Ga naar inhoud


T90 op plat dak???


klapkonijn

Aanbevolen berichten

Hallo mensen net een t90 gekocht, Echter wil ik deze op mijn plat dak plaatsen dmv een tegelvoet.

Nou heb ik gehoord dat de t90 veel wind vangt en vraag ik mezelf af op dat wel kan met een tegelvoet

 

Wat is jullie ervaring?

 

Tevens zitten er 4 lnb van inverto bij met een ruisgetal van 0.4 db is dit merkbaar of kan ik beter lnb met een lager ruisgetal nemen?

 

gr mark

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: klapkonijn
Hallo mensen net een t90 gekocht, Echter wil ik deze op mijn plat dak plaatsen dmv een tegelvoet.
Nou heb ik gehoord dat de t90 veel wind vangt en vraag ik mezelf af op dat wel kan met een tegelvoet

Kijk --> HIER <-- eens

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt, of je moet al satellieten willen ontvangen die hier een zwak signaal geven.

Maar daar is een T90 niet voor bedoeld. Vermijd in ieder geval --> DEZE <-- LNBs.

Het is belangrijker om te letten op de bouwvorm van de LNBs, vooral als ze dicht bij elkaar op de rail moeten.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het beste beginnen met lnb die het dichtste bij het centrale punt zit van de schotel

dat zou de 19,2 kunnen zijn

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je kan afregelen met de 23 in het midden, want 23 = HD en meer en meer zender gaan op 23...is kwestie hoe je het bekijkt en berekend met de sheet holmes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: SatMann
of je kan afregelen met de 23 in het midden, want 23 = HD en meer en meer zender gaan op 23...is kwestie hoe je het bekijkt en berekend met de sheet holmes

Inderdaad, mee eens. Ik heb 19.2E en 13E tussen de armpjes zitten, 23.5E er net buiten en 28.2E nog iets meer naar buiten. Alles heeft een reden, bij mij is dat omdat ik Alps Quad LNB's gebruik (dat past dus niet) en afhankelijk was van de gedachte 'hoe krijg ik dat het beste voor elkaar' (die LNB's kun je niet 'boven' een armpje monteren).
Geheel ideaal zou inderdaad zijn om 23.5E in het midden te plaatsen, dan wel 19.2E en 23.5E in het midden (er tussenin dus). De sheet van Holles is onmisbaar in deze.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: klapkonijn
ik wil alleen 13, 19, 23,en 28 ontvangen dus daar heb ik niet veel last van denk ik.
met welke positie kan ik het best beginnen? is dat 19.2 graden oost?

Zoals SatMann zegt is 23,5E een goede keuze, maar ook dat maakt niet zoveel uit.
Uit de Holles sheet kun je halen dat er 15,9 schaalverdelingen tussen 13,0E en 28.2/5E zitten, en het
optimale van de T90 in het middengebied op de rail omvat 20° Azimuth, dus daar val je ruim binnen.

vGnp

Edit1:
Moesten ° zijn i.p.v. schaalverdelingen bij het optimum
Edit2:
Het zou het meest ideaal zijn als je een imaginaire centrale satelliet zou invullen in de Holles sheet
op (23,5+19,2)/2 = 21.35E. Dan verdeel je de LNBs mooi vanuit het midden.

post-40989-1318261863,3049_thumb.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties mensen, Ik heb hem gisteren geplaatst met 19 als middenpunt. wat me meteen opviel is dat het allemaal vrij makkelijk te vinden is mits je paal waterpas staat. Ik heb op 3 satellieten ongeveer 85% en op 1 65% dit is aan de lage kant en ik ga ook zeker proberen dit scherper af te stellen, maar kreeg het gisteren niet voor mekaar.

Wel heb ik gemerkt dat als je wat met je lnb draait je er een paar procentjes bij kan snoepen en ook naar voor en achter schuiven helpt wel wat.

maakt het overigens uit voor de kwaliteit van je beeld dat hij bv maar 65% meet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de lnb's op wf-schaal instellen volgens holles sheet is meestal al afdoende

de lnb's met hals zover mogelijk naar achter zetten is over het algemeen de juiste oplossing

de lnb's echter nog voorzichtig skewen (draaien tegen of met klokwijzer) levert je wellicht de betere ontvangst

ciao

 

Hoe gaat die met de Formatie

De Avondshow

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: klapkonijn
Bedankt voor de reacties mensen, Ik heb hem gisteren geplaatst met 19 als middenpunt. wat me meteen opviel is dat het allemaal vrij makkelijk te vinden is mits je paal waterpas staat. Ik heb op 3 satellieten ongeveer 85% en op 1 65% dit is aan de lage kant en ik ga ook zeker proberen dit scherper af te stellen, maar kreeg het gisteren niet voor mekaar.
Wel heb ik gemerkt dat als je wat met je lnb draait je er een paar procentjes bij kan snoepen en ook naar voor en achter schuiven helpt wel wat.
maakt het overigens uit voor de kwaliteit van je beeld dat hij bv maar 65% meet?


het is digitaal dus beeld is beeld 65% of 99% het beeld word er niet beter of slechter van wel is het zo dat je met 99% een vele grotere regenmarge hebt dat is dan het voordeel

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier een voorbeeld van wat huisvleit.

De Mastvoet is gemaakt van Bosch systeemprofiel.

I.p.v. tegels zijn er trottoir bandjes gebruikt.

IMG_9402_5_1.JPG

IMG_9405_1_1.JPG

IMG_9407_2_1.JPG

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...