Ga naar inhoud


DVB-t in belgie


guppje29

Aanbevolen berichten

Met m'n TV ontvang in vanalles op de DVB-t uit belgie

Is daar ook al een Provider zoals in NL in de lucht of zijn het alleen test uitzendingen?

Welke codering gaan hun uitzenden?

Zag dat Gunk TV en actua tv ongecodeerd uitzenden maar TMF Belgie is gecodeerd helaas.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De publieke zenders ( zowel Vlaamse als Waalse ) zijn al een jaar vrij te ontvangen , en dat zal zo blijven .

De overige zijn inderdaad testuitzendingen die later via Telenet (?) zullen aangeboden worden in en abo-formule .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guppje29
Met m'n TV ontvang in vanalles op de DVB-t uit belgie
Is daar ook al een Provider zoals in NL in de lucht of zijn het alleen test uitzendingen?
http://datanews.rnews.be/nl/ict/nieuws/n...95002266161.htm

btw:

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ff een DVB t tuner in m'n decoder gestopt en gescant.

TMF belgie komt met 75% hier binnen in Eindhoven en het signaal is stukken sterker dan de VRT.

De codering is Nagravision en zenden in Mpeg 4 uit.

Ben benieuwd met welke zenders ze allemaal komen want er zijn veel test kanalen aanwezig.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik meen te weten dat nagravision een héél gesloten systeem is dat de kombinatie kaart - ontvanger dagelijks kontroleert. Een Telenet ontvanger met gekend MACadres moét in die keten aanwezig zijn.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijkbaar heeft Telenet het zenderpark van Norkring gekocht (de oude VRT-zenders). Wat ze ermee gaan doen zal wel afhangen van de mate waarin ze de hele keten decoder - kaart - HDD kunnen kontroleren. Hun nachtmerrie-scenario is dat je met een niet-Telenet gecontroleerde decoder lekker content in digitale vorm zou kunnen vrijpeuteren en zelf zou kunnen opslaan op een HDD/DVD/BluRay/USBstick zonder noodzaak voor een kaartje om het weer te geven ... (en ik praat niet eens over verdere distributie ... ).

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is Norking (75% Norking AS en 25% Participatiemaatschappij Vlaanderen) geen eigendom van Telenet. Telenet huurt wel een deel van hun omroep infrastructuur.

 

Dit is dus goed nieuws, zeker als je weet dat Norking als doelstelling heeft om met meer dan één partner te willen samenwerken. Misschien dat De Vijver hier wel iets in ziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet het gevoel dat de kabel duur is maar vooral alles wat erbij komt kijken: verplichte decoders, extra paketten, ... mochten ze alles wat op hun analoge kabel zit ook aanbieden ongecrypteerd op DVB-S zou ik tevreden zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Yen
Ik heb niet het gevoel dat de kabel duur is maar vooral alles wat erbij komt kijken: verplichte decoders, extra paketten, ... mochten ze alles wat op hun analoge kabel zit ook aanbieden ongecrypteerd op DVB-S zou ik tevreden zijn...


Dan zal iedereen behalve Telenet tevreden zijn!
Ze zouden hun digitaal (betaal aanbod) aan de straat stenen niet meer kunnen slijten.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...