Ga naar inhoud


[RE-8000HD] afspelen films mislukt


aartw

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Wanneer je de onderste ingebouwde kaartlezer gebruikt zou de film gedekodeerd opgeslagen moeten zijn op je harde schijf.

Bij gebruik van een CI module gebeurt het decoderen pas bij het kijken van je film.

 

Echter, de sleutel blijft maar een paar dagen geldig.

 

Je hebt dus een kaart nodig met de sleutel van januari, en dat zal een probleem worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je antwoord

 

De 8000HD heeft 2 sleuven (en daarboven een dummy ofzoiets)

de onderste is CI slot met mijn kaart

 

als ik de kaart in het slot daarboven doe krijg ik de boodschap 'gecodeerde zender'een staat alles stil.

 

Dus dat 2de slot is niet geschikt voor mijn canaldigitaal kaart?

 

Aart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn naast de twee CI-sloten ook twee interne kaartlezers aanwezig. Die gebruik je zonder de CI module. De smartcard moet dus zonder CI-module in de onderste van de twee interne kaartlezers met de chip naar beneden en naar achteren.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de interne kaartlezer niet zou werken, kan het zijn, dat je nog een tamelijk oude versie software gebruikt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Wanneer je de onderste ingebouwde kaartlezer gebruikt zou de film gedekodeerd opgeslagen moeten zijn op je harde schijf.


Dit is nieuw voor mij. Werkt dit in de 9000 HD PVR ook zo? Ik heb daar een CI-module met CD kaart in zitten, en maakte geen gebruik van de ingebouwde kaartlezer. Door omstandigheden heb ik de Rebox al een tijd niet aangesloten staan, dus ik kan nu niks testen, maar heb ook in begin januari een aantal films opgenomen. Staan die dus ook gecodeerd op de harde schijf? En zijn die ook alleen maar te bekijken met een CD kaart met oude sleutel? En als je zo'n kaart hebt, zijn die opname's dan nog te kopiëren naar een gedecodeerde versie? (dat kon vroeger bijvoorbeeld wel met mijn Topfield 4000PVR).

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je films opneemt met een CI module heb je inderdaad een grote kans, dat die gecodeerd opgenomen zijn.

En aan de sleutel van januari is niet meer te komen.

 

De ingebouwde kaartlezer werkt eigenlijk zonder problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Indien je gebruik maakt van de interne kaartlezer, wel kaartje met chippie naar onderen erin steken.

 

Die fout maken gemiddeld 50% van de beginnende gebruikers van de ReBOX 8000 ... ik was daar ook een van.

 

En dan voortaan opnemen met kaartje in de interne reader. Dat voorkomt later dan uitleesproblemen. Wat ik van CeesV begreep. Ik wist ook niet dat de CI module de opnames niet gedecodeerd doorgaf aan de box voor opname. Weer wat geleerd.

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD

En dan voortaan opnemen met kaartje in de interne reader. Dat voorkomt later dan uitleesproblemen. Wat ik van CeesV begreep. Ik wist ook niet dat de CI module de opnames niet gedecodeerd doorgaf aan de box voor opname. Weer wat geleerd.

Dat klopt, het wordt altijd gecodeerd opgenomen. Je hebt dan ongeveer een dag of 2 a 3 om je opname te bekijken. Het maakt ook niet uit welke module je gebruikt, bij alle modules wordt er gecodeerd opgenomen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Je hebt dan ongeveer een dag of 2 a 3 om je opname te bekijken.

 

...tenzij je in die periode de opname omzet naar een ongecodeerde. Dat is eenvoudig: plaats de smartcard in de onderste interne lezer (als hij daar al niet in zit), speel de gecodeerde opname af en druk op het beginpunt vanaf waar de opname bewaard moet worden op REC (rode punt). Stop de kopie op het gewenste eindpunt door op stop te drukken. Nu heb je een ongecodeerde en rudimentair bijgesneden kopie die je altijd kunt blijven afspelen, ook zonder smartcard.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...