Ga naar inhoud


[Radio] Q music verlaat satelliet


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Baal hier ontzettend van.

Ook het feit dat dit slechts 4 dagen van te voren bekend wordt gemaakt.

Wie weet wat ons volgende week van onaangename verassing te wachten staat. madeekfrown

Fuck Q

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is blijkbaar de keuze van Q music geweest om van de satelliet af te gaan.

Vind dit nogmaals zeer jammer en ga bewust ook niet meer naar deze zender luisteren via een andere manier.

Ze kunnen me de ballen likken daar bij Q.

 

Mbt CDS: Zij bieden digtale radio en tv aan, maar zijn dus gewoon niet compleet meer.

Zo kom je niet echt meer over als tv en radio aanbieder.

Ik zal wel te simpel denken, maar was het echt niet mogelijk om Q via de 23,5 door te geven en in het familliepakket te plaatsen?

Ik weet ook wel, het klinkt belachelijk, maar dan had CDS deze zender nog kunnen aanbieden.

 

Het is 19.48 uur en nog steeds Q op de satelliet.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad verdere verschraling van het aanbod, na de tijden van flinke aanwas van zenders verdwijnt er nu steeds meer. Andere platforms doen het beter want daar ben je toch meer verzekerd van een constant en volledig (ecv, sport1) aanbod.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radio zal steeds meer gaan verschuiven naar internet. Elke zender heeft al een IP stream. Ik luister radio ook meestal via m'n NAS die via een USB geluidskaartje op m'n versterker is aangesloten. Verbruikt ook nog eens veel minder stroom dan m'n Dreambox als ik radio wil luisteren.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Radio zal steeds meer gaan verschuiven naar internet. Elke zender heeft al een IP stream. Ik luister radio ook meestal via m'n NAS die via een USB geluidskaartje op m'n versterker is aangesloten. Verbruikt ook nog eens veel minder stroom dan m'n Dreambox als ik radio wil luisteren.


Ik moet wel zeggen dat dat in de auto een probleem kan opleveren, mijn netwerkkabel is vaak te kort wink

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tech
Origineel bericht van: Golfdiesel
Radio zal steeds meer gaan verschuiven naar internet. Elke zender heeft al een IP stream. Ik luister radio ook meestal via m'n NAS die via een USB geluidskaartje op m'n versterker is aangesloten. Verbruikt ook nog eens veel minder stroom dan m'n Dreambox als ik radio wil luisteren.


Ik moet wel zeggen dat dat in de auto een probleem kan opleveren, mijn netwerkkabel is vaak te kort wink


Steeds meer merken hebben een UMTS modem als optie voor de auto. Die ontwikkeling gaat steeds verder. Je zult over een paar jaar gewoon internet radio in je auto kunnen luisteren. (kan nu ook al via een telefoon als je een line-in hebt op je auto radio.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Radio zal (kan nu ook al via een telefoon als je een line-in hebt op je auto radio.


al is dat nog te duur om rendabel en leuk te maken die internet via telefoon.
stel je voor dat je een vakantie met de auto naar spanje doet,
je zit al enkele uurtjes in de auto dan en als je dan internet gebruikt zal je factuur op het einde van de maand hoog zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
Origineel bericht van: Golfdiesel
Radio zal (kan nu ook al via een telefoon als je een line-in hebt op je auto radio.


al is dat nog te duur om rendabel en leuk te maken die internet via telefoon.
stel je voor dat je een vakantie met de auto naar spanje doet,
je zit al enkele uurtjes in de auto dan en als je dan internet gebruikt zal je factuur op het einde van de maand hoog zijn.


Dat is nu inderdaad onbetaalbaar, maar de kosten voor mobiel internet zullen tussen nu en 5 jaar echt wel drastisch gedaald zijn, ook voor roaming zullen de kosten gaan dalen.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Origineel bericht van: digitaal kijker
Origineel bericht van: Golfdiesel
Radio zal (kan nu ook al via een telefoon als je een line-in hebt op je auto radio.


al is dat nog te duur om rendabel en leuk te maken die internet via telefoon.
stel je voor dat je een vakantie met de auto naar spanje doet,
je zit al enkele uurtjes in de auto dan en als je dan internet gebruikt zal je factuur op het einde van de maand hoog zijn.


Dat is nu inderdaad onbetaalbaar, maar de kosten voor mobiel internet zullen tussen nu en 5 jaar echt wel drastisch gedaald zijn, ook voor roaming zullen de kosten gaan dalen.


in nederland miss,maar in belgie houden ze de prijzen merkwaardig altijd hoog.
je zou eens moeten weten wat ze vragen voor 1GB per maand download bij mobistar bv.
en elke keer als je connectie maakt mag je ook betalen ervoor.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik al weet waarom heel wat zenders van de satelliet zullen verdwijnen:

 

Citaat:

Agentschap Telecom verlengt FM-vergunningen landelijke commerciële radio-omroepen

 

26 april 2011

 

Agentschap Telecom heeft vandaag, namens minister Verhagen van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie, de FM-vergunningen van zeven landelijke commerciële radio-omroepen verlengd. Het gaat om de vergunningen van Sky Radio, Veronica, SLAM-FM, Radio 538, Q-Music, 100%NL en BNR Nieuwsradio.

 

De huidige FM-vergunningen van de commerciële landelijke radio-omroepen lopen op 1 september 2011 af. Met de verlenging kunnen de radio-omroepen ook de komende zes jaar blijven uitzenden. Voorwaarde daarbij is wel dat de omroepen, naast analoge radio, ook digitale radio via de ether gaan aanbieden. Het kabinet wil hiermee de verdere digitalisering van de ether stimuleren. Voor de consument biedt dit veel voordelen. Digitalisering leidt tot een betere geluidskwaliteit, meer keuzevrijheid, een groter programma-aanbod en nieuwe diensten. Gelijktijdig met de verlenging wordt de radiostations daarom ook een vergunning verleend voor digitale radio-omroep.

 

Marktconforme vergoeding

De landelijke commerciële radiostations betalen een marktconforme vergoeding voor de verlenging van de vergunning. De hoogte hiervan varieert, en is afhankelijk van de marktwaarde van de frequentie. SEO Economisch Onderzoek, TNO en het Instituut voor Informatierecht (IViR) hebben met een onafhankelijk onderzoek de hoogte van deze vergoedingen bepaald.

 

Bron: Agentschap Telecom

 

Q-Music valt hier dus ook onder, zowel analoog als digitaal.

 

Ze hebben het over een verlening tot in 2017, maar mijn vermoede is dat het wel zo'n 10 a 20 jaar zal duren voordat alles definitief digitaal in de ether zal zijn te ontvangen. Voorlopig zal denk ik de analoge (wekker)radio en de analoge (ingebouwde)radio in de auto nog lang blijven bestaan.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...