Ga naar inhoud


Astra 19.2 en 23.5


Gast a3v6

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik had gister een vreemd probleem vind ik.

 

Ik heb een duo LNB van canal digitaal geplaatst en tegelijk ook maar een andere schotel ivm met de adapter.

 

De Duo lnb geplaatst zoals het hoort en perfect signaal op de Astra 23.5, alleen helemaal niet op de 19.2??

Ik heb toen even de kop er andersom in gezet, de lnb houder klem om de 23.5 heen en de 19.2 ernaast.

Toen ontving hij de 19.2 perfect en ook de 23.5 was goed.

 

Hebben jullie enig idee hoe dit kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oke,

 

Dat wist ik niet.

Alleen heb je enig idee waarom de astra 19.2 helemaal geen signaal krijgt als die in de klem zit?

 

Terwijl als ik hem omwissel zowel Astra 19.2 èn 23.5 signaal hebben?

 

En is het straks ook zo dat de Astra 19.2 vrijwel overbodig wordt omdat naar mijn idee steeds meer verhuist naar de 23.5?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: a3v6
Alleen heb je enig idee waarom de astra 19.2 helemaal geen signaal krijgt als die in de klem zit?
Terwijl als ik hem omwissel zowel Astra 19.2 èn 23.5 signaal hebben?

Bijgevoed plaatje is voor Astra/Hotbird, maar voor Astra-19,2E/Astra-23,5E werkt het hetzelfde.
Kijk daar eens goed naar, dan snap je wel waarom je maar op 1 manier op beide beeld hebt.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: a3v6
Oke,

Dat wist ik niet.
Alleen heb je enig idee waarom de astra 19.2 helemaal geen signaal krijgt als die in de klem zit?

Terwijl als ik hem omwissel zowel Astra 19.2 èn 23.5 signaal hebben?

En is het straks ook zo dat de Astra 19.2 vrijwel overbodig wordt omdat naar mijn idee steeds meer verhuist naar de 23.5?


Wanneer de astra 19.2( hals ) in de hals wordt geklemd, moet de schotel worden uitgericht op de astra 19.2 en de LNB moet iets omhoog gedraait worden.
Wanneer de astra 23,5 ( hals ) in de hals wordt geklemd, moet de schotel worden uitgericht op de astra 23,5 en de LNB moet dan iets omlaag gedraait worden.
Diseqc instellingen:
Astra 19,2 op A
Astra 23,5 op B

Situatie foto is de schotel uitgericht op astra 19.2 en ook de LNB is geklemd op de hals van astra 19.2.
450px-Duo_LNB_60_Twin.jpg

Op de andere foto de andere situatie: Geklemd op de hals van astra 23,5 en de schotel uitgericht op de astra 23,5.
lnb_duo_quad_Ast_4c24cd4953f6b.jpg

Dat is het hele verhaal en kan gestaafd worden door de vooraf gaande post met tekening van astra / hotbird.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal ,

 

Mag ik even inpikken op dit topic met een vraagje ?

 

Ik heb ook een duo lnb van tvv geinstalleerd en heb perfect beeld op 19,2 en op 23,5 .

 

Mijn vraag is of de waardes die ik doorkrijg via mijn ontvanger aanvaardbaar zijn of moet ik proberen van beter uit te richten ?

 

Astra 1 op 19,2 signaal van 85% en een kwaliteit van 76%

Astra 3 op 23,5 signaal van 84% en een kwaliteit van 76%

 

Groeten

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste a3v6

Je schrijft:

“Ik heb een duo LNB van Canal Digitaal geplaatst en tegelijk ook maar een andere schotel ivm met de adapter”.

 

De CanalDigitaal duo-lnb is gemaakt voor een 60cm schotel. Je kunt hem ook wel voor een grotere schotel gebruiken maar dan klopt de afstand van de twee lnb’s eigenlijk niet meer. Zet je de lnb van de Astra 3 in de klem, dan zal de Astra 1 nog steeds voldoende ontvangen worden omdat deze signalen veel sterker zijn, zet je de Astra 1 in de klem, dan kan je het schudden met een 80cm schotel. De lnb van de Astra 3 staat dan te veel uit het brandpunt waardoor je geen of slechte ontvangst hebt.

 

Welke diameter heeft je schotel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Satkijker,

 

Het is inderdaad een 80 cm schotel.

Ik heb hier op het dak ook een 80cm Triax schotel staan, met een Canal Digitaal Duo LNB.

 

Ik begrijp dat ik dan een 4 lnb houder moet monteren?

En dan met Single LNB`s op een switch aansluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ a3v6

 

Om een duo-lnb te monteren heb je helemaal geen 4 lnb houder nodig, nee met een 4 lnb houder kun je zelfs geen duo-lnb monteren. Je moet gewoon de enkele klem op de schotelarm hebben zoals die origineel is en daar de Astra 3 lnb in monteren.

Wat je met de Single LNB’s wilt, is me geheel onduidelijk als je al een duo-lnb gemonteerd hebt.

Kun je eens precies uitleggen wat je nu wilt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Satkijker,

 

Ik wou dan gelijk maar een 4 lnb houder monteren, en dan met 4 losse LNB,s gaan werken om de Astra 1 2 en 3 te kunnen ontvangen (voor de Engelse zneders).

Het is misschien wel niet nodig om een 4 LNB houder te monteren maar als ik toch bezig ben wou ik het direct maar goed aanpakken.

 

Ik snap dat een Duo LNB niet gaat passen op een 4 LNB houder ivm de breedte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een duo-lnb is een stand-alone oplossing die niet thuishoort op een multi-lnb houder. Het wordt ook een ingewikkelde boel omdat je dan verplicht bent om alles aan te sluiten via een duurdere uncommitted switch aangezien er al een committed switch in de duo-lnb zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...