Ga naar inhoud


[ET5000] Iemand al ervaring?


kurkie

Aanbevolen berichten

Als het inderdaad 85 graden condensatoren zijn en die temperatuur is 67 graden dan zullen de condensatoren nog maar 20% van hun gespecificeerde capaciteit hebben van 2000*2^((85-67)/10)=6954.405 uur ofwel 9.5337 maanden. Dan zijn de condensatoren in de ET9000 na ruim 9 maanden end-of-life verklaard...

 

Dit lijkt me heel sterk!!!

 

De VU gaat zo 66.397 maanden mee... 5.5 jaar...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Ik denk dat die 9 maanden ook wat aan de korte kant is, maar ik denk dat hij de volle garantietermijn in veel gevallen niet zal halen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... wat denken we nu fout met deze berekening... want die klopt wel??? Als dit echt zo is dat de ET9000 maar 9 maanden meegaat dan is het wel degelijk een ontwerkfout...

 

Maar de DM800HD werd nog heter.

 

Iemand? Waar zit de denkfout??

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De DM800 heeft Japanse Rubicon elco's (veel betere kwaliteit) met 105 graden.

 

Het zou ook zomaar kunnen dat hij er 3 jaar oud mee wordt, maar de extreme warmte binnenin, in combinatie met die relatief goedkope 85 graden SamYoung en G-Luxon elco's is vragen om vroegtijdige uitval.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
De DM800 heeft Japanse Rubicon elco's (veel betere kwaliteit) met 105 graden.

Het zou ook zomaar kunnen dat hij er 3 jaar oud mee wordt, maar de extreme warmte binnenin, in combinatie met die relatief goedkope 85 graden SamYoung en G-Luxon elco's is vragen om vroegtijdige uitval.

Mvg,

Michel


Als Rubicom zo goed is waarom gebruiken ze dit niet meer in de DM500HD en DM800HDse??

Samyong heeft zich eigen bewezen in meerdere producten in de satelliet branche dus om te zeggen dat het slecht of minder is vind ik zonder enige bewijs een gewaagde uitspraak.
G-Luxon word niet gebruikt in de ET modellen waar deze naam vandaan komt is mij een raadsel??

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan moet je toch nog maar een keer een betere bril opzetten, want in de voeding zit wel degelijk ook een aantal G-Luxon elco's.

 

Ik weet niet wat diverse mensen hier steeds de drang geeft om persé te willen vergelijken en daarbij als het even kan de dreambox onderuit te halen, maar ik heb het steeds alleen over de ET en de VU+ gehad en ik stel alleen dat beide boxen gebruik maken van kwalitatief minder goede componenten, maar de VU+ veel koeler blijft en een betere behuizing heeft en dus in principe ook (veel) langer mee zal gaan.

 

Dan moet je daar niet steeds een hoop off-topic onzin bij gaan betrekken want dat is erg kinderachtig. Als je vroeger van mama op je donder kreeg, stond je toen ook meteen te schreeuwen dat het buurjongetje ook stout was geweest?

 

In de DM500HD en DM800HD-Se zit een nog veel betere kwaliteit componenten. Ga daar vooral niet mee vergelijken want dan slaat de ET helemaal een flater.

Bovendien praten we dan over twee optimaal actief gekoelde en toch enorm stille receivers. Zelfs al zou daar een prut elco in zitten, zou die nog steeds langer meegaan omdat er nauwelijks temperatuurschommelingen zijn. Qua ontwerp en kwalitatief kan de ET zich daar echt niet mee meten.

 

En ja, want dit wil je waarschijnlijk horen: Dream Multimedia heeft ook vreselijk veel fouten gemaakt in het verleden, maar bij de laatste 3 receivers (DM500HD, DM800HD-SE en de DM8000HD) heb ik ze niet kunnen ontdekken. Die zitten alle 3 echt top in elkaar en gebruiken alle 3 klasse ontwerp en componenten.

Maar....daar hebben we het nu niet over. Het gaat nu over de ET9000/ET5000 en de VU+ DUO en UNO.

 

Verdere discussie is een beetje zinloos. We worden het toch nooit eens. Het is voor mij alleen maar wachten op de eerste slachtoffers en dan hoop ik voor de eigenaren dat ze binnen de garantie gaan.

 

Daarnaast is het natuurlijk ook nog maar de vraag of die vreselijk bizarre 'kopieerbeveiliging' van de ET9000 niet eerder gaat. De kwaliteit van de knoopcel is ook niet geweldig en als die gaat of er uit gewipt wordt is de box ook kaput.

 

Ik raad in ieder geval iedere ET9000 eigenaar aan zo snel mogelijk een ventilator in z'n box te plaatsen. Dan gaat hij zeker een stuk langer mee.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stephan296

Ik weet niet waarom hier zo'n drukte word gemaakt over de warmte van de ET9000.

Het scheelt in ieder geval een stuk of je wel of niet een HDD erin hebt zitten, dan scheelt het ook nog of je een 3,5 of 2,5 inch hdd erin hebt zitten.

Ik namelijk producten die net zo warm zoniet nog warmer worden en die draaien hier al 4 jaar zonder ook maar 1 probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Als iemand de deksel van zijn ET9000 op wil offeren, boor ik er graag 1 of 2 gaten in en mag je bij mij komen kijken hoe ik het met de Fluke de componenttemperatuur eenmaal met en eenmaal zonder deksel meet. Dan heb je 100% bewijs.
Ik snap niet waarom dat zo moeilijk zou moeten.
Je hebt de juiste meter, alleen geen doorzichtige kap. Maar componenten koelen niet zo snel af dat je niet een prima meting zou kunnen doen. Doe de kap los op de ontvanger en maak een worst-kaas situatie: Stop alle usb sloten vol, doe er twee CI modules in, start een zwik opnames, een timeshift op usb en kijk zelf naar een andere film op harddisk. Laat dit geheel vervolgens een uurtje 'garen'.

Trek nu de kap los en doe een meting van 'verdachte' componenten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dan moet je toch nog maar een keer een betere bril opzetten, want in de voeding zit wel degelijk ook een aantal G-Luxon elco's.


Ik heb een foto gemaakt (zie bijlage) van et9000 en vu+ duo voeding.
Op beide zitten netjes 105 graden samyoung elcos. (Behalve VU+ duo zit 1x 85 graden elco op de hot gedeelte)
Ik heb alle samyoung 105 graden rood gepunt.

post-37638-1318262222,3353_thumb.jpg

post-37638-1318262222,4996_thumb.jpg

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Als je dat wilt ontkennen, ben ik zeer benieuwd naar jouw natuurkundig onderbouwde verklaring, want die is er niet wink
Daar moet ik natuurlijk nog even op reageren en het antwoord geef je zelf al:

Origineel bericht van: Michel
Dat ding is net iets kleiner dan een lucifer doosje en heeft twee uitklapbare voetjes met hele dunne kunststof pinnen waarmee je het op een mainboard kunt plaatsen om zo 2 a 3 cm boven het mainboard te laten 'zweven'.

Je hebt als meting dus <temperatuur op 2 a 3 cm hoogte>+ straling op die plek. En daar heb je niks aan.

De componenten zitten 3 cm lager en de ET koelt (logisch, want passief) naar boven toe. De temperatuur naar boven neemt dus snel toe en heeft weinig relatie met de temperatuur op boardniveau. De warme lucht stijgt en kan boven uit de kap ontsnappen waardoor koele lucht over het board wordt aangevoerd.

Bij de Vu is dat niet het geval, er zitten geen openingen in de kap, de lucht wordt horizontaal door het apparaat gezogen en de warmte ontsnapt aan de achterkant. Wil je bij de Vu weten hoe warm de lucht wordt, dan moet je aan de buitenzijde bij de uitblaasopening meten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan zijn er dus verschillende voedingen in omloop want in de voeding van het redelijk recente testexemplaar hier zitten 3 g-luxon elco's.

 

Bovendien liggen zowel g-luxon als SamYoung kwalitatief beide ongeveer op hetzelfde lagere kwaliteitsniveau als je dit gaat vergelijken met veel betere merken als Rubicon.

 

1664 ik ben het absoluut niet met jou eens. Diverse elco's en componenten in de ET9000 zijn (veel) hoger dan 2 cm, dus op 2 cm meten is nog ver onder het midden van de totale hoogte van de behuizing en een hele goede manier om vast te stellen wat de gemiddelde omgevingstemperatuur van die componenten is.

 

Die componenten zullen uiteindelijk minimaal de gemeten omgevingstemperatuur aannemen.

 

Dat is een natuurkundig feit en dan kan je lullen als brugman, maar dat veranderd daar echt niets aan.

 

Ik ben met deze discussie klaar want ik heb niet de behoefte me steeds te gaan herhalen om mijn toch al goede argumenten kracht bij te zetten.

 

We zien over een jaar, of anderhalf, of twee,. of... wel wat er gebeurt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LINKEY
Origineel bericht van: Michel
Dan moet je toch nog maar een keer een betere bril opzetten, want in de voeding zit wel degelijk ook een aantal G-Luxon elco's.


Ik heb een foto gemaakt (zie bijlage) van et9000 en vu+ duo voeding.
Op beide zitten netjes 105 graden samyoung elcos. (Behalve VU+ duo zit 1x 85 graden elco op de hot gedeelte)
Ik heb alle samyoung 105 graden rood gepunt.


Hier de juiste plaatjes

post-37638-1318262222,6565_thumb.jpg

post-37638-1318262222,8185_thumb.jpg

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Laatste reactie:

 

Als je naar de beide voedingen kijkt, zie je dat er andere elco's in zitten, maar vind je ook nog een paar andere kleine verschillen.

 

Image4.jpg

 

Die voeding die jij nu gefotografeerd hebt is iets nieuwer, dat kan je aan het serienummer zien. Wel beide geproduceerd in 2010.

 

Wellicht hebben ze in deze replacement voedingen 105 graden elco's gezet en worden in nieuwe modellen nu wel 105 graden elco's gebruikt.

 

Het model dat ik hier heb staan heeft maar één 105 graden elco en dat is toevallig ook nog een g-luxon.

De rest is allemaal zonder uitzondering 85 graden.

 

Met 105 graden elco's is de kans op defecten al een stuk kleiner, maar ook voor de andere componenten geldt dat hoe lager de temperatuur van binnen, des te langer de levensduur en ook met een aantal 105 graden elco's blijft de temperatuur binnenin 67 graden en dus erg warm.

 

Laat ze er gewoon een temperatuurgeregelde fan in zetten en dan ben je van het gedonder af.

 

Mvg,

 

Michel

Image4.jpg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: @hans@
Nu de ontvanger al enige tijd op de markt is ben ik benieuwd of iedereen nog steeds positief over deze box is.


Ik weet niet of dit topic nog over de et5000 gaat maar wou toch even on topic reageren.

Ik heb de ontvanger nu twee maanden op de slaapkamer staan en kan tot heden er enkel zeer gevreden mee zijn. Ik heb er een usb disk op aangesloten en een netwerk mount met de dm8000 (woonkamer) en dit functioneerd gewoon goed.

Verder gebruik ik beide ontvangers om via de iphone tv te kijken in de tuin (enzo) ook daar merk ik geen verschillen mee.

Resume, nog steeds zeer tevreden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Laatste reactie:

Als je naar de beide voedingen kijkt, zie je dat er andere elco's in zitten, maar vind je ook nog een paar andere kleine verschillen.

Image4.jpg

Die voeding die jij nu gefotografeerd hebt is iets nieuwer, dat kan je aan het serienummer zien. Wel beide geproduceerd in 2010.

Wellicht hebben ze in deze replacement voedingen 105 graden elco's gezet en worden in nieuwe modellen nu wel 105 graden elco's gebruikt.

Het model dat ik hier heb staan heeft maar één 105 raden elco en dat is toevallig ook nog een g-luxon.
De rest is allemaal zonder uitzondering 85 graden.

Met 105 graden elco's is de kans op defecten al een stuk kleiner, maar ook voor de andere componenten geldt dat hoe lager de temperatuur van binnen, des te langer de levensduur en ook met een aantal 105 graden elco's blijft de temperatuur binnenin 67 graden en dus erg warm.

Laat ze er gewoon een temperatuurgeregelde fan in zetten en dan ben je van het gedonder af.

Mvg,

Michel


De allereerste ET9000 hebben gewoon dezelfde voeding.
Alleen de component merk kan verschillen zo blijkt.

Bijlage van voeding met rood= samyoung 105 graden en groen is G-Luxon 105 graden.

Tevens ook op deze voedingen geen 85graden elco's en alleen maar 105 graden.

post-37638-1318262223,2486_thumb.jpg

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...