Ga naar inhoud


Ze gaan eindelijk het volume van de recalme's aan passen


Alventali

Aanbevolen berichten

Andere mogelijkheid!

Momentel betalen we voor het kijken naar reclame.

Oplossing

Alle zenders met reclame FTA dan hebben de mensen die er naar kijken ook niets te klagen (behalve als de verhouding tussen reclame en film buiten de toegestane proporties vlt)

Alle zenders waarvoor betaald moet worden vrij van reclame.

Gevolg zou monteel zijn dat alle nederlandse zenders FTA zouden worden Muv. de zenders als Filmnet ed. maar daar zie je dan ook niet echt veel reclame.

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: vGnp
Kunnen ze misschien ook gelijk die muziekjes tussen de onderwerpen in
het NOS Journaal meenemen, je schrikt je iedere keer weer het apezuur.

vGnp


graag ook voor Mariëlle Tweebeeke van Nieuwsuur.
zij praat met harde en luide stem
als zij in gesprek gaat, vanuit Hilversum, met Ferry Mingele in Den Haag, lijkt wel of ze hem toeschreeuwt..

maar ook in Nieuwsuur zijn de aankondigingen te luid en met allerlei effecten

het lijkt wel of het luid zijn een soort status en authoriteit oproept, bij mij doet het precies het tegenovergestelde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis in het vooral emotionele "geluid" de meer technische achtergrond.

 

Inderdaad is al jaaaaaren geleden bepaald dat reclame niet "harder" mag zijn dan "gewone" programma's. De spotjesmakers zijn daar heel handig op ingesprongen, hun geluid is inderdaad niet harder (in dB's "pcm"), maar wel in uiteindelijk verzonden "vermogen". Door het geluid zoveel mogelijk van dynamiek te ontdoen (compressor) heb je weinig uitschieters meer over en kun je het hele signaal versterken zonder clipping of over een bepaalde "limiet" heen te komen. Het is dus niet harder, maar het klinkt wel harder. De reclamemakers zelf zeggen dat ze wel "moeten" omdat de concurrent het ook doet...

 

Waar ook aan voorbijgegaan wordt, is dat de aard van het geluid bij een "gewoon" programma (en zeker van een film) gewoon anders is, veel minder druk dan reclamespotjes. Je ervaart daardoor ook al snel een reclamespot als "harder".

 

Ik voorzie dus 0.0 verschil straks, net als bij al die eerdere pogingen. En anders gaat IP wel even bij SBS en RTL shoppen, die willen IP uiteraard wel te vriend houden (= bron van inkomsten...) en dan wordt het geluid van SBS en RTL "gewoon" buiten de spots "zomaar" wat zachter...

 

Ik heb zowiezo een hekel aan reclame, maar als ze ook nog naar binnen komen tetteren, is dat voor mij een extra reden om weg te zappen. Zou er wel eens onderzoek zijn gedaan of dat voor "meer mensen" geldt?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is jammer dat niemand even de moeite heeft genomen om op de site van de EBU te kijken.(zie mijn vorige post.)

Dan was je er achter gekomen dat er wel degelijk iets gaat veranderen.

We praten over de grootste revolutie in de audiowereld van de afgelopen decennia.

Na het gebruik van de VU meter, de introductie van de PPM (die de oorzaak is van de luidheidsoorlog door de commercialmakers), nu de introductie van de LOUDNESS meter.

Die verschillen, die we nu ervaren zijn wel degelijk te meten!

Vanaf september worden in ieder geval de reclamespotjes qua luidheid beoordeeld en zonodig aangepast.

Later zullen alle programma's die in de EBU worden geproduceerd met loudnessmeters worden gemasterd.

Het is goed om te weten dat het initiatief voor deze aanpassing door nederlandsers is geinitieerd.

Daar mogen we met zijn allen best trots op zijn.

De EBU werkgroup PLOUD is de grootste, de snelst groeiende en succesvolste werkgroep van de EBU ooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Old Satterhand
Het is jammer dat niemand even de moeite heeft genomen om op de site van de EBU te kijken.(zie mijn vorige post.)

Met niemand generaliseer je wel heel erg, ik heb zelf het PDFje wel doorgeneusd.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom lullen we eigenlijk over het te harde geluid van de reklame-spotjes, terwijl niemand wat zegt over het veel te "harde" geluid van die zenders als 538, Veronica en 3FM om er maar wat te noemen.

Laten die hun compressor zooi maar in de kliko mieteren en dan luister ik er ook weer naar.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal jaren geleden had de KRO op teletekstpagina 316 berichten over ergenissen.

Dit ging heel vaak over de harde geluid bij televisieprogramma's. Op een gegeven kwam de oplossing: het harde geluid zou niet meer gebeuren.

Pagina 316 verdween. Volgens mijn idee omdat er te veel kritische geluiden werden geventileerd op de publieke omroep.

De pagina's 317 en 318 verdwenen trouwens net zo.

 

Na zoveel jaar is het geluid, hard of gevorm door technische capriolen, wat maakt het uit. Het eindeffect is hetzelfde en weer even hard geworden.

Een auto reclame heeft nu iets en zet het luid effe lekker "breed". Dus zappen maar.

 

Pas was een documentaire over reclame bij de VPRO. Daar zeiden die reclamemakers van dat hoe irritanter een reclame is, des te beter deze aankomt bij de doelgroep.

Toen dacht ik wel zijn wij dus zo ver afgezakt in dit land, dat je de televisie laat afglijden tot een laag moraal.

 

Voor mij is het harde geluid alleen nog maar mogelijk om weg te zappen of de-geluid-af-toets te gebruiken.

Weg met die reclame. Maar niet alleen dat. Ook harde jingles en promo's zoals bij het NOS Journaal en Nieuwsuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Pas was een documentaire over reclame bij de VPRO. Daar zeiden die reclamemakers van dat hoe irritanter een reclame is, des te beter deze aankomt bij de doelgroep

Dan zullen die onderzoekers wel geen rekening hebben gehouden met mensen zoals ik.
Mediamarkt? Iedere dag dat die schreeuwende Arie mijn beeld vervuilt houdt in dat ik er minstens een jaar niets ga kopen.
C1000? Dat ouwe wijf was in 14-18 als sidekick (bestond het woord toen al?) van Herman Berkien al niet grappig. Ook een 1 jaar ban vanaf de laatst uitgezonden reclame.
Carglass: Het lukt ze om me op meerdere zenders en in meerdere talen zwaar te ergeren. Als ik een "sterretje in mijn ruit" heb dan zet ik m'n auto aan de kant, haal de krik uit m'n kofferbak en sla ik een keer de voorruit er uit.
Nespresso: Je wilt toch niet niet bij ieder bakje van die prut die je naar binnen werkt gaan zitten nadenken over hoeveel je op dat moment hebt zitten bijdragen aan de bankrekening van George Clooney? Never nooit kopen dus.

Ik kan hier nog wel even over doorgaan, maar ga liever nog even een biertje (niet uit de aanbiedingen, want daar doe ik niet aan mee) drinken.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt die lul van Albert Hein vergeten...weet niet hoe die heet. Maakt ook niet uit.

 

Die daar nou weer met dieren door de Supermarkt en op de parkeerplaats zichzelf aan het belachelijk maken is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Software Solutions and Tools for the 16-bit and 32-bit Designer.

 

In deze PDF staan oa voorbeelden om zelf een geluids nivo begrenzer temaken.

Volgens mij is die dan vrij simpel in het audio pat tussen tevoegen.

 

 

Ook kan je zoals dat "vroeger"werd gedaan een lampje over de speaker parallel zetten en een ldr over de potmeter, waardoor het volume wordt begrenst.

39962b.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die zich nu "al" ergeren aan reclame, ga maar eens een avondje italiaanse tv kijken. Dan weet je hoe het nog veel erger kan, en waar de nederlandse tv, vrees ik, ook nog eens naar toe gaat. Eén groot voordeel: je kunt een boel leuke en nuttige dingen doen als de tv uit staat :-/

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...