Ga naar inhoud


Hoe internet op een camping?


Gast

Aanbevolen berichten


Gast Tha Great Mac

Goochel eens met 'umts dongle linux', dan vind je wel wat je zoekt. Meerdere providers bieden compatible dongles aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook al meerdere dongels onder linux aan de praat

gebracht maar daar kwam toch wel wat kennis kijken dus

beslist geen p&p

 

Er bestaan ook 3g hotspot kastjes een ideale oplossing

ook voor in de auto

 

Je ook veel smartphones kan je als hotspot laten werken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

En in het allerallerergste geval, zou je misschien nog een virtuele machine met Windows kunnen draaien. Dat moet je desktop dan wel kunnen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Ja een camping zonder telefoon en internet gaaf man wat een rust...... hoe doen ze hun boekingen ??????????????

 

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of probeer eens gewoon een vakantie zonder telefoon en internet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste R,

 

zo'n Huawei dongle zoals de E220, doet het prima onder Linux. Deze dingen kun je heel gemakkelijk en goedkoop gebruikt verkrijgen. Zijn ook nog te voorzien van de laatste firmware.

 

En een prepaid kaartje kun je al krijgen vanaf € 6,-.

 

KPN onbeperkt internet mobiel kaartje of van een andere provider kun je er ook in stoppen.

 

Maar dat zit je even zonder je mobiele telefoon, hetgeen ook nog eens de nodige rust geeft.

 

Uiteraard wel de dongle provider vrij maken.

 

En als er UMTS verbinding aanwezig is, geeft dit een prima snelle verbinding. Maar GPRS gaat ook goed.

 

Bij verblijf in het buitenland kun je beter kijken naar een lokale kaart.

 

Gebruik dit zelf ook op de boot in combinatie met een Eeepceetje met Mandriva 2010.2. Deze doet ook Wifi en is gemakkelijk mee te nemen. Tja, want even de weerberichten en/of buienradar bekijken is wel handig als je vaart.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zonder alles behalve internet, wat een rust vind ik een rare opmerking want je bepaald zelf wat je op het internet doet. Ik gebruik onderweg of op en andere bestemming als ons huis een 3g dongel in combinatie met een netbook met windows 7 en android dat werkt prima, er moet echter wel 3g ondersteuning zijn in het gebied waar je zit anders is het huilen met de pet op kwa snelheid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De camping is gewoon in Nederland en het zou om een langer verblijf gaan. Zelf zit ik (voor het gemak) te denken aan een Windows 7 laptoppie met een KPN of Vodaphone dongel met het simpelste abonnement van een tientje of vijftien euro in de maand, de eerste 500 MB zijn dan snel. Ik weet alleen niet of de terugval in snelheid na die 500 MB echt hinderlijk is om te surfen en te mailen. En ja helaas: ik kan niet meer zonder internet wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...