Ga naar inhoud


Sony krijgt IP's van iedereen die site PS3-hacker bezocht


Bangkok By Night

Aanbevolen berichten

Dus iedereen die toevallig een site bezoekt mag/kan als crimineel beschouwd worden? We worden meer en meer een politiestaat, vrijheid is al ver te zoeken als jan en alleman toegang tot je gegevens krijgt. Als producenten (muziek of whatever) normale prijzen zouden rekenen zouden er geen illegale toestanden nodig zijn.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zelfs onze 5 Euro produkten werden niet gekocht, maar gedownload.

 

Alles duurder als 0 Euro (Downloaden) wordt tegenwoordig als niet normaal beschouwd.

mad

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: bigtwin
Origineel bericht van: 5620_gek

Je kunt niet eens een legale copie maken van een orginele wii game.
Je kunt die Wii dvd`s maar met 1 a 2 verschillende type dvd spelers inlezen.
Zo erg is het met Sony gesteld.
En maar klagen... pffffffffffffffffff



Jawel, dat kan wel. En dat mag volgens gerechterlijke uitspraken ook....


De auteurswet denkt daar toch anders over, daar wordt deze mogelijkheid niet opengelaten. Ik kan alleen het verbod vinden maar geen uitzonderingen die van toepassing kunnen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mag je in Nederland van iedere cd of dvd een copie maken voor eigen gebruik. En dat is dus niet gelimiteerd tot Wii spellen.

 

Om het nog ingewikkelder te maken, waarom betalen we daarnaast ook nog Brein heffingen op alle schijven? Daarmee geeft men toch aan dat je betaalt voor het copieren, zelfs van schijven waarvan je het orgineel niet bezit. Anders zou ik niet weten wie er met die heffingen gederfde inkomsten vergoed zou moeten krijgen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Je mag van iedere DVD en CD een kopie voor eigen gebruik maken maar software is daarvan uitgezonderd (art. 45n auteurswet), het geldt dus grofweg voor alle audio en videobestanden en niet voor software.

De thuiskopie heffing is inderdaad voor de thuiskopie die je maakt van audio- en videobestanden. Alleen of die gelden ook terecht komen bij de artiesten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sony mag bij mij binnen komen hoor, ik heb niks te verbergen, geen gehackte ps3 in huis. Ik weet echt niet meer of ik nu op die site geweest ben of niet want ik surf wat af.

 

Maar de wereld draait nu toch wel en beetje door met al deze beperkingen. De verliezen die gemaakt worden ( minder winst !! zien ze ook als verlies ) is direct de schuld van de downloader en hacker wat natuurlijk niet helemaal zo zwart en wit is maar wel de gemakkelijkste doelwit.

 

Ik download vaak series die al op tv geweest zijn want waar ik woon hebben wij niet zo'n goed ontvangst en regelmatig is de signaal sterkte te laag om beeld te krijgen, het leuke van digitaal signaal. Af en toe en film en als deze goed is dan koop ik die, geen verhuur in de buurt, en dan heb ik er de schurft aan als deze een verplichte ondertiteling heeft, ik wil deze in het engels kijken en dan krijg je deze ondertiteling erbij en is niet uitschakelen, had ik maar die gedownloade versie gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ps3 maar gewoon effe gaan kijken, staat er op die site een video genaamd shocking meat, als je dat gezien hebt eet je de eerste 14 dagen geen vlees meer sick

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
Sony mag bij mij binnen komen hoor, ik heb niks te verbergen, geen gehackte ps3 in huis. Ik weet echt niet meer of ik nu op die site geweest ben of niet want ik surf wat af.


Hier wel een PS3, maar niet gehackt. Volgens mij moet ik ook zelf weten wat ik met zo'n ding doe, nadat die van mij is. Of zou Sony ze me ook als crimineel zien, als ik hem van 12 hoog naar beneden knikker?

Daar gaat het ook niet om. De brutale (laten we het daar maar op houden) opstelling van Sony, het totaal niet respecteren van privacy, het kortzichtige (site bezocht, is dus potentieel een crimineel) en ook nog eens het gevaar van het gebruik van google, want die verzamelen gegevens over ons, dat wil je niet weten!

Al met al, schieten ze door in die paranoia jacht op downloads...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs je Paypal gegevens zijn niet meer veilig ... dit kan toch niet !!!! Blijkbaar is met geld alles mogelijk shocked

 

Rechter geeft Sony toegang tot Paypal-gegevens PS3-hacker

 

 

Een Amerikaanse rechter heeft geoordeeld dat Sony toegang moet krijgen tot de Paypal-gegevens van PS3-hacker George 'GeoHot' Hotz. De gegevens zijn belangrijk voor Sony's argumentatie dat de zaak in San Fransico moet voorkomen.

Joseph Spero, de Amerikaanse rechter, oordeelde dat Sony toegang moet krijgen tot het Paypal-account dat is gekoppeld aan George Hotz' e-mailadres, geohot@gmail.com. Sony mag alle transacties inzien die plaatsvonden tussen 1 januari 2009 en 1 februari 2011. Met de gegevens zou Sony willen aantonen dat Hotz donaties voor zijn hack ontving van mensen die in Noord-Californië wonen. Daarmee wil Sony hardmaken dat de rechtszaak bij een rechter in San Francisco moet voorkomen, in plaats van in New Jersey, waar Hotz woonachtig is. Hotz claimt dat hij geen donaties heeft geaccepteerd voor de PS3-hack.

 

Begin maart oordeelde Spero al dat de serverlogs van Geohot.com aan Sony moesten worden overgedragen. Sony wilde daarmee laten zien dat de PS3-hack door mensen in Noord-Californië was gedownload. De verwachting is dat Sony sterker staat als de rechtszaak in San Francisco wordt uitgevochten. Sony kreeg ook al toegang tot Hotz' accounts op YouTube, Twitter en BlogSpot.

 

Sony beschuldigt Geohot er onder meer van een Amerikaanse wet te hebben overtreden die het omzeilen van kopieerbeveiligingen strafbaar maakt, de Digital Millennium Copyright Act. De hack van Hotz maakt echter meer mogelijk dan enkel het omzeilen van de kopieerbeveiliging van PS3-spellen.

 

Bron: Tweakers

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...