Ga naar inhoud


[ASTON DUAL] 226.rec


Aanbevolen berichten


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: bärgler
sjaak, prima advies, wat je gaf. hartelijk dank. nu fietsweer, updaten komt later aan de beurt. groeten


update prima gelukt, was verrast, dat het tegen 7 minuten duurde, had dit nergens gelezen. CD-kaart functioneert weer, waar zo'n oude Topfield toch goed voor is. groeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand in het zuiden van het land mijn Aston ook voorzien van de laatste firmware? Als iemand een PM'tje kan sturen smile Ik zit nu nog op 2.25 en hem opsturen naar Frankrijk zie ik ook niet zo zitten smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erwin05
Maar ze kunnen toch wel een bestand schrijven dat je dan op een usb stick plaatst en dan de module updaten voor een linux reciever wat heb je aan een module die je niet kunt update omdat je geen topfield hebt en geen OTA.

Heb niet zo lang geleden de vu solo gekocht en omdat er telkens een nieuw image uitkwam voor de solo en ik niet wist dat als je dan de aston module in de reciever laat zitten deze dan gereset wordt naar firmware 1.03 vind ik het een slechte surves van Aston, zie die firmware er maar weer eens in te krijgen en dan heb je met firmware 1.03 ook meteen geen HD beelden meer en daar betaal je dan 80 euro voor.

Hebben die modules die nu te koop zijn van aston met FW 225 ook dat probleem dat ze kunnen resetten naar een oudere FW?


Ik heb toch altijd gelezen als je een update doet op je ontvanger,dat je de module's+ smartkaarten moet uithalen.
misschien was dit niet gebeurd?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dat resetten naar de virgin versie, komt maar bij 2 merken ontvangers voor


Het is me net ook gelukt op mijn TF5000PVR, waarschijnlijk niet precies gedaan wat volgende de handleiding zou moeten blush. Morgen opnieuw proberen.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de Aston module die teruggezet is, niet de TF. En ik heb de handleiding redelijk gevolgd, maar, zoals ook jij zegt, luistert het nogal nauw. Maar ik waag zo weer een poging.

 

En de TF heeft geen sat-aansluiting. Ik heb hem alleen nog als backup staan.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet aldoor dus, hij gaat soms ook naar de 'virgin', 1.03. Blijkbaar kan je met 2.26 de boel terugzetten.

 

De werkwijze voor 2.26 is ook anders dan 2.18 en 2.23. Bij deze laatste 2 kon je naar het afspelen van de rec-file naar het CI-menu gaan en daar zag je dan het verloop. Bij 2.26 moet je dat dus NIET doen.

 

Ik heb nu 2 modules op 2.26 staan:

Serienummer : 0100-087124

Applicatieversie : 2.2600T

Hardware versie : .0000

Cicas versie : 1.0003

Boot versie : 1.0300

CA versie Aston 2.0r16

 

Serienummer : 0100-053816

Bediening versie : 2.2600T

Hardware versie : ??.??00

Cicas versie : 1.0002

Boot versie : ??.????

CA versie : Aston 2.0r16

 

Na even aanzien of beide goed werken.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

ik heb een Topfield 6000PVRE en ik kwam dus ook zonder beeld te zitten. Ik ben wat gaan experimenteren en ik kwam er achter dat ik gelijk weer beeld had toen ik mijn Aston 1.07 CI module had verwisseld voor zijn oudere broertje de 1.05. De T-rex bleek ook nog keurig netjes te werken.

 

Ik heb vervolgens een poging gewaagd om mijn Aston 1.07 te voorzien van een nieuwe firmware en dat is helaas niet gelukt. De CI module had firmware 2.19 en dat heeft 'ie nog steeds. Ik heb dus de 226.rec opgehaald van de ftp server van Aston en die heb ik uitgepakt en gekopieerd naar mijn ontvanger. Ik heb mijn ontvanger opgestart met de 0 ingedrukt, zodat er in ieder geen Taps in de weg zitten. Vervolgens heb ik de ontvanger op BVN gezet en alleen de Aston 1.07 in slot 1 geplaatst. De kaart heb ik eruit gelaten. Ik heb de rec file verschillende malen afgespeeld, maar ik ben er helaas nog niets mee opgeschoten. Heeft iemand enig idee, wat ik fout doe of misschien wel vergeet?

 

Al vast bedankt.

 

Groetjes,

 

Arend.

Groetjes,

 

Arend.

 

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k),

 

ik heb een Topfield 6000PVRE. Deze ontvanger hangt dus rechtstreeks aan mijn netwerk (bedraad) en ik heb het bestand m.b.v. ftp overgeheveld naar mijn ontvanger. Hiermee zou het toch moeten lukken?

 

Werkt alles nu weer naar behoren als de Aston 1.07 op firmware 2.26 staat? Ik had tot nu toe mijn T-rex in de ontvanger zitten en dat leverde de afgelopen avond toch weer problemen (melding signaal gecodeerd). Ik heb nu weer de Aston 1.05 in de ontvanger zitten en dat gaat tot nu toe (nog) goed.

 

Groetjes,

 

Arend.

 

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel lang gewacht na het afspelen? Het updaten start na het afspelen. Na het start van de 226-file niet aan de toetsen zitten en gewoon wachten.

 

Ik kreeg een foutmelding bij het afspelen, maar daar heb ik me niets van aangetrokken. Nadat de file afgespeeld was, had ik weer beeld, maar ook daarna niets gedaan en alleen gewacht. Na een half uur gekeken en de update was uitgevoerd.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...