Ga naar inhoud


[RE-4000HD][RE-8000HD][RE-9000HD] Nieuwe Octagon/Atevio firmware: V1.09.28


Audioniek

Aanbevolen berichten

@audioniek: Volgens je beschrijving zou ik dus op zoek zijn naar het bestand: HDF-Flasher-V154.07 voor mijn RE9000 & RE8000, alleen vind ik geen versie hoger dan HDF-Flasher-V154.06? Of is dit toch de juiste versie?

 

@Jürgen: Tsja, de releasenotes zullen wel bepaald worden door onze Koreanse vrienden, maar ik kan me wel voorstellen dat Octagon de bootloader heeft geadviseerd. De vraag is uiteraard of Rebox hetzelfde doet, nu het lijkt dat de 1.23 wel werkt.. Alleen zullen er nog genoeg mensen zijn met een 1.19 & 1.21 bootloader. Het zou mij dus slim lijken dat ze alleen Porter versie uit brengen met een bootloader 1.54, ooit moeten deze bootloaders dus wel geupgrade worden anders blijf je achter de feiten aan lopen.

Als de firmware niet stabiel is, dan zal het ook niet lang duren dat er een nieuwe Octagon firmware versie uitkomt, dan wachten we daar maar op..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De juiste en laatste versie is HDF-Flasher-V154.07.rar.

Te vinden op de forumwebsite van de producent.

 

Hierbij kan ik ook bevestigen dat als je Loader 1.54 zoals hierboven beschreven vanuit een Octagon FW op de RE-8000/9000 zet alles prima blijft functioneren dus ook het terugzetten van de originele Rebox FW.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden smile

 

Kon in elk geval niet meer wachten, dus mijn RE8000 voorzien van de 1.54 bootloader en de .28 firmware (met laatste MCAS), de procedure van de HDF Flasher stelt inderdaad niets voor verder, een paar seconde en deze staat erop. Het is inderdaad veel eenvoudiger dan serieel te patchen...

 

Voor zover werkt alles nog OK, ook nog geen vreemde dingen gezien in de firmware, maargoed.. hij staat er ook nog maar net op...

 

Bedankt in elk geval smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Het woord verplicht is nergens gevallen want het is een dringend advies van het Octagon Forum en niet door de fabrikant afgegeven, althans heb ik dat nergens kunnen vinden.


In de Duitste Octagon release notes staat dit:

Es ist dringend erforderlich, vor dem Update den aktuellen Bootloader (L1.54) zu installieren, sofern dies nicht schon geschehen ist.

Erforderlich is volgens mijn Duitse woordenboek toch echt verplicht of vereist, en als er ook nog dringend voor staat, weet ik dat wel heel zeker, dat verplichte.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er bestaat een dringende noodzaak, zou de vertaling zijn.

 

Dus, lijkt het mij verstandig die stap niet over te slaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de vertaling handhaaft hebben jullie beiden natuurlijk helemaal gelijk maar er is tot nu toe in geen van de berichten op het Octagon Forum aangetoond dat een Loader versie hoger dan 1.21 problemen opleverde.

Dit blijkt ook dat ik alle updates i.c.m. Loader 1.23 heb kunnen uitvoeren.

 

Verder is het zo dat de eerste na 1.23 uitgebrachte versie de versie 1.26 van 23-02-2011 is.

T.o.v. versie 1.23 zijn een 2-tal onderstaande fixes uitgevoerd dus geen schokkende wijzigingen.

 

- HDMI bug fix. (CEC, Shart TV, Löwe, Telefunken etc.)

- SSD fix.

 

1 dag later !!! op 24-02-2011 is versie 1.54 uitgebracht met de onderstaande aanvullingen dus wederom niets schokkends.

 

- Boot Up improved

- Minor bugs fix

 

Dus voor zo`n dringende noodzaak ontbreekt eigenlijk elke reële onderbouwing.

Ik zou er wel gevolg aan willen geven als massaal problemen zouden zijn gemeld maar dat is tot nu toe nog niet het geval.

 

Uiteraard staat het iedereen vrij om dit op te volgen maar ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden met de Octagon FW i.c.m. Loader 1.23.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jürgen: Maar dan nog kunnen wij dit niet bepalen, want het blijven speculaties? Het zal wel ergens een reden hebben (die wij simpelweg niet weten) dat die die bootloader versie geadviseerd wordt.

Dat loader 1.23 goed werkt zegt ook nog niets, misschien dat er een bepaalde functionaliteit in de firmware beter samenwerkt met 1.54 dan 1.23 en merk je dat met alle andere zaken niet. Misschien merk je het nooit als je de functionaliteit niet aanspreekt en misschien is het wel uit voorzorg voor een nieuw te ontwikkelen feature? Al met al blijft het speculeren waarom het nodig is, maar het zal ergens wel een achterliggende gedachte hebben van de leverancier anders zou dit niet gezegd worden..?

 

Dus daarom wordt het interessant om te weten of Rebox straks ook een andere Bootloader gaat adviseren of niet..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
... misschien dat er een bepaalde functionaliteit in de firmware beter samenwerkt met 1.54 dan 1.23 en merk je dat met alle andere zaken niet.


Met deze opmerking sla je de spijker op zijn kop.
Het is nog niet expliciet genoemd maar als je tussen de regels doorleest zijn er wel al wijzigingen geïmplementeerd die op de toekomst zijn gericht.

Dit gaf dan ook voor mij de doorslag om gisteren mijn Re-8000 te voorzien van Bootloder 1.54 en dat zonder enig probleem.
Zowel de originele Rebox als Octagon FW loopt daarop perfect.
Met het updaten van mijn RE-9000 wacht ik nog even totdat de RE-8000 enige tijd probleemloos heeft gedraaid.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afkomstig uit een andere thread (bootloader 1.19 en dan niets meer.

 

Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: Jürgen

Dit lijkt toch wel sterk op een bug in de FW 1.09.20.

Ik had de .20 ook wel eens een vastloper, meer dat de decoder ineens zeer traag reageerd en dan ineens besluit vast te gaan lopen. Dit gebeurde toch om de paar dagen. Ik heb nu de .28 firmware er een paar dagen op staan en ik heb echt persoonlijk het gevoel dat deze voor mij een stuk stabieler loopt dan de 1.09.20 (alhoewel op andere fora's iets anders beweert word) .. Ook nog geen andere "fout" melding gezien. Als het je "Octagon" decoder betreft, dan kan je eens kijken of dit helpt...

 

Op mijn beide Reboxen loopt op dit moment Octagon FW 1.09.20 waarbij de RE-8000 tevens is voorzien van BootLoader 1.54.

Op dit moment kan ik nog geen verschillen zien tussen het gebruik van de originele Rebox FW en de Octagon FW.

 

Op mijn RE-8000 had ik ook heel even Octagon FW 1.09.28 draaien maar i.v.m. de nogal slechte berichten over deze FW ben ik voor alle zekerheid maar weer teruggegaan naar 1.09.20.

 

Ik kijk de kat nog wel even uit de boom.

Of ik wacht op de volgende FW of ik ga weer terug naar Rebox FW want feitelijk had ik daar ook geen problemen mee.

 

Het veel gebruikte argument om de Octagon FW te installeren is o.a. de mogelijkheid om Plugins te kunnen gebruiken maar behalve MCAS zijn er nauwelijks Plugins met enige toegevoegde waarde.

Misschien de Plugin HDF-Flasher-V154.07 nog even melden maar dan hebben we het wel zo'n beetje gehad.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de firmware terug gezet naar v1.09.20

 

De problemen met het zappen zijn terug gekomen.

Ook waren er problemen met de synchronisatie.

Ik dacht dat het aan mijn ogen lag, maar ook op een ander forum gelezen dat de beeldkwaliteit (vooral SD) slechter is.

 

Al met al, geen aanrader om versie 1.09.28 aan te brengen.

Ik hoop dat de volgende versie weer de vertrouwde kwaliteit heeft.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, een andere plugin die misschien interessant is, is de relatief nieuwe IMDB plugin.

 

Werkt momenteel enkel in 'live' tv mode (dus niet met opnames) en backend loopt op de octagon forum servers (dus performantie kan niet echt gegarandeerd worden); maar indien dit degelijk doorontwikkeld kan worden lijkt het me wel een goede extra die helaas niet op de rebox zal werken.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe

Al met al, geen aanrader om versie 1.09.28 aan te brengen.
Ik hoop dat de volgende versie weer de vertrouwde kwaliteit heeft.

Echt vreemd; bij mij is deze versie goed stabiel, geen Lipsync problemen gehad voor zover. Ik vond juist de .20 versie minder stabiel; ook de 1.09.09 versie liep bij mij persoonlijk beter dan de .20... Ik had met de 1.09.20 meer last van vastlopers, daar kwam ik later eigenlijk meer achter.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: De_Perre
een andere plugin die misschien interessant is, is de relatief nieuwe IMDB plugin.


Graag bij de les blijven.

Dit onderwerp gaat over Software versie 1.09.28 en de problemen die daarmee optreden.

Plugins graag in een eigen onderwerp bespreken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: Dagoe

Al met al, geen aanrader om versie 1.09.28 aan te brengen.
Ik hoop dat de volgende versie weer de vertrouwde kwaliteit heeft.

Echt vreemd; bij mij is deze versie goed stabiel, geen Lipsync problemen gehad voor zover. Ik vond juist de .20 versie minder stabiel; ook de 1.09.09 versie liep bij mij persoonlijk beter dan de .20... Ik had met de 1.09.20 meer last van vastlopers, daar kwam ik later eigenlijk meer achter.

Als je het Duitse Octagon forum volgt, dan kan je lezen dat ik hierin zeker niet alleen staat.
Zelfs de administrator is terug gegaan naar v1.09.20 en dat wil wat zeggen.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe
Als je het Duitse Octagon forum volgt, dan kan je lezen dat ik hierin zeker niet alleen staat.
Zelfs de administrator is terug gegaan naar v1.09.20 en dat wil wat zeggen.

OK...dan zal het niet lang duren voordat er een nieuwe firmware versie uitkomt.. Ik heb momenteel geen problemen, dus voor mij persoonlijk heb ik geen aanleiding om terug te gaan naar de 1.09.20 versie.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...