Ga naar inhoud


Wie help mij keizen een automaat of schakel


Gipfo

Aanbevolen berichten

sta op het punt overmorgen een nieuwe jeep te kopen

 

heb 2 opties lopen beide auto`s zijn identiek buiten een automaat of schakel

gaat om een hyundai terraccan 2.9 uit 2006

 

doel van de auto

 

wordt 6 mnd per jaar gebruikt in het rijden in de bergen tot 2000 meter (dagelijks) V.N steen wegen

 

heb altijd schakel gereden maar wil zo graag overstappen

 

Maar is een automaat net zo makkelijk in mijn dagelijkse rij omstandigheden?

 

Zijn er hier mensen met ervaringen op dit gebied

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Automaat is ideaal. In files, hellingen etc.

Vroeger was dit voor oude vrouwtjes maar nu is het echt comfort verhogend.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem de automaat. Een automaat heeft meer trekkracht i.v.m. de koppelomvormer in de hydrodynamische koppeling. Trap je het gas diep in bij stilstaande auto, dan wordt het hoge toerental van de motor omgezet in extra trekkracht.

 

Verbrande koppeling kan ook niet voorkomen, je kunt heel voorzichtig zonder spinnende wielen door het terrein rijden enz.

 

Afremmen op de motor is juist wat minder, daarvoor moet je handmatig naar een lagere versnelling schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er hier mensen met ervaringen op dit gebied.

 

Ja ooit had ik t zelfde wou geen automaat maar nu wil ik nooit meer schakelen automaat kiezen dus.

Veiliger want je hebt meer aandacht voor de weg,makkelijker dus minder moe na de rit.

Met alle electronica hulp nu ben je ook niet meer beter als je automaat qua rijden.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vaak (gladde) hellingen afrijdt is een automaat inderdaad niet echt ideaal. Terugschakelen kan, maar door de koppelomvormer heb je nooit echt direct gevoel met je wielen. Downhill assist zou dan uitkomst kunnen bieden. Dit regelt elektroinsch de remkracht per wiel. Dit zit tegenwoordig bijna op elke 4x4 automaat. Als die van jou dat ook heeft zou je prima voor de automaat kunnen gaan.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hmmz op papier is de automaat sneller, top is 172 km/h tegen 166 km/h voor de handgeschakelde.

 

Qua accelleratie doen ze hetzelfde, allebei 13 Sec naar 100, en qua trekkracht zijn ze hetzelfde.

 

Ik denk dat als je een maal een moderne automaat hebt gereden, dat je niet anders meer wil smile

 

Kan je niet in beiden een proefrit maken en dan zelf kijken wat je het fijnst vindt rijden?

 

wel een mooie auto hoor!

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen,Heb alleen voor overgaan tot koop niet alle reacties kunnen lezen.'

 

Iedergeval ga ik mijn 4x4 hyuandai 2.9 Crdi AUTOMAAT morgen op 9 uur halen

Idd met verkoper over gesproken mbt berg onder rijden en er zit idd een (Downhill assist )Het is namelijk de meest luxe uitvoering

 

Bedankt @ll

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Watjes ga gewoon schakelen, in militaire dienst reden we nog met de Daf 328. Dat was dubbel klutsen bij iedere versnelling en op 2800 toeren schakelen met die niet gesynchroniseerde bak, daar kreeg je tenminste echte spierballen van :D


:D Je wordt toch een dagje ouder, he. :D

Heb nu sinds 3 weken mijn 2e (bestelwagen VW) met weer DSG.
Wil echt niet meer anders. Niks verhoogde toerentallen bij optrekken, gewoon gelijk bij lage toerentallen wegrijden.
Gewoon ideaal. Zeker voor zo'n iemand als ik met een kleine 80 stops in de nachtelijke en ochtenduren.

Juist bij sneeuwval ben ik een voorstander van deze DSG automaat op de voorwielen. Heel geleidelijk optrekken, geen -brute- overdracht van vermogen op de banden naar het wegdek.
Juist met de automaat houd je geleidelijke aandrijving op de banden. Bij teveel gas, wordt het teruggeregeld en bij te hard remmen heb je je ABS. Wat wil je nog meer.
Verder heb je geen verlies met dit soort automaten. De oude vloeistof koppelomvormers zijn nu vervangen door 2 aparte assen die elkaar snel afwisselen. Je voelt het absoluut niet. En dat kan ik van de diverse oudere type automaten die ik heb gehad niet zeggen.
Ook merk je dat de hele aandrijving minder op zn duvel krijgt. De aandrijfassen en homokineten leven veel langer door het geleidelijke continue aandrijving.

Je zou het eens moeten proberen. Ik was voor 2 jaar terug nog geen 2 straten verderop en ik was direct verkocht. En dat had ik niet met de 6 traps automaat daarvoor in de Vito.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

automaat met handschakelmogelijkheid??? meen je niet.

Elke yank wil een automaat.

In een file wens ik een automaat.

Voor de rest vind ik het ondingen voor mensen die niet door 5 basic rijlessen (voertuigbeheersing) heen kunnen, tenzij lichamelijke beperkingen.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...