Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Hoe pas ik BBC HD en BBC 1 HD aan?


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Ik wil graag blijven kijken naar BBC HD en BBC 1 HD.

Sinds 6 juni zijn de parameters veranderd, maar ook na enige studie vind ik niet de goede weg in het menu om dat te doen.

De verandering naar 23000 lukt nog, maar de rest snap ik niet.

Wie kan mij op weg helpen met mijn RE-9000?

 

De nieuwe uitzendparameters – per 6 juni 2011 – van BBC HD en BBC One HD zijn: 10.847 GHz V – 23000 – 8/9 – DVB-S2 – QPSK.(Bron: een satellietkrantje)

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp uit jouw bovenstaande post niet helemaal wat jij niet snapt.

Wellicht zijn er meer wegen om deze zenders weer in beeld te krijgen maar ik heb deze zenders gewoon via de handmatige zoekmodus opgezocht dus niet via Fastscan.

 

Je gaat naar Zenders zoeken, kiest Handmatig en vult alle relevante parameters in.

Nadat je op de zoekknop hebt geklikt zie je de nieuwe zenders in de linker kolom staan.

Waarschijnlijk staan de zenders nu helemaal aan het eind van de bestaande zenderlijst.

Hierna de oude BBC HD kanalen weghalen en de nieuwe daarvan in de plaats zetten.

Ik deed dit via PolarEdit maar het kan natuurlijk ook via het Menu.

 

Mocht je iets anders niet snappen dan horen we dit nog wel.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook gewoon de zenderlijst van CDS of TVV opnieuw inlezen. Normaal zouden ze dan op hun vertrouwde plaatsen moeten verschijnen...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste medeforummers,

Ik heb de methode van Jürgen gebruikt en dus handmatig gezocht.

Eigenlijk was ik vergeten hoe dat ging, dat krijg je als je iets een tijdje niet hebt gedaan.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Perre
Je kan ook gewoon de zenderlijst van CDS of TVV opnieuw inlezen. Normaal zouden ze dan op hun vertrouwde plaatsen moeten verschijnen...

Om opnieuw met Fastscan in te lezen lijkt in eerst instantie voor de hand te liggen maar om de een of andere reden wilde het met Fastscan niet lukken.
Daarom het advies om de ontbrekende kanalen met de optie 'Handmatig' in te lezen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had precies hetzelfde probleem, en met handmatig scannen werd het niet opgelost. De betreffende zenders werden namelijk wel gevonden, maar niet als nieuw herkend omdat alleen de symbolrate en de FEC zijn veranderd; al het andere is hetzelfde gebleven.

Zenders weggooien en opnieuw scannen leverde ook geen resultaat.

 

Ik heb het kunnen oplossen door transponder 10847V te verwijderen en met de nieuwe gegevens weer in te voeren. Daarna scannen en voila, weer beeld.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...