Ga naar inhoud


Internet op laptop tijdens vakantie in Spanje


Jürgen

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Origineel bericht van: Penthe
Ik heb alles doorgegeven zoals het hier op mijn lokatie het geval is, anyway je merkt het vanzelf wel wat het kost en wat de dekking is als je in Spanje bent.

Wel zou het leuk zijn als je het eindresultaat naderhand hier door zou geven.

Vandaag is het nu bijna 2 weken geleden dat ik de Vodafone USB stick gebruik met een Spaanse Vodafone data SIM met een begin datategoed van 256Mb.
Tot nu toe heb ik de stick gebruikt op campings in Aranjuez (42 km ten zuiden van Madrid) en in Benicasim (12 km ten zuiden van Castellon de la Plana - Valencia).
Op beide locaties heb ik een perfecte ontvangst, meestal 'zeer goed' en de performance is ook uitstekend.
M.b.t. het ophalen van Internetpagina's kan ik eigenlijk nauwelijks verschil opmerken t.o.v. thuis.
Ook het verbruik valt mij best mee, gemiddels 50Mb per week. Nu is dit laatste natuurlijk wel heel betrekkelijk maar ik haal zo'n 3 keer per dag mijn mail via Outlook
op van Gmail (uiteraard zonder bijlagen).
Ook roep ik elke dag circa 3 keer een aantal Internetpagina's op zoals o.a. mijn bankgegevens, Sat4all, het weer e.d.

Wel een nadeel dat ik geen updates ontvang (zoals b.v. Windoes en Virusscanner) want die vreten Mb's.
Ook heb ik Skype uitstaan want ook die gebruikt best veel.

Dit is een prima optie als je veel rondzwerft maar als je zoals wij nu een aantal weken op één camping staan en we over WiFi met 80% kunnen beschikken dan is dit laatste een betere en goedkopere optie.

Conclusie is, de dekking en de performance is best prima en het verbruik, mits goed gedoseerd, valt best mee.
  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...

Blijkbaar is Vodafone Bono Prepagado een goede keuze voor tijdelijk gebruik tijdens vakanties maar ik heb 2 vragen die ik niet schriftelijk beantwoord krijg want ik vind geen enkele mogelijkheid om hen, als (nog) geen klant, per mail te bereiken,

1) is het mogelijk bij iedere herlading een andere formule te kiezen

2) blijft de SIM geldig als je maanden niet herlaadt

Weet iemand daar het antwoord op?

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mereltje: toevallig maakte ik mij dezelfde bedenking bij het verzenden van het bericht. Ik heb dus maar aangepast anders krijg ik misschien nooit antwoord :grin:

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...