Ga naar inhoud


[ASTON DUAL] 226.rec


Aanbevolen berichten

Inmiddels 3 cammetjes geprogd naar 2.26 waarbij mij wel een paar dingen zijn opgevallen.

 

Bij een van mijn cammen,

 

Applicatie versie 2.19B Naar 2.26T

Hardware versie 1.0100 Naar 1.0100

Cicas 1.003 Naar 1.003

Boot versie 2.1900 Naar 2.1900

CA versie 2.0r14 Naar 2.0r16

 

kreeg ik keurig een popupscherm met de voortgang

met oa inladen gedaan xx%

Estimated remaing time ....

De module niet verwijderen enz

 

Bij de ouste module met 2.14

 

Applicatie versie 2.14T Naar 2.26T

Hardware versie 1.000 Naar .000

Cicas 1.002 Naar 1.003

Boot versie 1.0300 Naar 1.0300

CA versie 2.0r14 Naar 2.0r16

 

Gewoon zwart scherm met rechts boven eerst afspeel icoontje verder geen of gecodeerde zender.

 

Bij de laatste module die ik van 2.18 eerst eens naar 2.23 heb geprogd en van 2.23 naar 2.26 drukte ik op het ci menu en kreeg daar ook gewoon de voortgang te zien .....dacht nu zal die wel net als bij anderen ook is gebeurd terug schieten naar 2.18 maar het menu kwam weer in beeld dat de cam ging initialiseren en voila 2.26 in beeld......

 

Dit alles gedaan met Topfiled 5010 met software versie

System id 436

Loader versie L.436

Device versie 5.3.15

Firmware versie TF-NPC- 5.13.48

laaste update feb 15 2007

 

Groetjes..............

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Terradon ,dat is leuk ook dat er een Aston bijzit.
Ik vind de 5xxxpvr een fijne ontvanger, er zijn ook mooie taps voor te krijgen. Ik heb zelf de Silverline tap erop dan zijn de menu´s wat mooier en je hebt veel meer functionaliteit.
Mocht je die willen hebben zeg het dan maar. smile


Hoi Sjaak,

Heb de Topfield in eerste instantie gekocht omdat ik anders mijn Aston cammetjes niet kon proggen....kwam deze tegen voor 50 eurie dus dacht dan kan ik weer verder met de hobby :D tja en als er dan ook nog eens een cammetje bijzit voor die prijs blijft de hobby weer eens leuk.....tja en weet nog niet eens wat taps zijn eek maar neem aan dat dat plugins zijn of toegevoegde software.......hou me aan bevolen maar als die zoals nu goed cammetjes kan proggen heeft dat momenteel mijn voorkeur, om te kijken heb ik er genoeg Vantage 8000s hd , mediacenter twin hd Arion 9400 se en om te draaien mijn good old Echostar ad 300ip van 50 oost tot 50 west nog ff wachten op mijn dakkapel dan kan de bijbehorende 1.20 echostar geplaatst worden tot die tijd met fibo 90 :D:D

Groetjes.........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Terradon, mocht je de software willen heben stel deze vraag dan even per pm of in het Topfield forum, dit is het Commoninterfaces forum. smile


Off topic.........ga zeker nu ook eens kijken in het Topfield forum :D:D:D

On topic,

Helaas leest ook de laatste versie 2.26 van Aston geen beeld meer met de smartwi ( versie 8.0) kaarten, heb nu de versies 2.14, 2.18, 2.19, 2.23 en 2.26 geprobeerd met diverse smartwi client cards en diverse Aston modules.( dragon geeft wel beeld)......werkte tot dacht een maand geleden nog perfect maar helaas nu niet meer tenminste met de huidige smartwi instellingen...dat is nu de volgende stap...hoor graag van mensen met dezelfde ervaringen.

De origenele kaart geeft bij alle versie direct beeld.


Groetjes........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

ik heb de ci module gisteravond nog even weer in de ontvanger gestopt. Hij klaagt er dus over, dat hij het signaal niet meer kan decoderen. Ik heb dus met deze module alleen nog maar de fta kanalen open. Heeft iemand nu eigenlijk nog beeld met firmware 2.19?

 

Ik heb trouwens de onderstaande tekst gevonden op de website van Aston:

Citaat:
Only new Aston cams , with a green Led can be upgraded by satellite. Last version for the former Astoncrypt cam is V 1.05 , and can't be upgraded. To upgrade your cam , you will have first to modify the time length of message display in the cam menu to "unlimited" ( Menu / Information / Smart card information / Settings). Then , you only have to switch on your receiver on the right satellite and right frequency , insert your cam in your receiver , and the upgrade will start automatically within 5 '. These channels are STB Comag , or Technisat Kanal 50 on the Astra Frequency . Maybe you will need to store it manually. With Xena 1800 & 2000 , you will have to select Menu / Installation / Download / pcmcia download , and enter the right parameters .

Anyway , you will check the new version has been downloaded , entering in the Common Interface menu.

 

Ook hier reageert de ci module jammer genoeg niet op. Ik ga eerst lekker op vakantie en daarna stuur ik de cam maar eens op naar Frankrijk.

Groetjes,

 

Arend.

 

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allen,

 

Probleem met de combinatie Aston cam en Smartwi ook opgelost door handmatig de atr van de cd kaart op de clientcard te zetten...moest wel eerst weer een pc voorzien van xp omdat ik de aangepaste bootversie (vista/win7) voor de Smartwi basis er nog niet op had staan......zo blijft een mens bezig..... maar alles werkt weer zoals het zou moeten.

 

Groetjes..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hierbij nog even een vraag over de laatste versie 2.26.

Ook ik heb nog een Aston 1.07 met v2.18 als ijzeren reserve liggen voor het geval dat de interne kaartlezers van mijn Rebox en VU+ DUO plotseling niet meer mochten functioneren.

Deze Aston 1.07 v2.18 codeert i.c.m. met mijn SECA3 kaart de HD kanalen op beide apparaten perfect dus mijn vraag is dan ook, wat is de toegevoegde waarde om versie 2.26 op deze Aston 1.07 te installeren?

 

Ik dacht dat de versies boven 2.18 niet meer extra functionaliteit toevoegden maar alleen zijn uitgebracht om de Aston 1.07 hardware van een latere datum goed te laten functioneren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, ik vrees dat je geen duidelijk antwoord op jouw vraag zult krijgen. Ik had deze vraag ook al eens gesteld via dit forum, helaas geen reacties gekregen. Mijn huidige versie 2.23 werkt nog steeds perfect i.c.m. de Topfield 7710HDPVR, wat dat betreft zit ik nog niet op een andere versie te wachten. Ik was alleen erg nieuwsgierig naar de toegevoegde waarde van de nieuwste versie t.o.v. versie 2.23. Ik ben dus maar gestopt met mijn pogingen om het verschil te ontdekken.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik dat er geen toegevoegde waarde is want als dat zo zou zijn dan hadden er vast een aantal gereageerd.

Zoals ik al schreef zijn de versies boven 2.18 alleen maar uitgebracht om de later geproduceerde Aston 1.07 modules te ondersteunen.

Ikzelf heb niet de indruk dat er functioneel verschil zit tussen 2.18 en 2.26.

Als iemand een andere mening hierover heeft dan horen we dit nog wel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan mij herinneren, dat er op een van mijn ontvangers problemen waren met 2.18, welke met 2.23 opgelost waren.

Iets met omschakelen tussen gecodeerde en ongecodeerde zenders.

 

Overigens, wanneer iets goed werkt, blijf eraf. :cool:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het omschakelen tussen gecodeerd en ongecodeerd heb ik nog niet getest maar is eigenlijk niet zo boeiend want we kijken immers bijna uitsluitend naar HD en als ik de module moet gebruiken dan is het maar heel tijdelijk om een eventueel probleem met de interne kaartlezer te overbruggen.

 

....en met de laatste opmerking ben ik het ook helemaal eens.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...