Ga naar inhoud


Internet op laptop tijdens vakantie in Spanje


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ondanks dat ik hier vrij nauwkeurig heb gezocht heb ik hierover niets op dit forum kunnen vinden.

 

Per jaar zijn wij gemiddeld 4 á 5 maanden (6 + 12 weken) met vakantie in Spanje en gebruiken daar mits mogelijk Internet via de laptop.

Het is niet altijd even gemakkelijk om voor een redelijke prijs op de verschillende campings een goede kwaliteit WiFi (WLAN) verbinding te bemachtigen.

Ik overweeg nu om in Spanje d.m.v. een USB UMTS modem (stick / dongle) en een SIM kaart Internet op mijn laptop te verkrijgen.

 

Schijnbaar heeft Vodafone op het vaste land van Spanje een uitstekende netwerkdekking.

Nu kan ik bij een Duitse website (Prepaid-Global) een Vodafone SIM kaart kopen voor de Spaanse markt.

Bij ontvangst is die al geregistreerd en geactiveerd zodat deze na binnenkomst in Spanje gebruiksklaar is.

De verbruikskosten liggen op circa 9 cent per MB.

 

Mijn vraag is, heeft iemand hier ervaring mee of nog goede tips?

Ik heb namelijk geen idee wat een prepaid kaart kost als ik die in Spanje koop.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


naast het vakantie vieren dat andere gebruiks gewoonten met zich brengt, heb je thuis al eens gekeken wat je doorsnee gebruikt aan MB's / dag of /week?????????

 

ik weet dat je eerder meer dan weiniger MB's gebruikt, al is het maar om 20 foto's te uploaden.

 

9cent lijkt wienig maar dat groeit natuurlijk gestaag.

 

11MB is al nagenoeg een euro (hetgeen hier met G11 van canon 1 foto is)

dus 20 foto's is al snel 20 euro enkel voor de foto's

ciao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
...heb je thuis al eens gekeken wat je doorsnee gebruikt aan MB's / dag of /week?????????


Ik zal Internet alleen gebruiken voor de meest essentiële zaken zoals mail binnenhalen en naar 'kale' websites kijken, dus geen downloads van wat dan ook.
Wel moet ik nog even uitzoeken wat ik binnen Outlook 2007 en Firefox 4.0 allemaal kan uitzetten zodat er zo weinig mogelijk data overheen gaat.
Ook zal ik diversen automatische updates uit moeten zetten want die tellen ook aan.
Nadat ik dit heb uitgezocht zal ik er zien achter te komen wat het gemiddelde gebruik aan MB's is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een prepaid USB stick modem van orange, een hele dag internet kost 3,50 van 00:00 tot 00:00 en na 50MB gaat de snelheid terug van 3.6 mega naar 64kbps.(er zijn ook prepaid maand tickets, prijs weet ik niet precies denk 39 euro) Aangezien ik hier geen 3G dekking heb werkt dat ding hier alleen maar op 64kbps en dat is heel erg traag. Ik gebruik die USB stick dus enkel maar als ik ergens anders ben en 3G dekking heb en internet echt nodig heb. De carrefour heeft ook zo´n stick in de aanbieding waarmee je voor 1 euro per dag kunt internetten met een limiet van 100mb. http://www.carrefour.es/telecom/internet-movil/index.html

 

Je zou ook nog even moeten uitzoeken of je 3G dekking hebt anders is het echt afzien kwa snelheid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las ergens dat Vodafone een hele goede netwerkdekking heeft maar hoe kan ik controleren of het hierbij ook inderdaad over 3G gaat?

Is er een link waar ik dit kan opvragen?

Eind april ga ik voor 2 weken naar Aranjuez (tussen Madrid en Toledo) en daarna naar Benicassim (13 km ten zuiden van Castellón de la Plana - Valencia).

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

vodafone heeft tegenwoordig ook "internet op reis". Dit kun je per dag aanzetten a € 2.00 voor 35 MB

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit had ik ook gelezen dus gisteren naar de Vodafone winkel in Arnhem geweest.

De medewerker hield vol dat dit alleen voor het binnenland van toepassing was want hij kon daar niets over vinden.

 

Overigens is de 35 MB alleen van toepassing als je hier in Nederland een databundel in gebruik hebt en dat is nu niet het geval.

Schijnbaar kan het ook met prepiad (20 Mb) maar dan zal de betreffende Vodafone medewerker eerst zijn huiswerk moeten doen.

Ik denk dat ik vanmiddag nogmaals naar de winkel ga en hem de site laat zien.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Dit had ik ook gelezen dus gisteren naar de Vodafone winkel in Arnhem geweest.
De medewerker hield vol dat dit alleen voor het binnenland van toepassing was want hij kon daar niets over vinden.

Overigens is de 35 MB alleen van toepassing als je hier in Nederland een databundel in gebruik hebt en dat is nu niet het geval.
Schijnbaar kan het ook met prepiad (20 Mb) maar dan zal de betreffende Vodafone medewerker eerst zijn huiswerk moeten doen.
Ik denk dat ik vanmiddag nogmaals naar de winkel ga en hem de site laat zien.


Hihi wat een **kel smile Zeker de memo's niet gelezen. Het klopt dat de 35 MB van je normale databundel af gaat. Je kunt voor een maand natuurlijk je BLOX daarvoor aanzetten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik las ergens dat Vodafone een hele goede netwerkdekking heeft maar hoe kan ik controleren of het hierbij ook inderdaad over 3G gaat?
Is er een link waar ik dit kan opvragen?
Eind april ga ik voor 2 weken naar Aranjuez (tussen Madrid en Toledo) en daarna naar Benicassim (13 km ten zuiden van Castellón de la Plana - Valencia).


Ik heb voor je gekeken maar er is niet echt een link die dit aangeeft, het is erg arm in Spanje als het om 3G gaat heb ik kunnen uitvinden het beperkt zich schijnbaar enkel tot de grenzen van de grote steden, zit je daarbuiten heb je heel erg veel kans dat er geen 3G aanwezig is. Alle providers geven wel aan 3G te hebben maar waar zijn ze schijnbaar vergeten smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een kaartje gevonden met de dekking trouwens

 

Ik weet alleen niet welke map ik percies moet kijken

 

Hier de link als het mag.

 

http://www.vodafone.es/conocenos/es/cobertura-y-tiendas/cobertura/consulta-de-cobertura/

 

Boven in kan je wat veranderen bij:

Selecciona un mapa de cobertura

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
Ik heb wel een kaartje gevonden met de dekking trouwens


Prima kaart, de keuze is per provincie en plaatsnaam.
Beide door mij te bezoeken locaties, Aranjuez en Benicassim, geven een prima 3G dekking aan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...