Ga naar inhoud


Welke prijs nieuwe 12volt 90AH 720A batterij ?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik ondervind dat de levensduur van mijn huidige batterij aan het einde komt. 12 volt 90Ah 720A

Bmw 5 diesel bouwjaar 2005.

Origineel Bmw kost deze zowat 240 Eur.

Een prijsaanvraag bij Bosch levert enkel een vraag naar het chassisnummer op en dit verband zie ik niet.

Kan iemand dit verklaren en wat is een redelijke prijs voor zulke batterij?

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Is het een E39 of een E60?

 

2005 zou E60 zijn.

 

Tot zover mij bekend moet de nieuwe accu aangemeld worden aan de boordelectronica.

 

 

 

Het zelf uitwisselen van de accu kan bij deze rijdende computer tot grote problemen leiden.

 

Ik zou je aanraden deze door een BMW garage te laten wisselen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk weer iets opgestoken.

Ik ben nog van de generatie waar een auto in nood met een zwengel werd gestart.Altijd makelijk nooit probleem af en toe een gebroken of ontwrichte arm. :D

Ik was van mening,zoals het vroeger was,batterijtje kopen vastzetten,polen aansluiten en hop met de geit.

Ik ging er vanuit dat een batterij enkel diende om te starten.

Blijkbaar is een en ander verandert. Is de vraag van Bosch toch niet zo gek.

Ik vind jammer genoeg geen E39 of E60 in het instruktieboekje of ook niet op de batterij.

Op een of andere wijze moeten toch ook alternatieven kunnen dacht ik anders kunnen toch de batterijleveranciers niet overleven.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De BMW 5 wordt al vele jaren geproduceerd.

Om een onderscheid te maken welke uitvoering je hebt, hebben alle BMW's een E(volution)nummer.

Het recente model heeft als nummer E60 meegekregen, het voorganger model van voor 1995 had het nummer E39.

 

De E60 heeft een batterij management systeem.

Er zit bij de batterij aansluiting een sensor, welke meet, of en hoeveel er geladen en ontladen wordt. Bijvoorbeeld bij het gebruiken van de restwarmte standverwarming.

Wanneer je bijvoorbeeld zonder draaiende motor de radio aanhebt, wordt de hoeveelheid gebruikte energie er later weer bijgeladen. De laadstroom wordt begrensd, om brandstof te besparen.

Wanneer je nu een oude (lege) accu vervangt voor een nieuwe, weet het systeem niet meer hoeveel "lading" er in de accu zit.

 

Daarom moet een nieuwe accu aangemeld worden aan het systeem.

Wanneer de capaciteit of karakteristiek van de accu anders is, moet dit ook in het systeem geprogrammeerd worden.

 

Daarbij is dan weer de programma versie van de software belangrijk, omdat niet in alle versies bepaalde accu capaciteiten kunnen worden geprogd.

 

In dat geval moet de software geupgaded worden, bij de E60 een wetenschap apart!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees is het een plausibel verhaal.

Maar een drietal jaar geleden had ik ook een lege batterij.

Ik rijd namelijk niet zoveel.Toen heb ik de batterij eruit gehaald en naar de BMW garage gevoerd. Er is toen een nacht getest en vastgesteld dat de batterij stuk was.Men heeft uit het magazijn een nieuwe gehaald,faktuurtje gemaakt en zonder verdere instruktie(behalve eerst plus dan min) meegegeven om te monteren.Dan moet er toch automatische soft/systeem erkenning zijn van lege naar volle batterij.Sindsdien is de wagen niet meer in de garage geweest vanwege deze weinig kilometers en alles werkt foutloos.

Misschien toch maar best naar BMW om problemen te vermijden.

mvg

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan zo weinig rijdt is het misschien een idee om die accu eens aan zo'n moderne lader te hangen. Die kunnen stoffige accu's weer nieuw leven inblazen.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, ik gebruik daarvoor een Delta Peak lader uit de modelbouw, kan makkelijk 6Amp/U erin pompen en maakt alle soorten gare accu's vaak weer levend.

Maar wat prijzen betreft, ik haal mijn accu's bij de groothandel, dat scheeld bizar veel, wel handig om kvk te hebben dus.....

Bijvoorbeeld:een accu voor mijn motorfiets onderhoudsvrij kost bij de dealert circa €150,-, bij de groothandel zelfde type €40.- ex.BTW, lachen toch.

In regio R'dam is Hefra of Wilco wel handig.(als dat mag)

Maar in elke regio zit wel zo'n handel, je wordt gewoon gepakt bij dealers zie de APK beurt/topic. Daarvoor heb ik weer VagCom voor mijn VW's, scheeld een hoop flauwe poep daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit gehoord dat een accu aangemeld moet worden.

Slechte ontwikkeling.

Je oude accu moet op een bepaald moment vervangen worden (8 a 10 jaar). Nou en?

 

Vorige zomer lagen bij het starten de meters in de hoek en gingen daarna naar nul. Maar starten ho maar.

 

Volgens de dealer de accu. Kostte 120 euro.

Even naar een onderdelenzaak en een soortgelijke accu voor 79 euro.

 

Een auto die voor het vervangen van de accu, van het zelfde of ander merk de boordcomputer gebruikt heb ik nog niet van gehoord, maar als dat zo is vindt ik het een schofterige klantenbinding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze accu zit op 140.50 ex .

Ik kijk altijd in een auto data base .

De bosch is het goedkoopste .

De Yuasa is 20 duurder .

Ik weet niet waar je woont , maar ik kan hem

regelen voor jou , ik heb via mijn werkt minimaal

ook 20 procent korting .

 

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor de informatie.

ik heb momenteel een aanbod : Merk Z*P = 100 Ah = 124.70 + BTW (uit stock leverbaar).

Bmw en Bosch kosten 185 en 190 + BTW

Scheelt toch al een slok op een borrel.

Gisteren een tochtje naar zee gemaakt en start voorlopig als een zonnetje. Even een paar dagen afwachten nu.

Bedankt Boelo maar ik woon in Antwerpen.

mvg

ps: het is een E39

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...