Ga naar inhoud


[Vu+ Solo] signaal valt weg


erwin05-verwijderd

Aanbevolen berichten


Geen last van, hoewel, ik zap geen 20 minuten achter elkaar.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erwin05
je hebt mensen die niet willen helpen.

ligt echt aan de vu als meer mensen dit hebben kan ik een email aan vu sturen over dit probleem.

Mijn signaal is ok schotel is goed afgesteld zal wel een software probleempje zijn in de vu.


Ik draai OpenPli en had er geen last van bij Enigma 2. Maar nogmaals, dit op mijn DM800.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is het enkel een kwestie van een andere settingslijst testen daar ik denk dat het niet een software issue is.

>>> er zouden anders heel veel gelijksoortige vragen en berichten zijn (niet het geval, ook niet op andere solo fora)

 

dus als advies eens een andere settingslijst laden en kijken of het dan nog optreedt, dat is snel gedaan en daarna kan men verder speuren naar een oorzaak indien nog niet opgelost.

 

ciao

 

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook soms.

Ik draai de vix image en als hij een tijd in standby heeft gestaan en ik zet hem terug aan dan zegt hij dat hij geen signaal heeft. dan even zappen naar een andere zender en terug naar de eerste zender en gelijk weer beeld...

Een bug in de vix image?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de waarschuwing , c.q. melding dat er even geen signaal is kun je uitschakelen... in het menu

maar of dat identiek is aan wat erwin melde valt te betwijfelen.

 

overigens het telnet commando dmesg kan ook licht in de duisternis brengen...

na 20 minuten zappen moet er dan ook in de echo van dmesg staan wat er op dat moment spaak loopt.

misschien is het wel een geheugenprobleem in verband met EPG telkens inladen

 

ciao

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zap normaal ook geen 20 min achter elkaar maar ik was zenders aan het zoeken op een sat en ging toen alle FTA zender 1 voor 1 na om te kijken of er nog iets nieuws bij zat zo kwam ik er achter dat het signaal naar zo'n 20 min weg valt heb dit doen herhaalt om te kijken of het altijd zo is.

 

Heb de laatste image erin gezet een paar dagen geleden toen zenders zoeken op Astra en 20 min gezapt en signaal valt tijdelijk weg maar komt terug als je door zapt.

 

Volgens mijn komt het signaal niet terug als je op 1 kanaal blijft staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Erwin05,
hoe heb je de tuner cq lnb's ingesteld? ennuh wat zit boven aan de schotel der op, switch en lnb soort
ciao


Een DUO LNB 60 twin met 1 kabel naar de motor die gaat naar een splitter verdeeld over 2 recievers signaal is goed ned1 90%

rotor instellingen heb ik mijn Lat en Long ingevult

als ik de setup doorloop na de rotor settings vul ik bij alle volgende nee in installeer een paar apps en zoek dan handmatig op verschillende satellieten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...