Ga naar inhoud


UPC en CI+ komt eraan


guppje29

Aanbevolen berichten

De module kan je gewoon nemen, samen met een andere mediabox. dus eigenlijk geld de module hetzelfde als een mediabox.. maximaal 2 wink en ja als je een mediabox hebt, en je neemt een 2de iets erbij, krijg je altijd het abo op beide kaartjes.

 

en ja ik kan het weten =)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: chelloanarchist


Wat ik trouwens zeer kwalijk vind, zijn de zgn gecertificeerde TV's, zoals van sony en andere merken.

Zij( de fabrikanten) hebben er dus financieel gewin door, en de
provider zal ongetwijfeld meedelen in de winst of een aardig percentage opstrijken.

Dus ik, en talloze anderen, worden dus in hun keuze vrijheid beperkt, en daarmee verplicht om een toch relatief duur toestel tekopen.



nou ik vind het niet echt zinvol om een CI+ module in een tv te stoppen, bij mij gaat het echt om het opnemen wat nu met een mediabox een ramp is want het staat op een harde schijf waar je verder niets mee kan. Box kapot, opnames weg etc. Dat is eigenlijk de enige rede dat ik hoop dat het op een Dreambox gaat werken, want dan kan ik de opnames hoop ik bewaren.

Verder maakt het mij niet veel uit waar ik op kijk. Ik heb alles werken met 1 universele afstandsbediening en ik vind de extra dingen die je met een mediabox kan zoals on demand enzo wel een toevoeging. Dus ik zou mijn mediabox er altijd bijhouden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is eigenlijk of het makkelijk is, om uit de module het id en key te halen is. Welk nodig is voor de dreambox. Ik heb hier geen verstand van en zit niet in een upc gebied. Kan en ga dus ook niks ondernemen/proberen, maar vraag me af of dit makkelijker kan dan de box te openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij echt ideaal. Daarna met cccam cardsharing regelen. daarna acamd op een mce installeren icm met een (dual) dvbc kaart.

Dan ben ik tevreden.

 

Er moet nu toch een boxkey uit een gecertificeerde tv of ci module gelezen worden?

 

Deze theorie klopt toch?

 

Ik zou alleen niet weten hoe. Iemand anders wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een CI module ondersteund de dreambox wel maar of die ook de CI+ module ondersteund dat is de vraag. Overigens de kaart is onder een softcam dan niet aanspreekbaar.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Een CI module ondersteund de dreambox wel maar of die ook de CI+ module ondersteund dat is de vraag. Overigens de kaart is onder een softcam dan niet aanspreekbaar.


En heeft upc ook ci modules?

Ik zie in jouw signature upc kabel en een dreambox staan.
betekent dat dat je upc digitaal via een dreambox kijkt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt maar ik beschik over de BK/RSA. Kaart zit in sbox met N lijn naar CCcam.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kitser
Heb je die boxkey en rsa van die gast uit polen die opgepakt is?
Of is er nog een ander kanaal?

Ik heb nl nog een db500+. Die zou ik daar mooi voor kunnen inzetten.

Volgens mij kan je dit soort vragen beter per PM doen, gezien dat upc inquisitie achtige methoden niet schuwd
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nee, een dm ondersteunt geen CI+ cam maar wellicht alleen een CI cam zoals de alphacrypt/mediacard e.d. Dat spul wat UPC uitbrengt is een CI+ cam en die gaat niet (of nooit) werken. Je wilt ook niet zo'n cam in je tv hebben gezien de ervaringen die ziggo er mee heeft.

BTW, je wilt uberhaupt geen cam in je dm hebben behalve een softcam! smile

 

Origineel bericht van: kjonker1
Zelf hoop ik meer dat de dreambox de CI module ondersteunt en kan lezen,we wachten af.

 

Zodra ik heb hem hou ik jullie op de hoogte

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de module vrijdag gekregen nu nog even kijken welke reader de module kan lezen de DM kan hem niet lezen.

 

Zal er deze week wat dingen uitproberen, en anders de rsa + boxkey uit de ci module laten lezen.

 

Als dat ook een optie en mogelijk is

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kjonker1
Heb de module vrijdag gekregen nu nog even kijken welke reader de module kan lezen de DM kan hem niet lezen.

Zal er deze week wat dingen uitproberen, en anders de rsa + boxkey uit de ci module laten lezen.

Als dat ook een optie en mogelijk is


""rsa + boxkey uit de ci module laten lezen."" Is dat zo gemakkelijk ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chelloanarchist
Origineel bericht van: kjonker1
Heb de module vrijdag gekregen nu nog even kijken welke reader de module kan lezen de DM kan hem niet lezen.

Zal er deze week wat dingen uitproberen, en anders de rsa + boxkey uit de ci module laten lezen.

Als dat ook een optie en mogelijk is


""rsa + boxkey uit de ci module laten lezen."" Is dat zo gemakkelijk ??


Voor zover ik weet is dat juist nog niet gelukt bij upc. En de vraag is hoe moeilijk is dat.. Het lijkt mij dat upc dat niet gemakkelijk heeft gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...