Ga naar inhoud


[ASTON DUAL] 226.rec


Aanbevolen berichten

@Henk,

 

ik heb de file enkele keren afgespeeld en dat ging zonder problemen. Ik heb in ieder geval geen foutmeldingen langs zien komen. Daarna ben ik gaan kijken in Het CI menu en daar kreeg ik nog steeds versie 2.19 te zien. De update begint dus pas na het afspelen? Als de CI module versie 2.26 heeft, dan zijn alle problemen toch opgelost?

Groetjes,

 

Arend.

 

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...

Welke boot-versie hebben die kaarten van jou?

 

De 3 kaarten van mij hebben allen 1.0300 als boot-versie, ook na de update. Die van bensink002, die ik 5x heb geprobeerd up-te-daten, heeft 2.1900 .

 

Het lijkt er dus op dat niet alle Aston Modules te upgraden zijn. Of misschien alleen door Aston in Frankrijk zelf.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag even langs geweest bij een grote Sat zaak in het noorden van het land met het verzoek om de firmware van mijn Aston ci module te upgraden. Ze gaven aan dat ze een upgrade konden doen van versie 2.19 naar versie 2.23 en dat alle Topfield ontvangers hier prima mee uit de voeten kunnen. Ze verdwenen dus met de ci module de werkplaats in en even later komen ze terug met de melding dat ze de module niet kunnen upgraden. De ci module werd daar nogmaals in een ontvanger gestopt en ook hier werd de module gelijk herkend. Er werd gemeld dat er waarschijnlijk sluiting in de module zit en dat ik maar een nieuwe moest aanschaffen.

 

Als ik deze ci module nu in m'n ontvanger stop. dan geeft deze aan dat 'ie geen signaal heeft. Als ik een Aston 1.05 in de ontvanger stop, dan heb ik wel een signaal. Wie kan hier nog iets over zeggen??

 

 

 

Groetjes,

 

Arend.

 

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

De module doet het dus nog, maar sluiting verhinderd de update?

 

Blijft als enige de weg naar Frankrijk over. Op deze forum is hier wel informatie over te vinden. Ik zie net op de site van Aston, is trouwens ook beschikbaar in het Engels, dat ze 9-13 september in de Rai staan.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Lees dit alles met grote belangstelling, heb een Topfield 5010 op de kop weten te tikken dus begin binnenkort ook aan het upgraden van mijn cammetjes.

 

Na het lezen van de problemen met sommige cammetjes vraag ik mij af of het in die gevallen niet beter zou zijn het proggen in stapjes te doen, dus stel een 2.18 eerst naar 2.19enz tot de versie 2.26......heeft iemand dat al eens geprobeerd, ok kost wat tijd maar wie weet.

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben zelf van v2.18 naar v2.23 en tenslotte naar v2.26 gegaan. Ga zelf liever in kleine stapjes op het doel af dan zie je de hindernissen onderweg beter ;-)

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
ben zelf van v2.18 naar v2.23 en tenslotte naar v2.26 gegaan. Ga zelf liever in kleine stapjes op het doel af dan zie je de hindernissen onderweg beter ;-)



Ergo, dan weet je ook tot welke versie jouw cam kan gaan ....... dat bedoelde ik dus ook.

Groetjes...................
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak,

 

Ik doelde daarbij op bensink002 en Henk Puister in dat geval zou ik kiezen om het stap voor stap te doen, dan zou je kunnen zien welke versie wel blijft hangen.

 

Maar als zoals jij stelt de hele cam gewist word, tja dan kan je idd gelijk door naar 2.26 .....maar bij bovenstaande problemen kan het geen kwaad denk ik dan maar om stap voor stap te doen.

 

 

Groetjes...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak,

 

Origineel bericht van: Henk Puister

 

De 3 kaarten van mij hebben allen 1.0300 als boot-versie, ook na de update. Die van bensink002, die ik 5x heb geprobeerd up-te-daten, heeft 2.1900 .

 

 

Dat verhaal was ik vanuit gegaan had idd ook wel gelezen dat Arend een 6000 serie heeft, maar Henk had ook een poging gewaagd.

Maar dat de cam stuk zou zijn geloof ik eigenlijk niet zeker omdat die nog steeds 2.19 aangeeft, zou die kunnen testen door even een sd kanaal te gaan bekijken, dan heeft hij waarschijnlijk wel beeld.

 

Groetjes.........

 

Groetjes......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Maar een bootversie is wat anders als een Applicatie versie.
Heb net even gekeken en mijn bootversie is 1.03, en cicas versie 1000.3 en de applicatie versie is 2.26T. Ik heb 2 modules geupdate voor kennissen en die hebben ook allemaal dezelfde gegevens.
Als de module van Arend 2.19 aangeeft zou hij eigenlijk nog moeten werken. De Aston bestaat uit 2 losse delen dus het zou kunnen dat de kaart er niet goed inzit blush


Kan ook iets anders aan de hand zijn.......heb hier ook twee cammetjes met bootversie 1.03 en 2.18 en 2.19 als soft en nou komt het gekke de originele kaart word goed herkend en gedecodeerd maar de smartwi versie 8.0 in het geheel niet met HD.....SD wel weer dus ik enk of een nano of CW.. in ieder geval iets met de timing van de kaart en combinatie met cam...vandaar ook dat ik eens andere versies wil proberen....heb een 5010 op de kop getikt dus zodra die binnen is kan ik meer zeggen ....op mijn oproep tot proggen werd niet gereageerd dussssssssssss.

ff ter controle,

Zelfde settings met smartwi mediaguard (DIV. VERSIES) cam werkt, dragon 3.80 werkt reborn zcas 1.1 werkt ander soft keyfly 4,5 neo, mbr ed niet.

Vandaar dt ik nieuwsgierig ben geworden en een toppie 5010 heb gekocht die van de week binnenkomt zodat ik zelf eens wat kan testen.....hobby he eek

Groetjes...........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ja maar via een smartwi is wat anders natuurlijk. Je moet de kaart in de Aston steken en die direct in het ci slot van je ontvanger. smirk



Hmmm das nieuw voor mij wie heeft jou dat verteld :D

Heb er hier twee met cd en tvv kaart draaien werkt met alles hier ook hd maar de Astons haperen momenteel.

Groetjes..........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
mijn bootversie is 1.03, en cicas versie 1000.3 en de applicatie versie is 2.26T. Ik heb 2 modules geupdate voor kennissen en die hebben ook allemaal dezelfde gegevens.


Dus nu 6x bootversie 1.03, en allen zonder grote problemen naar 2.26 geupdate.

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Als de module van Arend 2.19 aangeeft zou hij eigenlijk nog moeten werken. De Aston bestaat uit 2 losse delen dus het zou kunnen dat de kaart er niet goed inzit


Dat moet Arend nog even vertellen, of de module het nog steeds doet. En of de update mislukt doordat er sluiting(?) in zit.
Ik heb verder niets vreemds aan de module gezien en ook diverse malen er uit gehaald en er weer in.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak,

 

We gaan een beetje off topic, maar ik heb (nog) geen Topfield maar kan je vertellen dat 2 Astons tegelijk prima draaien in oa de Arion serie de Vantage 8000s ed word hier gebruikt met cd en tvv kaart in combinatie met smartwi.

 

On topic. zodra ik de topfield binnen heb zal ik mijn bevindingen wel plaatsen over het proggen.

 

Groetjes.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak,

 

De Topfield is binnen leuk ding wel trouwens de verkoper had er vriendelijker wijze ook nog een Aston cam 1.07 bij gedaan en die heb ik dus net geprogd naar 2.26 zonder problemen was nog een oude versie 2.14 nou zal ik mijn eigen cammetjes ook ff upgraden en kijken of dat verschil gaat maken.

 

Groetjes......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...