Ga naar inhoud


BlackHole Vu+ UNO/ Duo/solo 1.6.3 Hdmi Cec


Miro

Aanbevolen berichten

Ontwikkelaars en skinners hadden vroeger in de Nabilo/Blackhole images altijd vrij leuke extra's. Maar plugins e.d. is dan weer een rommeltje, skins niet compatible met elkaar.. etc etc. Wat dat betreft doet VTI het ook erg leuk nu, goeie feed nu met veel apps en stabiel image, ook met de dvb-c tuner er in smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb nog maar weinig uitgeprobeerd. Pli en VTi.

Heb niet de behoefte om nog "verder te kijken". Ik blijf bij VTi, komt het beste overeen met mijn wensen.

Wat mij wel stoort, de belabberde ondertitels. Dit doet PLi perfect.

Ik heb hierover al geklaagd op het forum van Vu+, misschien dat andere VTi-addicts dit ook kunnen doen.

Als je bij het volgende klikt, dan zit je gelijk op de goede plek in de site:

http://www.vuplus-support.org/wbb2/thread.php?threadid=17989&page=1

 

Deze site heeft ook een "Nederlands hoekje".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Togan,

 

bedoel je de dvb subtitles of de teletext ondertitels?

 

en belabberd is dat omdat ze niet helder wit zijn maar magenta/paars?

 

dat is destijds al bij een van de heel oude images gevraagd en onbeantwoord gebleven.

ofschoon het een kwestie is van de default skin aanpassen qua kleurcode.

misschien kunnen we het zelf wel organiseren. wink

 

wat betreft Blackhole zelve, is het ieders eigen inzicht en smaak of je er gelukkig mee wordt

veel gebruikers ervan ZIJN gelukkig.

 

ciao

Follow You Follow Me

Genesis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,

 

Sorry dat ik zo laat antwoord, was het bericht even kwijt.

 

De DVB subtitels, o.a. bij TV5 Monde Europe, zijn perfect in orde, ook bij de andere zenders die het signaal zo meesturen.

Wat ik wel slecht vind, de ondertiteling bij bijv. de NL-zenders en die van de "öffentlich Rechtlichen" van de Duitse TV.

Zinnen zijn dikwijls veel te lang, soms een regel in het midden en de andere onderaan in beeld, letters te klein en dan noch de afschuwelijke kleuren.

Bij ieder nieuw VTi-image maak ik ze er attent op, maar er wordt niets mee gedaan.

Op een van de forums zei iemand dat ondertiteling in Duitsland amper gebruikt wordt, maar waarom zenden ze het dan mee in het signaal?, ook daar wonen slechthorenden.

Nu is mijn gehoor nog goed, en met o.a. de Duitse taal ook geen moeite. Maar die ondertiteling is bijv. handig als iemand anders in je buurt zit te telefoneren.

Ook bij Tatort en Polizeiruf 110, zeker als je dit in AC3 kijkt, is de stem, midden luidspreker, niet altijd goed te verstaan. En nee, dit ligt niet aan de afregeling van de luidsprekers. Ook met alleen het geluid van de tv is de spraak bij Duitse programma´s soms net niet zoals wij het gewend zijn.

 

Ik heb bijna alle skins al eens de revue laten passeren en er is er maar een bij dat enigszins te doen is, qua ondertiteling: "Brushed Alu (Coolman Blackmod).

 

Mijn favo. qua skins is deze; "Kerni HD1R2 Black". De blauwe versie van de laatste is ook mooi, alleen wil ik de info-balk niet transparant en dat is dus alleen maar zo in de zwarte versie.

 

Als we dit zelf kunnen organiseren, mij goed, maar ik ben dus géén imagemaker en heb er de ballen verstand van. Als nu iedereen die de ondertiteling slecht vindt op mijn link klikt en daar klaagt, zou het dan ook niet lukken.

 

Wat mij betreft, grotere letters in het wit, met een grijs of zwart randje, net als bij de DVB-subtiteling.

 

Greetz,

Togan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Maar als ik in PLI gemakkelijk een USB-DVB-T stick kon installeren, ging ik wel terug naar PLI.

In PLi kun je gewoon de meeste drivers downloaden achter de bekende groene knop bij de applicaties. Je moet alleen even weten welke driver bij je sticky hoort.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er nog meer mensen die de ondertiteling in VTi belabberd vinden?, meld het dan a.u.b. Hier wordt niet de DVB-Subtiteling bedoeld, die is OK.

 

Zeg nu niet dat je dan maar moet overstappen naar PLi, ook in VTi moet dit in de nabije toekomst gewoon goed werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn voor-en nadelen van BH images weten alleen die die image langer gebruiken.

En is daarom niet vreemd dat de BH image een van de meest populaire images is.

Dit geldt ook voor onze oude dreambox images en nu geldt even goed voor VU.

 

En wat iemand het leuk vind of niet, is een kwestie van persoonlijke keuze.

 

Het feit is dat alle polls en berichten die ik gezien heb BH images tonen aan de top.

(Dan denk ik in de eerste plaats op het internationale toneel)

 

 

Toe te voegen dat wij als een team

Wij hebben grote waardering voor het werk van PLI team

en innovatie op kwesties in verband met de images.

Natuurlijk hebben we enkele verschillen in opvattingen over images an SAT scene

Maar dat verandert niets aan het feit dat PLI team heeft een zeer belangrijke plaats op de SAT scène.

 

Gr Miro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ook een hele verschillende opvatting over het respecteren van de GPL licenties volgens mij, want waar is de source code van de blackhole image?

 

Ik kan het niet vinden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Miro

Het feit is dat alle polls en berichten die ik gezien heb BH images tonen aan de top.
(Dan denk ik in de eerste plaats op het internationale toneel)


Blackhole/nabilosat hebben een aantal sites en toevallig beginnen ze graag polls waar toevallig de blackhole images altijd als beste uitkomt.
Het blijft natuurlijk allemaal persoonlijk voorkeur.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ook een hele verschillende opvatting over het respecteren van de GPL licenties volgens mij, want waar is de source code van de blackhole image?

Ik kan het niet vinden.

Mvg,

Michel


Buiten het onderwerp.

Ik ben niet van plan initiëren van discussie over dit onderwerp.
Het is een beslissing van elk team afzonderlijk .

Gr Miro.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...