

 

Als ik Sony was zou ik mijn werk (en dus inkomen) ook beschermen.

 

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik het eens ben met de uitspraak van die rechter, want daar ben ik het zeker niet mee eens.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vladimirke
Ik heb geen PS3 en kende die George 'GeoHot' Hotz ook al niet, maar als ik nu uit nieuwsgierigheid eens naar die man zoek en op z'n site kijk dan ben ik plots verdacht voor Sony?

Rare gedachtengang van deze electronicaproducent.


Niet alleen de producenten van electronica, door hun product differentiatie
creeren ze hun eigen concurrentie

Bijv.:
Philips produceert LP's, CD's en wat al meer, maar ze maken ook cd writers, dvd writers, brengen Rewritable CD'en DVD uit.

Logisch dat de consument er gebruik van maakt, onlogisch is dat dezelfde philips in het voorbeeld op heksenjacht gaat om de zgn piraten etc tebestrijden.

Maar het ergste is, dat dit soort bedrijven tenondergaan aan zelfkwelling, en teneinde raad de rechterlijke macht, die tenslotte onbevooroordeelt en onbe-vangen, ja zelfs geblinddoekt, recht moet spreken, of ze hebben geen recht van spreken, door de mazen van hun beperkingen heen kijken om kromtedoenwaar recht zou moeten gelden, dat is dat ze beter op hun zooitje moeten letten.

Laat ik mijn voordeur pen en de boel wordt gejat, moet ik niet gaan zitten janken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel

 

Moet je mij toch eens uitleggen waarom jailbreaking verboden zou (moeten) zijn. Het heeft niets te maken met product bescherming maar meer met markt afscherming.

 

Als ik een auto heb die 150Km/u kan rijden en ik wil graag 180 rijden dan kan ik met wat tuning een heel eind komen. Maar dan zou de autofabrikant zeggen dat dat niet mag en dat ik dan maar een duurder model moet kopen?

 

Overigens is dat afschermen ook niet altijd even slim. Denk nog even aan dat merk satonvanger waar iemand een nieuw OS voor schreef waardoor dat apparaat mateloos populair door werd.

 

Citaat:
Philips produceert LP's, CD's en wat al meer, maar ze maken ook cd writers, dvd writers, brengen Rewritable CD'en DVD uit.

 

Ja, maar niemand heeft gezegd dat jij daar muziek op mag zetten! Gewoon als backup medium gebruiken. Slecht voorbeeld dus.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat heb ik helemaal niet gezegd, dat maak jij er nu van.

 

Ik vind wel dat Sony hun eigen auteursrechten mag beschermen.

 

Zonder reverse engineering kan je die software niet cracken en reverse engineering is verboden. Simpel!

 

Aan die software hebben heel veel knappe koppen heel erg veel uren besteed en op het hele product heeft de fabrikant zeker gezien de concurrentie in eerste instantie flink geld moeten toeleggen.

 

Heel normaal dus dat men niet wil dat je er illegaal gekopieerde spelletjes op gaat spelen.

 

In Nederland vinden we deze vorm van diefstal tegenwoordig heel normaal. In diverse andere landen gaat men er heel anders mee om.

 

Wij Nederlanders vinden het niet meer dan normaal dat windows even gedownload wordt en er ff een craCk overheen gegooid wordt.

 

...149 euro voor windows!!!!!!!

Is Microsoft nu helemaal belazerd???

 

Oh, Harry Potter download ik wel ff.

 

Whaaaat? 19,95 voor een DVD, ja daaaaaaaag!

 

Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus, maar nu boos worden op sony omdat die hun eerlijk verdiende eigen boterham beschermen is wel de omgekeerde wereld.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dat heb ik helemaal niet gezegd, dat maak jij er nu van.

Ik vind wel dat Sony hun eigen auteursrechten mag beschermen.

Zonder reverse engineering kan je die software niet cracken en reverse engineering is verboden. Simpel!

Aan die software hebben heel veel knappe koppen heel erg veel uren besteed en op het hele product heeft de fabrikant zeker gezien de concurrentie in eerste instantie flink geld moeten toeleggen.

Heel normaal dus dat men niet wil dat je er illegaal gekopieerde spelletjes op gaat spelen.

In Nederland vinden we deze vorm van diefstal tegenwoordig heel normaal. In diverse andere landen gaat men er heel anders mee om.

Wij Nederlanders vinden het niet meer dan normaal dat windows even gedownload wordt en er ff een craCk overheen gegooid wordt.

...149 euro voor windows!!!!!!!
Is Microsoft nu helemaal belazerd???


Oh, Harry Potter download ik wel ff.

Whaaaat? 19,95 voor een DVD, ja daaaaaaaag!

Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus, maar nu boos worden op sony omdat die hun eerlijk verdiende eigen boterham beschermen is wel de omgekeerde wereld.

Mvg,

Michel


Michel

Ik vind het allemaal wel erg zwart wit hoor.
Hoe moet ik een backup spelen op een ps3,wii,xbox etc..
Juist door hem te modden.
Zolang Sony,Microsoft Nintendo Etc.. mij niet de mogelijkheid geven om een backup te maken van mijn games,muziek etc.
Vind ik heb prima dat ze modden(chippen).

OF... ze moeten mij de mogelijkheid geven om een beschadigde game,dvd,cd te ruilen voor een nieuwe, evt met wat bij betaling.

Muziek cd`s voor mijn kids maak ik een backup van.
En de org cd`s belanden in de kast.
En... Ik ben ook niet roomser dan de paus.
Grtz Mario
Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe zit het dan als je een auto koopt en de fabrikant besluit nadat je hem een jaar hebt om eens langs te komen en de auto verbouwd zodat er nog maar 3 wielen oppassen en je moet opeens bio-ethanol tanken. Ik denk dat de hele wereld op zijn kop staat.

 

Dit is wat er bij de PS3 dus gebeurt is. Er was eerst de mogelijkheid om er een ander Operating System bij te zetten. En opeens, zonder waarschuwing, brengt Sony een update uit en haalt deze mogelijkheid eruit. Ook het spelen van je PS2 spellen kon opeens niet meer. Zo heeft Sony de PS3 gepromoot in het begin. Veel mensen hadden de PS3 daar dus voor gekocht. Het is tenslotte een super PC.

 

Ik vind het dus geen stijl wat er gebeurd. En ook het spelen van een kopie zou mogelijk moeten zijn want de games van 65 Euro zijn duur genoeg. En als je het origineel hebt is dat gewoon legaal. De pest is dat dit moeilijk te controleren valt. Dus pakt Sony dit zo maar aan. Lafaards zijn het.

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie volop advertenties van mensen en/of bedrijven, die een softmod voor de WII aanbieden die het mogelijk maakt om gecopieerde spellen af te spelen. Zo kun je een legaal toegestane copie van de orginele dvd maken en die gebruiken. Zo blijft je orginele dvd onbeschadigd.

 

Dat wordt als legaal aangeboden, lijkt door gerechterlijke uitspraken onderbouwd te kunnen worden. Waarom zou dat dan bij sony ineens illegaal zijn?

 

En dat Sony de ip adressen krijgt van de bezoekers van die bewuste site, is even onbegrijpelijk als zinloos.

 

Komt er dus op neer dat ieder bedrijf dat een belachelijke stelling doet, zomaar gegevens op kan gaan vragen bij een bedrijf als google.

 

Wisten we natuurlijk al, want google bespioneert iedereen en legt alles, maar dan ook alles vast. Met deze consequentie.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Ik zie volop advertenties van mensen en/of bedrijven, die een softmod voor de WII aanbieden die het mogelijk maakt om gecopieerde spellen af te spelen. Zo kun je een legaal toegestane copie van de orginele dvd maken en die gebruiken. Zo blijft je orginele dvd onbeschadigd.

Dat wordt als legaal aangeboden, lijkt door gerechterlijke uitspraken onderbouwd te kunnen worden. Waarom zou dat dan bij sony ineens illegaal zijn?

En dat Sony de ip adressen krijgt van de bezoekers van die bewuste site, is even onbegrijpelijk als zinloos.

Komt er dus op neer dat ieder bedrijf dat een belachelijke stelling doet, zomaar gegevens op kan gaan vragen bij een bedrijf als google.

Wisten we natuurlijk al, want google bespioneert iedereen en legt alles, maar dan ook alles vast. Met deze consequentie.


Je kunt niet eens een legale copie maken van een orginele wii game.
Je kunt die Wii dvd`s maar met 1 a 2 verschillende type dvd spelers inlezen.
Zo erg is het met Sony gesteld.
En maar klagen... pffffffffffffffffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 5620_gek

Je kunt niet eens een legale copie maken van een orginele wii game.
Je kunt die Wii dvd`s maar met 1 a 2 verschillende type dvd spelers inlezen.
Zo erg is het met Sony gesteld.
En maar klagen... pffffffffffffffffff



Jawel, dat kan wel. En dat mag volgens gerechterlijke uitspraken ook, zoals je veel meer mag dan stichting Brein o.a. wilt doen voorkomen. Maar ja, dan gaan we wel erg ver off-topic.

En ja, ik vind het behoorlijk beklagenswaardig, dat Sony een dergelijke inbreuk op iemands privacy kan maken. Ik vind het niet alleen beklagenswaardig, ik vind het diep treurig.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...