Ga naar inhoud


kan men met onmiddelijke ingang abonnements opzeggen wegen firmwarewijziging?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

als men een abonnent afsluit,met een betaalprovider,bvb cd,tvv,telesat,mobistar,dan kan je in de meeste gevallen en goedgekeurde ontvanger gebruiken,of een ontvanger met ci module.

ik stel mij bij deze af,als men (noodgedwongen) een gesloten ontvanger moet gebruiken (mobistar),als je het niet eens bent met de firmware wijziging,dat je onmiddelijk het abonnement kan opzeggen,of ben je tegen wils en dank verplicht je contract uit te kijken,ook al wenst men de verplichte firmware niet meer te gebruiken.

een voorbeeld bvb is het blokkeren van de zap toets tijden een reclame.

wie weet hierover iets?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zal de voorwaarden moeten lezen, of hier plaatsen, waaronder je de overeenkomst bent aangegaan.

 

Wanneer deaarin staat, dat een functionaliteitsverandering van de ontvanger grond is voor het beeindigen van het contract, kan je opzeggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: Rocketscientist
Persoonlijk denk ik dat zodra een wijziging in het nadeel van de contractant is je er gelijk van af kan.


Ik denk dat in Nederland genoeg jurisprudentie over dit onderwerp is om je gelijk te geven.
Maar of dit ook voor België opgaat durf ik niet te beweren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: ceesv
Wanneer deaarin staat, dat een functionaliteitsverandering van de ontvanger grond is voor het beeindigen van het contract, kan je opzeggen.

Dat zal niet het geval zijn, updates horen erbij, wel bij wijzigingen in de voorwaarden van de overeenkomst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de update leidt tot een wijziging van de gebruiksfunctionaliteit van het apperaat inhoudende een verdere beperking van de gebruikesfuncitonaliteit, dan zou dit naar mijn inzicht een grond voor ontbinding van het contract moeten bieden. Immers een van te voren wel aanwezige dienst/functie (bijv opname van een programma met onbeperkte terugkijktijd wijzigt in een opname mogelijkheid met beperkte terugkijktijd) wijzigt hierdoor wezenlijk. Dit is een wijzing van het af te nemen product, inhoudende een verslechtering voor de afnemer. Dus ja een wijziging van software zou binnen zekere kaders mijn inziens een grond kunnen bieden. Advies zoek een juridisch adviseur die thuis is binnen deze materie binnen het Belgisch recht.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: joop001
Als de update leidt tot een wijziging van de gebruiksfunctionaliteit van het apperaat inhoudende een verdere beperking van de gebruikesfuncitonaliteit, dan zou dit naar mijn inzicht een grond voor ontbinding van het contract moeten bieden.

Daar kan geen sprake van zijn, men zal aanvoeren dat het (periodiek) updaten van de firmware ten doel heeft de apparaten (ontvangers, welke wellicht in bruikleen zijn gegeven) te onderhouden en up to date te houden om de geleverde diensten te kunnen waarborgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Great Mac,

 

Gezien het vb van topicstarter blokkeren zap toets, kan je je de volgende vraag stellen: Stel dat je eerst wel kon zappen tijdens de reclame ten tijde van het afsluiten van het contract, vervolgens wijzigt op tijd X na het sluiten van het contract de Firmware zodanig dat je niet meer kan zappen tijdens de reclame. Dan is er een wezenlijke functionaliteit verandert. Deze wijziging benadeeld de afnemer, zodanig dat deze wellicht het contract niet was aangegaan als dit zo was geweest ten tijde van het aangaan van het contract. Deze wijziging is niet aan te voeren van het up to date houden oid want immmers er veranderd een wezenlijke functionaliteit. In zo'n situatie maak ik mij sterk dat het contract binnen het NL consumentenrecht liniea recta het ronde archief ingaat. Dus blijf ik van mening dat een sw verandering zou kunnen leiden tot voortijdige ontbinding van een contract.

Met vriendelijke groeten,

Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal staat er in contracten iets als "wij houden ons het recht voor voor om voorwaarden o.i.d. eenzijdig te veranderen of te herzien". Als zoiets er instaat heb je toch een moelijk verhaal lijkt mij.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Moderator

Wen er alvast maar aan.

CI+ heeft nog veel meer voordelen voor de provider...

 

Wat dacht je van programma's van je PVR wissen na een bepaade tijd, om maar wat te noemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sat4all leesvoer

 

>Klik<

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...