Ga naar inhoud


[ET5000] Iemand al ervaring?


kurkie

Aanbevolen berichten

Gast Duolist
Origineel bericht van: Roobert
Origineel bericht van: Thundybirdy
Heb net een ET5000 geinstalleerd voor de slaapkamer. Ik heb er al iets over gelezen maar voordat ik verder ga zoeken:
Heb de ET5000 van RGB naar scart aangelsoten. Heb wel beeld maar geen geluid.
M.a.w. ook geen zwak geluid.
Klopt het dat dit nog een bug is? Heb geen hdmi op de tv.
RGB is enkel beeld.

Nee: RGB is weliswaar de video-instelling, maar via scart krijg je (als het goed is) altijd geluid.

Overigens: de ET5000 heeft helemaal geen scart aansluiting, en geeft dus ook geen RGB-signaal af. Hij heeft wel een component-aansluiting (de drie tulpjes, rood, groen & blauw), en daar gaat natuurlijk geen geluid over. Wel via de twee geluidstulpjes (rood & wit).
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee, RGB=Rood-Groen-Blauw.

Alleen video signaal dus en geen audio. Als je alleen een RGB naar scart kabel gebruikt zit daar dus geen audio bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist
Origineel bericht van: 1664
Nee, RGB=Rood-Groen-Blauw.
Alleen video signaal dus en geen audio. Als je alleen een RGB naar scart kabel gebruikt zit daar dus geen audio bij.

Je maakt de klassieke vergissing: RGB wordt via scart verstuurd, en levert een hoogwaardige signaalkwaliteit, die ook al jaren door CRT-TV's wordt ondersteund (in Europa); en een scart-aansluiting levert ook altijd geluid.
Component is een weliswaar vergelijkbaar, maar ander signaal type (dat trouwens soms ook via scart kan worden verstuurd, maar meestal via drie aparte tulpjes), dat zelfs geschikt is voor 1080p24. Bij een component-aansluiting is altijd een aparte audio-aansluiting vereist.
Link naar reactie
Delen op andere sites

K'heb de 5000 even naar voren geschoven, want ik heb hier wel klank maar met apparte kabel voor audio met de 2 cinch (tulpen voor Hollanders) rood wit en dan heb je daarnaast ook nog de gele voor composite.

De 3 apparte worden ook nog wel eens YUV genoemd en kunnen een HD signaal doorgeven.

 

ET5000back.png

 

 

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, de Dreambox 500 begon kuren te krijgen (netwerk viel uit, veel voorkomend euvel), goeie "smoes" om direct een ET5000 te halen.

De eerste indruk is zeer goed. Instellen was zo gebeurd. Beeld en geluid zijn prachtig (Sjonge, wat heeft Beatrix veel rimpels).

Mijn TV heeft maar één HDMI-ingang en daar zit mijn BluRay-speler al op. Dus de ET5000 aangesloten met de YUV-component aansluiting en geluid via de rod-witte tulp aansluitingen.

Geeft een prima resultaat op 1080i. Geluid met Downsampling op "aan" en de plugin om het geluid op niveau te houden. Ook dit gaat goed. Ik kan in ieder geval weinig verschil horen tussen de zenders.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan best een HDMI switch ertussen zetten, moet je al die kabels niet gebruiken.

@ VuoDuoNL, je ziet het, jouw uitleg heeft toch geholpen. laugh

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Je kan best een HDMI switch ertussen zetten, moet je al die kabels niet gebruiken.


Nee, maar dan heb je wel weer een extra kastje.
Het resultaat met component (1080i) is uitstekend, de kabels zijn netjes weggewerkt, dus waar zou ik mij druk over maken.
Intussen is zowat alles ingesteld. zelfs opnemen (HD) en timeshift werken prima op een CIFS-netwerkschijf (op server met Windows XP) zonder haperingen.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist
Origineel bericht van: schimpie
.....Het resultaat met component (1080i) is uitstekend, de kabels zijn netjes weggewerkt, dus waar zou ik mij druk over maken......

Over het feit dat de meeste TV's niet toelaten "overscan" uit te schakelen op een component ingang. Daardoor zit je dus weer naar een omgerekend plaatje (elke pixel van de TV vertoont dan +/- 1,06 pixel van het aangeboden beeld) te kijken. En dat is echt goed zichtbaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
En dat is echt goed zichtbaar.

Ik zal de HDMI eens naast de component aansluiten en kijken of er echt verschil te zien is... Wordt vervolgd.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldige box! werk erg goed zeker voor de opkomende Enigma2 images ondersteuning.

heb je prijs kwaltijd verhouding en perfecte box!

 

Groeten,

Jonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Over het feit dat de meeste TV's niet toelaten "overscan" uit te schakelen op een component ingang. Daardoor zit je dus weer naar een omgerekend plaatje (elke pixel van de TV vertoont dan +/- 1,06 pixel van het aangeboden beeld) te kijken. En dat is echt goed zichtbaar.


Resultaat: Op mijn TV wordt "overscan" dus wel uitgeschakeld. Het beeld komt dus gewoon in zijn geheel keurig op het scherm. Of het hierdoor komt weet ik niet, maar ik kan geen verschil zien tussen component en HDMI.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...