Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 3


Gast Tha Great Mac

Aanbevolen berichten

Arktikum Science Museum

 

The Arktikum Science Museum is a science museum in Rovaniemi, Finland.

 

http://en.wikipedia...._Science_Museum

post-37533-0-11578800-1349282023_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helemaal correct Crazy Sat.

 

Het ligt niet direct naast de deur, maar Rovaniemi is een erg leuke plaats en het museum erg educatief.

Daar werd mij verteld dat de stad gedurende WO2 bijna totaal verwoest is, het is herbouwd in de vorm van een rendiergewei (hint..)

De zanger van de groep Lordi (hint..) komt oorspronkelijk uit deze stad en na de songfestival-overwinning is het plein omgedoopt tot Lordi-pein

(waar trouwens niet elke inwoner even blij mee is).

Een andere leuke plek om heen te gaan, zeker als je net zo'n kerst-freak bent als ik (!), is Santa-land waar je oa een bezoekje aan de Kerstman kunt brengen.

 

Goed, de beurt is weer aan jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je waarschijnlijk al weet ben ik erg geboeid door WOI en WOII , van de Laplandoorlog wist ik wel af , maar de stad Rovaniemi kwam me wel niet zo bekend voor.

Nu heb even terug wat opgerakeld van de Laplandoorlog en van de stad Rovaniemi en heb ik nu aardig wat opgestoken. Zo leren we altijd iets bij. ;)

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Een volgende :

 

Van educatief gesproken.

 

Waar bevindt zich dit gebouw en hoe noemt het ?

post-37533-0-88747300-1349287334_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : boekerij

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy Sat , ik hoop dat jij je boeken tijdig inlevert , geen pretje om nog eens snel terug te rijden ;)

 

Hier dus : http://goo.gl/maps/MJgOK

 

The National Library of Belarus (Belarusian: Нацыянальная бібліятэка Беларусі, Russian: Национальная библиотека Беларуси), founded on 15 September 1922, is a copyright library of the Republic of Belarus. It houses the largest collection of Belarusian printed materials and the third largest collection of books in Russian behind the Russian State Library (Moscow) and the Russian National Library (St Petersburg).

It is now located in a new 72-metre (236 feet) high building in Minsk, Belarus. The building has 22 floors and was completed in January 2006.

 

In bijlage een foto : indrukwekkend .

post-41082-0-48192900-1349302858_thumb.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig correct Genen !

 

Zal me houden bij mijn bibliotheek in mijn stad. ;) Maar is toch een prachtig gebouw.

Minsk was ook de plaats van het jeugd eurovisiesong festival in 2010 , trok even de lijn door van Lorki en ik herinnerde bij Minsk nog de feeds van dit gebeuren.

 

Aan jou....

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig correct Truus : David Carradine kwam dus niet uit de kast :whistle:

Tja , sommigen sterven op een manier die wij ons niet direct kunnen voorstellen : als hij maar gelukkig was zullen we maar denken .

He died on June 3, 2009 in bizarre circumstances, apparently of auto-erotic asphyxiation. :angry:

Je zal maar kamermeisje zijn en de kast openen ... :eek:

 

aan jou de eer om verder te gaan ...

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij maar gelukkig was zullen we maar denken .

 

ben benieuwd of 'ie ook met een lach op z'n gezicht is gevonden... :crazy:

tja, sommige mensen houden er vreemde hobbies op na, en idd lijkt me geen pretje om dit in je kast aan te treffen..

 

ik moet nog even nadenken over de volgende, hoop het zo snel mogelijk klaar te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet bij dit spel altijd weer denken aan de geweldige tekst van Fons Jansen :

"wie werd waar geboren en door wie werd hij hoe genoemd?" :D

 

goed en nu de opdracht:

om nog maar even in het land der overledenen te blijven,

waar is dit, en welke persoon werd hier dood aangetroffen ... :

 

post-62319-0-38381900-1349367954_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...