Ga naar inhoud


[ASTON DUAL] 226.rec


Aanbevolen berichten


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Maar ze kunnen toch wel een bestand schrijven dat je dan op een usb stick plaatst en dan de module updaten voor een linux reciever wat heb je aan een module die je niet kunt update omdat je geen topfield hebt en geen OTA.

 

Heb niet zo lang geleden de vu solo gekocht en omdat er telkens een nieuw image uitkwam voor de solo en ik niet wist dat als je dan de aston module in de reciever laat zitten deze dan gereset wordt naar firmware 1.03 vind ik het een slechte surves van Aston, zie die firmware er maar weer eens in te krijgen en dan heb je met firmware 1.03 ook meteen geen HD beelden meer en daar betaal je dan 80 euro voor.

 

Hebben die modules die nu te koop zijn van aston met FW 225 ook dat probleem dat ze kunnen resetten naar een oudere FW?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dat komt omdat de Topfield de complete transponder data opneemt, andere pvr's doen dat niet. Vandaar dat Aston de Topfield gebruikt voor zijn upgrade bestanden, dat is goedkoper als een transponder huren. wink
Zal vanavond eens kijken wat deze file doet in mijn TF5500PVR. smirk


Snap het niet helemaal wat je schrijft wat heeft de complete transponder data te maken met het flashen van een eprompt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat Aston er weer niet bijzet wat er gewijzigd is in deze versie.

 

Gr

JDJ

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: erwin05

Snap het niet helemaal wat je schrijft wat heeft de complete transponder data te maken met het flashen van een eprompt?

Erwin, dat heeft een technische oorzaak. Topfield neemt met de TF5xxxPVR, Masterpiece en TF6000PVR de hele datastream inclusief alle ECM's EMM's enz... op de harde schijf en speelt deze net zo weer af.
Andere merken halen alle overbodige dingen uit de stream en spelen het ook niet meer af.
Van deze .rec opname methode van genoemde Topfields maakt Aston dankbaar gebruik om zijn 1.07 ci module te updaten laugh


OK maar linux is open cource dus daar kan je wat mee.

bedankt Sjaak ik denk dat ik het snap maar ECM en EMM zeggen mij niets ik heb dat even opgezocht.

ECM staat voor Entitlement Control Message, dat is het bericht (message) dat zeer frequent naar een kaart wordt gezonden en bevat een Encrypted Control Word(ECW). Dit is nodig omdat de kaart die ECW decodeert met behulp van een geldige operational key (ops key). Deze key wordt elke maand door de provider naar de kaart gestuurd (key update). De providers sturen deze ops keys gecodeerd via een Entitlement Management Message (EMM).


Als ik dit dan lees dan slaat dit meer op de kaart om beeld te houden en niet om een ci te flashen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Fretsat
Dag Sjaak. Weet je ook de reden waarom dit afspelen en updaten met een 7700 of 7710 niet kan?

Fretsat, zoals ik al schreef, andere merken nemen onnodige informatie niet op, en de 7700 en 7710 doen dat ook niet.
Alleen de 3 eerder genoemde Topfields kunnen die Aston updates afspelen. smile


Dat maakt het wel een waardeloos product niet iedereen heeft die topfields en haal dan maar eens die updates binnen ze hadden op z'n minsts een cas interfase kunnen maken waar je de aston ci inplugged en aan de pc hangt voor een update.

iets flashen zie ik zo, van een bestand naar een chip eprompt net als een bios update of je vu flashen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, helemaal waardeloos. Daarom heb ik hier inmiddels al een ET9000 staan en kijk al uit naar de nieuwe Dreambox. Heb hier meerdere Aton en Powercam cam's liggen.

 

Die CAM's zijn duur, de werking is matig tot slecht en de ondersteuning is 0,0. Wat dat betreft past het wel mooi bij die Topfield 7700 en 7710 serie, daar gelden de genoemde kwalificaties namelijk ook voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fretsat
Inderdaad, helemaal waardeloos. Daarom heb ik hier inmiddels al een ET9000 staan en kijk al uit naar de nieuwe Dreambox. Heb hier meerdere Aton en Powercam cam's liggen.

Die CAM's zijn duur, de werking is matig tot slecht en de ondersteuning is 0,0. Wat dat betreft past het wel mooi bij die Topfield 7700 en 7710 serie, daar gelden de genoemde kwalificaties namelijk ook voor.


Dankzij Aston heb ik een waardeloose module die niet eens is te updaten en ook nog eens gereset is dus ik ben het helemaal met jou eens ik moet nu verplicht en andere module kopen denk dat ik die van canal neem met die aardbol. hier waar ik woon zit een sat shop die voor de aston module 109 euro vraagt hoe gek ben je.

Als je een Aston ci koopt bent je haast verplicht er een Topfield 5000/6000pvr bij te kopen haha.
En volgens mij zijn die 2 alweer verouderd alleen maar mpeg2.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: erwin05
Dankzij Aston heb ik een waardeloose module die niet eens is te updaten en ook nog eens gereset is dus ik ben het helemaal met jou eens ik moet nu verplicht en andere module kopen denk dat ik die van canal neem met die aardbol. hier waar ik woon zit een sat shop die voor de aston module 109 euro vraagt hoe gek ben je.

Als je een Aston ci koopt bent je haast verplicht er een Topfield 5000/6000pvr bij te kopen haha.
En volgens mij zijn die 2 alweer verouderd alleen maar mpeg2.

Erwin05, ben je nu niet een beetje onredelijk. blush
Aston kan er niets aan doen dat jouw ci module gerest is, je kan je ook afvragen hoe dat komt, je hebt een VU duo, zou je het daar dan niet in in zoeken. wink
En je hoeft er toch geen Topfield bij te kopen, je handelaar (als het een goeie is), kan dit updaten toch ook voor je doen laugh
Aston bied tenminste nog de mogelijkheid voor een update zonder cas interfaces maar wel met een Topfield. Je kunt daar zelfs gratis je module laten updaten in Frankrijk welke firma doet dat whistle
Ik vind je argumenten niet erg steekhoudend smirk
Vroeger heb ik wel aangeboden om de Aston voor leden gratis te updaten, maar daar kreeg ik s****d voor dank, dat doe ik dus niet meer. cry



dit lees ik op een site:

Problematiek aston dual module 18-10-2008.
Er zijn satelliet ontvangers die software in een aston dual module terugzetten naar versie 1.03 !!

Hoe dit komt is mij ook niet geheel duidelijk, waarschijnlijk wanneer er in diverse satellietontvangers naar een softtware update word gezocht, het kan ook zijn dat dit bij een fabriek reset gebeurt!!
Het is dan ook verstandig de module te verwijderen bij een software update van de satellietontvanger of bij een fabriek reset.
In het verleden was het mogelijk om op het STB Comag kanaal via de Astra 1 satelliet op frequentie 12.603, polarisatie Horizontaal, Symbolrate: 22.000 de aston moule te voorzien van de laaste software. Op dit moment is deze software niet via de satelliet te downloaden, waarschijnlijk zal dit pas weer het geval zijn nadat er een nieuwe stabiele versie leverbaar is.
Het is mogelijk om aston dual modules die teruggezet zijn naar versie 1.03, via een topfield PVR5000 satelliet ontvanger te updaten naar versie 1.17. Deze versie is zeer stabiel.
De module kan bij ons worden aangeboden voor een software update.


De module heeft duidelijk een probleem.

en ik ben waar ik woon overal al geweest en niemand kan die module updaten dus blijf ik het een slechte surves vinden van aston andere modules zijn wel up te daten via OTA en zeg nou zelf wie heeft er nou een TF5000/6000 dan heeft dus een heel groot aantal mensen pech en kunnen niet updaten en moeten veel moeite doen om iemand te zoeken die dat wel kan.
maar als je zo als jij een TF5000 hebt dan heb je die zorgen niet.

En om je module nou naar Frankrijk op te sturen..... dan kun je wel zeggen welke firma heeft nou die surves die ander firma's kiezen toch de makkelijke weg die voor iedereen beschikbaar is dat is pas surves.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze ( voorlopige ) waarneming, Sjaak ! Iets wat ik eigenlijk al verwachtte. Men maakt zich vreselijk druk om een " gemiste " update die achteraf geen of nauwelijks een verbetering zal brengen. Aston ( en zelfs Topfield ) worden nogal bekritiseerd wegens een update waarvan niemand de verbeteringen schijnt te kennen. Wat verwacht men dan ?? Voorlopig werkt mijn TF7710 nog altijd geheel naar wens met de Aston, versie 2.23.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Men maakt zich vreselijk druk om een " gemiste " update die achteraf geen of nauwelijks een verbetering zal brengen. Aston ( en zelfs Topfield ) worden nogal bekritiseerd wegens een update waarvan niemand de verbeteringen schijnt te kennen.


Kan je makkelijk zeggen als je zelf op versie 2.23 zit, jij hoeft je niet druk te maken. Erwin05 had toch aangegeven dat hij op versie 1.03 zit en geen kant op kan?




Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn handelaar, waar ik de Aston gekocht heb, update het module voor zijn klanten als service kosteloos, klaar terwijl u wacht.

 

Het hoeft dus geen probleem te zijn, mits...

 

Ver 2.18 had in sommige ontvangers het probleem, dat sommige HD zenders niet gedecodeerd werden, of na het omschakelen tussen zenders niet meteen beeld gaf.

 

Ver 2.23 werkt(e) probleemloos.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk erg vervelend voor Erwin05, maar dat hij geen kant op kan is wel wat erg kort door de bocht. Om mijn Aston ge-updated te krijgen naar versie 2.23 is mij destijds na enig zoekwerk en de nodige kilometers rijden ook gelukt. Bovendien geeft Ceesv ook al een optie aan. Mijn punt in dit verhaal betreft eigenlijk meer de verwachte verbeteringen van versie 2.26 t.o.v. versie 2.23. Ik heb daar nog steeds geen enkele duidelijke info over gezien ! Zolang dat niet bekend is, heb ik geen enkele behoefte aan deze laatste update.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Verder heb ik net de 2.26 update gedaan in mijn TF5500pvr en binnen 5 minuten stond hij op de Aston. Ik had gelijk goed beeld op alle HD zenders ook de zgn kritische hd zenders op mijn TF7700HSCI. Veel verbetering heb ik nog niet gemerkt, lijkt me iets sneller te zappen. smile


sjaak, is het mogelijk, zo'n update met een Topfield 5000PVR uit te voeren? en zo ja, hoe moet dit dan? mijn Aston staat nu op 2.14 volgens de uitleesinformatie. dank voor reactie. groeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...