Ga naar inhoud


[TF7710PVR] De hardeschijf is niet meer zichtbaar in het menu


swarfega

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: swarfega
De hardeschijf is niet meer zichtbaar in het menu.
naar fabriek instellingen terug gezet maar dit heeft ook niets geholpen

HD van 500 giga

wie weet wat ik kan doen?

Herinstallatie/Reparatie Windows.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net deze ontvanger gekocht via marktplaats ben zelf topfield 5500 pvr gewend

De nieuwe tf 7710 aangesloten de zenders ingeladen Astra

Nu wilde ik graag de HD Formateren maar ik kan niet bij de HD komen via menu

Toen alles terug gezet naar fabrieks instelling maar kan nog niet bij HD

Ook wilde ik via USB het nieuwe software installeren ook daar kreeg ik een fout melding.

Nu is de vrouw aan het kijken met de oude ontvanger dus kan even niets uitzoeken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook problemen met één van mijn twee harde schijven.

Deze schijven zijn beide volledig indentiek, Samsung 1 tB met 32 mB cache geheugen.

De oudste van deze twee schijven is zo goed als leeg, alles heb ik overgeheveld naar de nieuwere harde schijf.

Maar als ik de nieuwere schijf aansluit, dan krijg ik de melding dat er geen schijf is gevonden.

Wat blijkt?

Dat de schijf niet op gang komt, je hoort hem wel, maar hij valt steeds weer even stil.

Maar als ik de tuner een aantal minuten ingeschakeld heb, dan draait deze schijf inmiddels wel.

Als ik de tuner dan uitschakel en meteen weer inschakel, dan herkent hij de schijf opeens wel, want hij is dan natuurlijk warmgedraait.

Maar het zal ongetwijfeld deels ook aan de voeding kunnen liggen, de elko`s zijn dan aan vervanging toe.

Kijk maar eens goed of er elko`s tussen zitten met een bolle bovenkant.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem inmiddels open gemaakt

Merk hardeschijf is Samsung Model HD501LJ 500 gb/7200 pm/16m

 

Ik denk zo aan de antworden dat de voeding kapot is

Wat zijn Elko's als het de groene ronde dingen zijn dan zie ik wel wat verschil tussen de een en de andere zo op het eerste gezicht zijn er 2 wat bolle aan de bovenkant.

 

Kan het kwaad als ik de HD lost koppeld en dan het nieuwe software via usb en de ontvanger doe en alles instel

 

ik zie via google dat er een bedrijf in hengelo en amsterdam zit die deze rep. kan uitvoeren.

Of is er iemand in de buurt van breda die dit kan doen.

 

Ik wil hem graag even aansluiten ex de HD maar ik zie veel waarschuwingen dat als dan kapot gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elko`s zijn de condensatoren, en als ze bol staan moeten ze vervangen worden.

Ik heb via een Duitse site een complete set elko`s gekocht en alles vervangen.

De ontvanger is nu wel stabieler maar blijft af en toch kuren vertonen.

Volgens mij kan het geen kwaad om de harddisc los te koppelen, maar je moet het in ieder geval nooit doen als de ontvanger is ingeschakeld.

Maar als de harddisc is losgekoppeld werkt de USB ingang volgens mij niet.

Bij mij is de harddisc altijd losgekoppeld, tenzij ik iets ga opnemen of afspelen.

De harddisc verbruikt 10 Watt per uur, en dat is wat mij betreft hetzelfde als onnodig sluipverbruik!

En dat is het nadeel van deze ontvanger, als je hem vergelijkt met de Topfield 4000PVR, als je die inschakelt start de harddisc ook wel op, maar even later slaat die af, en dat had Topfield bij de 7700HDPVR ook zo moeten ontwerpen.

Helaas kan ik je niet aan adressen helpen van reparateurs.

Succes en groetjes,

 

AEO

Ook belast het de voeding wat minder en scheelt het warmte.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hij is gerepareerd en werkt weer na behoren

Ik moet nog wel even wennen met de tabs op mijn " oude" topfield 5500 welke zeer goed werken

Maarja als je eredivisie live wil zien moet je wel.

Heb nu geen tijd meer voor een hobby ontvanger

 

Allemaal bedank voor julli hulp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...