Ga naar inhoud


[Venton] Problemen in het Duits beschrijven


Ferr

Aanbevolen berichten

Er zijn wat problemen met de verschillende Venton ontvangers.

 

Zijn er mensen die goed zijn in Duits en hun probleem in het Duits willen beschrijven?

Dan zorg ik er voor dat dit bij de juiste afdeling terecht komt.

 

Ik heb al wat links doorgegeven, maar ze kunnen geen NL..

En google translate is ook niet super en mijn Duits is ook niet zo geweldig haha

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er gaat zo een bericht uit..

 

- Soms gecodeerde HD kanalen met "koude start"

- x aantal kanalen die niet werken met 2 kaarten

- typo bij fabrieksinstellingen

- er-rug lang duren voordat radio kanalen geluid geven

 

 

iemand nog meer?

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zou met deze klachtomschrijving niets kunnen (doen).

 

- HD kanalen worden niet gedecodeerd na een koude start, bedoeld je neem ik aan? Welke kanalen op welke satelliet, welke kaart gebruik je?

- Welke kanalen op welke satelliet/frequentie werken niet?

- Waar in welke woord en welk menu zit die typo?

- welke radio kanalen op welke frequentie en welke satelliet dan? Hoe lang duurt het dan, zijn ze FTA of gecodeerd?

 

Een klacht doorgeven is een kunst waarbij je vooral duidelijk moet zijn om te voorkomen dat de klacht als niet reproduceerbaar wordt afgedaan.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee tuurlijk is dat niet het mailtje wat naar venton gegaan is..... crazy

 

 

is een samenvatting van de klachten zodat mensen een idee hebben wat er wél al doorgegeven is en of iemand nog een andere klacht heeft..

 

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik zou met deze klachtomschrijving niets kunnen (doen).

- HD kanalen worden niet gedecodeerd na een koude start, bedoeld je neem ik aan? Welke kanalen op welke satelliet, welke kaart gebruik je?
- Welke kanalen op welke satelliet/frequentie werken niet?
- Waar in welke woord en welk menu zit die typo?
- welke radio kanalen op welke frequentie en welke satelliet dan? Hoe lang duurt het dan, zijn ze FTA of gecodeerd?

Een klacht doorgeven is een kunst waarbij je vooral duidelijk moet zijn om te voorkomen dat de klacht als niet reproduceerbaar wordt afgedaan.

Mvg,

Michel


Ik denk dat de op,(ik dus ook venton gebruiker)het heeft,dat bepaalde zenders tijdelijk niet werken,na het aanzetten van het toestel.dit probleem lost zich op,door de ontvanger een paar minuten de tijd te hebben gegeven op een ander kanaal.
Daarom haal ik nooit de stekker eruit,is vervelend,maar ja,toch niet erg om 5 minuten voor het programma de zender aan te zenden.kan er wel inkomen dat bepaalde kijkers het irriterend vindt.
2.bij mij een en vitaya.
ik heb geen problemen met de radio kanalen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier dan mijn negatieve tekortkomingen.

1.het citaat op michel.

2.als er zich 2 kaarten met dezelfde codering (bvb bijde seca),kijkt hij niet verder naar de 2de kaart.

zowel niet bij de vlaamse als de nederlandse.

3.kan het niet worden gemaakt dat hij opneemt in de codecs van o.a.dreambox (ts bestand)nu enkel soms en soms niet kan je het overzetten naar dvd's.of een softwarepakket (eventueel tegen kleine bijdrage een euro of zo.)op de markt brengen om op je computer te installeren.

4 .er wordt gezegd,dat bij het thuis sharen tussen ontvanger binnenkort moet worden gedaan met oscam.wordt er hier aan gewerkt om oscam in de venton te krijgen.bepaalde oscam's zouden ook beter de kaarten kunnen lezen om die te decoderen,vooral nds codering.

5.Wordt er aan gewerkt dat belgische mobistarkaarten zouden kunnen werken?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een klein aantal toestellen, dus niet alle apparaten, is er bij de koude opstart op zender Eén HD of Canvas HD soms de melding "Gecodeerd kanaal".

Wordt er dan gezapt naar vb VTM HD, welke onmiddellijk beeld geeft, en keert men terug naar Eén HD, dan zal die beeld geven.

Gezien het maar sporadisch voorkomt, en bij sommige toestellen, is het niet eenvoudig voor de fabrikant om te achterhalen of het nu door de software of aan de hardware te wijten is.

Er werd een toestel aan de fabrikant afgeleverd, welke dit fenomeen heeft, samen met een TVV, CD en Télésat kaart zodat de nodige testen kunnen uitgevoerd worden.

Het vervelende is dat het toestel lange tijd stroomloos moet zijn en volledig afgekoeld. Om de fout sneller te simuleren, gaat het apparaat regelmatig in de koelkast.

Dus momenteel is er voor de toestellen die dit probleem hebben niet onmiddellijk een oplossing, maar die komt wel, hopelijk op korte termijn.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satelliet
Bij een klein aantal toestellen, dus niet alle apparaten, is er bij de koude opstart op zender Eén HD of Canvas HD soms de melding "Gecodeerd kanaal".
Wordt er dan gezapt naar vb VTM HD, welke onmiddellijk beeld geeft, en keert men terug naar Eén HD, dan zal die beeld geven.
Gezien het maar sporadisch voorkomt, en bij sommige toestellen, is het niet eenvoudig voor de fabrikant om te achterhalen of het nu door de software of aan de hardware te wijten is.
Er werd een toestel aan de fabrikant afgeleverd, welke dit fenomeen heeft, samen met een TVV, CD en Télésat kaart zodat de nodige testen kunnen uitgevoerd worden.
Het vervelende is dat het toestel lange tijd stroomloos moet zijn en volledig afgekoeld. Om de fout sneller te simuleren, gaat het apparaat regelmatig in de koelkast.
Dus momenteel is er voor de toestellen die dit probleem hebben niet onmiddellijk een oplossing, maar die komt wel, hopelijk op korte termijn.

als het toestel naar de frigo,gaat (is dit letterlijk zo?),kunnen ze ook bepaalde spray gebruiken,die een component
enorm snel doet afkoelen.het omgekeerd werkt ook.Als ze het willen forceren,heb ik nog gehoord dat dit zo gebeurd.ik denk wel dat dit enkel gaat,als ze het onderdeel vinden.als het goed is voor de ontvanger weet ik niet.
maar om af te sluiten,valt dit nog redelijk mee die koude opstart.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...