Ga naar inhoud


[Radio] Q music verlaat satelliet


de vrije fries

Aanbevolen berichten


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als het zo door gaat, dan kunnen ze CDS aan de kant gooien.

 

Steeds meer zenders worden via glasvezel, Digitenne en nu ook indien analoog te ontvangen, nu verplicht digitaal via de ether door gegeven.

 

Heel langzaam gaat analoog er uit, maar 10 of 20 jaar, het zal nog wel even duren.

 

Als KPN met Digitenne stopt i.v.m. dat ze niet naar MPEG4 willen, maar alles via hun eigen ADSL willen, dan kunnen ze die frequenties gaan veilen.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de Buma Stemra (toch heel iets anders dan Brein) wil geld zien van sites die doorverwijzen en via banners geld verdienen aan de luisteraars!

 

Ze willen dus niks sluiten maar een deel van de opbrengsten hebben voor de "muziekkanten" en enkel van die sites die geld verdienen aan iemand anders zijn internet radio die de uitzendrechten betaald.

 

Op de een of andere manier klinkt het mij nog geen eens vreemd in de oren. Als je iets ergens aan verdien dan kan je best wel wat betalen aan bepaalde rechten. Het eerdere idee om alle sites te laten betalen hebben ze dus laten varen en willen ze alleen geld zien van de gene die er geld mee verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buma Stemra gaat over radio en televisie.

 

Sena over het internet.

 

Brein gaat over piraterij.

 

En ja, het zijn allemaal zakkenvullers, want de artiest ziet er maar een piep klein beetje van.

 

Als je de artiest 10 cent zou geven per nummer dat je in een goede kwaliteit zou kunnen downloaden (MP3 bitrate 320 en Flake), dan verdienen de artiesten veel en veel meer.

 

Brein kan dan opgedoekt worden, die kost namelijk het meest.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, klopt niet!

Brein kost "de burger" niks... die worden private gefinancierd door bedrijven zoals Adobe/Microsoft/ed. (al weet ik niet zeker of Adobe er tegenwoordig nog bij zat) en is een stichting (maar niet een van de overheid).

 

Brein probeert wel veel uit, neemt zelfs servers in beslag maar heeft net zo veel rechten als jij en ik (voor die servers betalen ze nu een schadevergoeding, geven ze de server terug maar is het hosting bedrijf onderhand wel failliet).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...