Ga naar inhoud


16.0°E niet vindbaar 19.2 en 13.0 wel


Turridu

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem. Ik krijg de schotel niet uitgericht op eutelsat 16.0E (15.8E)

Extra info:

- Dreambox 7025 met open pli 21062011.

- Triax 88cm, Inverto black ultra single lnb.

De schotel staat in de tuin op een meter hoogte. Deze heeft redelijk vrij zicht voor 60mtr.

(Staat misschien een punt van een conifeer in de weg, maar niet in de lijn naar eutelsat.)

 

Ik had tot voor kort een mono duo lnb, als deze op 19.2 uitgericht was en de rechterkop staat iets omhoog dan hadden we wel eutelsat w2m.

Sinds een tijdje kan ik deze niet meer ontvangen.

 

Ik heb de kop vervangen door de inverto black ultra single lnb. Daar ik enkel de 16.0E wil ontvangen.

NL zenders komen binnen via ziggo op DVB-C tuner.

 

De schotel kan ik keer op keer goed uitrichten op 19.2E op 85% en op 13.0E ook 85%, maar er tussen vind ik niks.

Als ik goed op 19.2E zit en ik draai de schotel licht dan krijg ik pas weer signaal als ik op de hotbird zit.

 

Bij het uitrichten van de schotel heb ik zicht op de tv met de dreambox signaal zoek scherm.

 

Ben al 3 dagen bezig om eutelsat 16.0E te vinden en zou wat tips kunnen gebruiken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De schotel is écht groot genoeg om 16gr oost te kunnen ontvangen. Ik gebruik dezelfde schotel en eenzelfde lnb en ontvang daar, ook vanuit de tuin, zelfs de MBC zenders op 26gr oost (Badr) mee.

 

Tip voor de beste ontvangst dient de lnb volledig naar voren geschoven te worden.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mr DVB

Tip voor de beste ontvangst dient de lnb volledig naar voren geschoven te worden.


Bedoel je dat de ring bij de witte kop moet zitten, of moet de ring aan de kant van de f-connector zitten?

OF de schotel groot genoeg is, ik heb 16.0E al eerder goed ontvangen met een mono duo lnb van CD. Dit als de kop in de ring op 19.2E staat uitgericht en de rechter kop omhoog gedraait wordt. Alleen werkte dit niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

88cm zal wel lukken , beetje groter zal wel beter zijn , voor de Eutelsat W2 16 oost

wordt wel 100cm aan bevolen , hij is sterk wisselend per transponder

denk er wel om dat de Elevatiehoek anders is , even van Amsterdam uit te gaan

Astra 19,2 Elevatiehoek 28,70

Eutelsat16°Oost Elevatiehoek 29,27

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat eutelsat misschien nog onder diseqc AB in de lijst ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
88cm zal wel lukken , beetje groter zal wel beter zijn , voor de Eutelsat W2 16 oost
wordt wel 100cm aan bevolen , hij is sterk wisselend per transponder
denk er wel om dat de Elevatiehoek anders is , even van Amsterdam uit te gaan
Astra 19,2 Elevatiehoek 28,70
Eutelsat16°Oost Elevatiehoek 29,27


Ik ben vanochtend al bezig geweest met de elevatiehoek, ik zou hier nog eens mee verder gaan, lijkt me dat het hier in moet zitten.
Volgens mij zijn 19.2 en 13.0 redelijk makkelijk te pakken, maar moet 16.0 redelijk spot on zijn.

Las ook op meerdere plekken dat 100CM aanbevolen wordt voor 16.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sky viewer
De schotel moet minstens 100 cm zijn .
16°- Oost Eutelsat W2 100 cm .
Dus 88 cm is te klein .


Vanavond zelf maar eens gekeken en met een (goed uitgerichte) 88cm Triax schotel in combinatie met een Inverto Black Ultra lnb is het absoluut geen probleem om bijna 40 transponders van de satellieten op 15,8 graden oost te ontvangen!

Alle 'wide' en diverse 'fixed' transponders (zie Lyngsat.com) hebben meer dan voldoende signaalsterkte en zijn probleemloos te ontvangen.

Ik ontvang hier bijna 60 verschillende FTA en meer dan 250 gecodeerde televisiekanalen op 15,8 graden oost.

Een van de kwalitatief sterkste transponders waarop een FTA televisiekanaal te ontvangen is is 12.656 GHz vertikaal (symbolrate 4.883), de zender die daarop uitzendt is TVSH-SAT. Wanneer je die kunt ontvangen kun je vervolgens proberen om bijvoorbeeld op de iets zwakkere transponder 11.061 GHz horizontaal (5.721) de vrolijke klanken Van Nat Geo Music te ontvangen.

De beste ontvangst met een Triax 88 cm schotel in combinatie met een Black Ultra lnb wordt verkregen door de lnb zover mogelijk naar voren, dus richting de schotel, in de houder te monteren.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mr DVB


De beste ontvangst met een Triax 88 cm schotel in combinatie met een Black Ultra lnb wordt verkregen door de lnb zover mogelijk naar voren, dus richting de schotel, in de houder te monteren.


Bedankt voor het testen Mr DVB, ik zat gisteren al te kijken voor een Triax TDS 110, maar het leek mij ook mogelijk met de 88CM, aangezien het eerder wel gewerkt heeft.

De lnb had ik al eerder naar voren geschoven, maar deze handeling is te vergelijken met de elevatie hoek lijkt mij.

Ook met de elevatie hoek spelen, heeft niet geholpen.

Ik zal vanavond eens een andere image proberen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Turridu
Origineel bericht van: Mr DVB


De beste ontvangst met een Triax 88 cm schotel in combinatie met een Black Ultra lnb wordt verkregen door de lnb zover mogelijk naar voren, dus richting de schotel, in de houder te monteren.


Bedankt voor het testen Mr DVB, ik zat gisteren al te kijken voor een Triax TDS 110, maar het leek mij ook mogelijk met de 88CM, aangezien het eerder wel gewerkt heeft.

De lnb had ik al eerder naar voren geschoven, maar deze handeling is te vergelijken met de elevatie hoek lijkt mij.

Ook met de elevatie hoek spelen, heeft niet geholpen.

Ik zal vanavond eens een andere image proberen.


Voor een half jaar terug had je idd een 1meter schotel nodig, maar sinds de eutelsat vervangen na een defect voldoet een 88 cm perfect, het huidige signaal is dus sterker dan vroeger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een zenderlijst er inzetten met de aangegeven zenders.

Zoals al eerder genoemt de afstem transponder kan veranderd zijn.

 

(Is ook op 23E zo. Volgens de AZ box is er 0% op 23E maar de zenders doen het gewoon.)

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rekordc
misschien een zenderlijst er inzetten met de aangegeven zenders.
Zoals al eerder genoemt de afstem transponder kan veranderd zijn.
(Is ook op 23E zo. Volgens de AZ box is er 0% op 23E maar de zenders doen het gewoon.)


Een van de zogenaamde 'afstemtransponders' op 15,8 graden oost is 10.970 GHz vertikaal, symbolrate 27.500.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...