Ga naar inhoud


Vogels op de schotel voorkomen


Rekordc

Aanbevolen berichten

Iemand een tip om te zorgen dat er geen vogels meer de schotel gaan zitten? Er zitten bij mij vaak kraaien op de schotel zelf.

Geen probleem voor het beeld maar die wok werkt als klankkast en omdat de schotel naast mijn slaapkamer hangt zou ik er graag iets aan doen.

 

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je pakt een oude sok ,daar doe je wat hooi of stro in ,af wat anders, die leg op rand van

de schotel ,dan kom er geen vogel meer bij

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een (hele) tijd terug was er op dit forum een plaatje te zien van een schotel met een soortement spijkerstrip,

met hetzelfde doel, het voorkomen van vogels op de schotel.

Volgens mij werd toen genoemd dat die strips bij een doe-het-zelf zaak te koop waren, weet alleen niet meer welke.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Dat zijn ongetwijfeld spijker-/schroefstrips geweest die in zo'n spijkerpistool of snelschroever passen. Niet elke DHZ zaak heeft deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Dat zijn ongetwijfeld spijker-/schroefstrips geweest die in zo'n spijkerpistool of snelschroever passen. Niet elke DHZ zaak heeft deze.

Nee, dat waren het niet. Heb toen namelijk zelf nog overwogen die strip(s) aan te schaffen, want na het plaatsen van nieuwe straatverlichting bij mij in de straat staat er tegenwoordig een lantaarnpaal naast waar ik altijd mijn auto parkeer, en op die paal zit wel eens een reiger, en...
Afijn, je snapt het wel denk ik. whistle

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

ieder jaar zet ik mn schotel in ooievaarskuitenvet geen last van sneeuw of andere dingen , maar n spuitbus siliconenspray is ook n goed middel.

:D

 

Groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het ook met vogelschroot doen ,zit normaal onder de dakpannen, maar die sok werkt ook.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...